Interviuri

Apetit pentru educație și perfomanță ridicată

Reading Time: 4 minute

Cel mai complex program de pregătire profesională destinat celor care lucrează în marcomm, Școala IAA, a trecut prin multe schimbări și situații neprevăzute cauzate de pandemie. Am vorbit cu Laura Tampa, Executive Director, despre provocările acestei perioade, despre adaptabilitate și despre planuri.  

Cum a evoluat Școala IAA în ultimii ani?

Prin ceea ce facem la Școala IAA, încercăm să aducem în fața cursanților și comunității de marketing și comunicare oameni, idei, exemple și interacțiuni care să îi inspire, să le dea instrumentele de lucru și să îi provoace să genereze idei strategice și creative care să transforme businessurile, brandurile și viața lor în povești de succes. Suntem într-o etapă (accentuată și de pandemia prin care trecem) în care procesul de automatizare va elimina încet dar sigur joburile redundate și din industria noastră, dar va ridica la grad de artă gândirea strategică și creativă, pentru că un algoritm nu va duce la rezultate remarcabile dacă nu e „secondat” de gândirea creativă a unei persoane. Așa că prin toate modulele Școlii IAA, fie că vorbim de cele generale de marketing și comunicare – Fundamente pentru juniori și Strategic pentru seniori – sau cele două module specializate – Media și Digital –, le dăm participanților, pe lângă instrumente de lucru concrete, foarte multe provocări și exerciții / aplicații de gândire strategică care să îi facă mai buni și mai pregătiți pentru provocările anilor care vin.

Cât de mare a fost impactul pandemiei asupra programului Școlii IAA în 2020? Cum v-ați adaptat situației?

În primăvara lui 2020, abia începusem modulul media, iar cel digital și cel strategic urmau să înceapă. Totul mergea ca pe roate când am fost nevoiți să punem totul on hold și să ne gândim ce facem. Am încercat să continuam modulul media în format online, însă ineditul situației în care ne aflam la acel moment – necunoscutul și presiunea la care au fost supuși atât participanții, cât și profesorii (care să nu uităm sunt practicieni din industrie) – ne-a determinat să punem on hold cursurile și să le reluăm de îndată ce situația ne-ar fi permis. În acest timp am făcut, desfăcut și răsfăcut planuri despre cum putem continua ­cursurile dedicate formării comunității de marketeri și comunicatori locali. Am reînceput hibrid cursurile în luna septembrie, cu distanțare, măști și dezinfectant, cu logistică complicată, camere video, laptopuri, proiectoare, cabluri multe – care să asigure interacțiunea dintre profesori și cei de-acasă, pe de-o parte, și dintre cei de-acasă și participanții din sală, pe de alta. Cu aproximativ 50% dintre participanți on site și 50% online. Până să ne calibrăm modului hibrid de predare, valul doi ne-a trimis pe toți în online, și așa am încheiat cele 3 module – Media, Strategic și Digital – pe care le-am rulat în 2020. Într-un final, anul 2020 nu a fost un an rău. Pandemia ne-a forțat să facem lucrurile diferit și astfel am învățat să ne reglăm conținutul în funcție de context. Am adaptat cursurile și interacțiunile între profesori și participanți și am reușit să păstrăm viu spiritul școlii, discuțiile și dezbaterile, ceea ce noi numim experiential learning.

Care ai spune ca sunt principalele provocări ale învățământului la acest nivel în pandemie?

În fața ecranului suntem distrași de mailuri, de urgențe de la job și nivelul de concentrare și de implicare se reduce. Dacă predarea offline ține participanții departe de factori perturbatori (ecrane, mailuri), la online fiecare participant trebuie să își seteze o disciplină a participării la cursuri pentru a se asigura că înțelege și asimilează conceptele care se predau. Și aici trecem cu toții – organizatori, cursanți și profi – printr-un proces de învățare, din care o să tragem la final niște concluzii. Oricum, îi admir foarte mult pe cei care în această perioadă au decis să intre într-un program complex și intens de învățare așa cum este Școala IAA și le mulțumesc pentru încrederea pe care ne-au acordat-o în această perioadă, în care și noi învățăm să ne adaptăm. Cred că o să ieșim cu toții mai deștepți, mai căliți, mai puternici și mai încrezători. Cred că interacțiunile pe care le avem în această perioadă și împărtășirea de experiență pe perioada pandemiei ne-au dat curaj să încercăm și determinare să mergem mai departe.

Care au fost cele mai dorite cursuri anul trecut? Cât de mult a influențat sau nu pandemia aceste decizii?

În toamnă am rulat toate modulele planificate – Strategic, Media și Digital – și cred că apetitul pentru participare a venit din dorința de a învăța și din criză, de a interacționa cu colegi de industrie din alte organizații, de a se îmbogăți cu idei noi și optimism, în condiții de izolare.

Ce planuri aveți pentru 2021?

Începem anul 2021 optimiști, cu vaccin și imunizare și cu credința că o să ne vedem în acest an și în clasă, la IAA House, la cursurile Școlii IAA. Până atunci, am început ediția de primăvară a modulului digital online și probabil că această ediție o vom încheia tot online. Modulele din toamnă însă le vom pregăti pentru reîntoarcerea la clasă. Am testat toate modulele Școlii și în format online, așa că suntem pregătiți să livrăm acest tip de program educațional complex și online, pentru colegii noștri din țară care își doresc o carieră solidă în domeniul marketingului și comunicării.

Vă gândiți ca anumite schimbări făcute în această perioadă să devină permanente?

Cred că cea mai importantă schimbare este să continuăm să învățăm să ne adaptăm, pentru că paradigma controlului și a planificării inflexibile s-a încheiat.

Cum ați spune că a schimbat apari­ția și dezvoltarea Școlii IAA industria de marcomm din România?

Avem aproape 700 de absolvenți al Școlii IAA și îi urmărim cu mândrie și cu speranța că la baza reușitelor stau poate și niște idei sădite la Școala IAA – pe unii îi știm la cârma unor businessuri și branduri de succes, fie aici în România, fie în străinătate, o parte au lăsat corporațiile și astăzi sunt antreprenori de succes, pe mulți dintre ei îi vedem pe scena Effie sau a Cannes, iar câțiva absolvenți sunt astăzi la catedra Școlii IAA, în calitate de profesori practicieni.

Photo 87724163 © Kasto80 | Dreamstime.com

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 354 (15 iunie-15 iulie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Romanita Oprea

Recent Posts

Inginerii Continental România dezvoltă tehnologii importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class

Inginerii Continental, de la centreler din Timișoara, Iași și Sibiu, dezvoltă componente și produse importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class. Pentru…

17 ore ago

Agroland Business System vrea vânzări nete de 344,6 mil. lei și investiții de 15 mil. lei în 2024

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete…

o zi ago

Vă era dor de telefoanele cu taste? HMD lansează Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G

HMD lanseazp o selecție de telefoane cu taste - Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G -…

2 zile ago

Tazz: Românii comandă de 1 mai de 7 ori mai mulți mici față de o zi obișnuită

Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, deține recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an: conform datelor din…

2 zile ago

Ce își uită românii în Uber în 2024. Bucureștiul e în topul european al „uituicilor”

Uber lansează a opta ediție din Enciclopedia anuală a lucrurilor uitate și găsite în Uber, oferind informații despre cum se…

2 zile ago

BCR a acordat credite noi de aproape 6 mld. lei în primul trimestru. Peste jumătate au fost pentru persoane fizice și microîntreprinderi

BCR a înregistrat un profit net de 620 milioane de lei (125 milioane de euro) în primul trimestru din 2024,…

2 zile ago