Stiri

AT&T își consolidează poziția pe piața media, adaugă Discovery la gigantul media Time Warner

18 mai 2021 2 min

AT&T își consolidează poziția pe piața media, adaugă Discovery la gigantul media Time Warner

Reading Time: 2 minute

Acum AT&T consolidează serviciile de multimedia prin fuzionarea dintre grupul Warner Media și grupul Discovery. Acest lucru ar reprezenta un concurent serios al grupului AT&T pentru Netflix și Disney+, dar și Amazon Prime.

AT&T este principalul furnizor de servicii de internet din Statele Unite. Datorită influenței pe piața comunicațiilor a achiziționat acum ceva timp grupul media Warner, care are în portofoliu și televiziunea de știri CNN, dar și HBO, cu serviciile sale de streaming.

Decizia este una surprinzătoare pentru jurnaliști și cei care au primit știrea. Dar vine ca o decizie care urmărește alte exemple de pe piață: Google. Google deține YouTube, care este principalul serviciu de multimedia din lume. Google s-a dezvoltat, urmare a achiziției YouTube, iar veniturile din această platformă sunt din ce în ce mai importante.

Urmând aceeași logică, AT&T care oferă acum internet, conectivitate 4G și 5G, trebuie să ofere și conținut media, prin aceste rețele de internet, dar și trebuie să aibă venituri din serviciile oferite. În urmă cu mai puţin de trei ani AT&T a cheltuit 85 de miliarde de dolari pentru a prelua grupul american de media Time Warner.

Gigantul media pe care îl dezvoltă AT&T va concura direct cu Netflix

O eventuală fuziune a WarnerMedia, proprietarul CNN şi HBO, cu grupul Discovery, care deţine printre altele lanţul Eurosport, ar putea da naştere unui gigant capabil să concureze cu furnizorii de servicii streaming Netflix şi Disney+, companii care au înregistrat o creştere explozivă a numărului de abonaţi la serviciile lor pe fondul izolării.

Noua companie, care ar rezulta în urma fuziunii dintre Warner Media și grupul Discovery ar urma să fie condusă de actualul director general de la Discovery, David Zaslav. În urma acestei fuziuni media ale AT&T la peste 50 de miliarde de dolari, inclusiv datoriile.

Discuțiile nu sunt finale

Sursele precizează însă că cele două companii negociază încă structura unei tranzacţii şi este posibil ca discuţiile să eşueze.

Fuziunea WarnerMedia şi Discovery scoate în evidenţă dificultăţile cu care se confruntă companiile de telecomunicaţii precum AT&T şi Verizon Communications Inc. cu operaţiunile lro din domeniul media. Prin divizia sa WarnerMedia , AT&T deţine CNN, HBO, Cartoon Network, TBS, TNT şi studiourile de film Warner Bros. La rândul său Discovery, susţinut de magantul televiziunii prin cablu John Malone, controlează reţele precum HGTV, Food Network, TLC şi Animal Planet.

Fostul grup de media Time Warner, rebotezat rebotezat WarnerMedia după preluarea de către AT&T Inc în 2018.

Photo 218880724 © Sedovukr | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: