CSR Good News

Avon continuă lupta de prevenție împotriva cancerului la sân

6 oct. 2025 3 min

Avon continuă lupta de prevenție împotriva cancerului la sân

Reading Time: 3 minute

În luna dedicată luptei împotriva cancerului mamar, Avon îndeamnă femeile să pună pe primul loc autoexaminarea periodică a sânilor – un gest simplu care poate salva vieți.

Cancerul la sân rămâne cel mai frecvent tip de neoplasm în rândul femeilor, cu peste 2,3 milioane de cazuri diagnosticate și 670,000 de vieți pierdute la nivel global doar în 2022. Detectarea timpurie, prin autoexaminare și controale regulate, crește semnificativ șansele de tratament și supraviețuire.

Conform studiului Avon Boob Census (2024), femeile din România nu mai au aceeași încredere în capacitatea lor de a recunoaște semnele cancerului la sân. Dacă în 2023 34% dintre ele se simțeau sigure, în 2024 procentul a scăzut la 26%. Asemenea altor țări incluse în studiu, româncele rămân nesigure cu privire la modul corect de a se autoexamina și la momentul oportun pentru a merge la medic. Totodată, doar 24% dintre femeile din România au declarat că au mers la un control de specialitate în 2024, comparativ cu 35% în 2023.

Inițiativele Avon pentru sănătatea femeilor

În România, Avon derulează inițiative create pentru a aduce prevenția mai aproape de femei și a le oferi acces la resurse medicale și educaționale. Acțiunile locale completează promisiunea globală Avon – aceea de a oferi fiecărei femei acces la informație, educație și resurse care pot salva vieți. Mai mult, Avon susține aceste cauze încă din 2002, când a lansat Campania pentru Sănătatea Sânilor, unul dintre cele mai importante demersuri, devenit între timp un pilon central al implicării companiei în sprijinul femeilor. Printre inițiative se numără:

  • Purpose Room în showroomul Avon din București. Un spațiu cu totul special – o cameră roz unde, în fiecare lună, Avon, alături de Sanovan, oferă ecografii mamare gratuite într-un mediu prietenos, menit să încurajeze controalele preventive și să le reamintească femeilor importanța grijii pentru propria sănătate. Până acum, peste 500 de femei au beneficiat de aceste investigații gratuite. Pe 8-9 octombrie, doamnele se pot înscrie nu doar la ecografii gratuite, ci pot participa și la workshopul „Sănătatea femeii la orice vârstă” (ora. 18.00, la showroom Avon, bd. Aviatorilor 8ª), susținut de Dr. Iulia Buzdugă și Dr. Mihai Ranete. Evenimentul are rolul de a aduce informații utile și practice despre prevenție, echilibru și sănătate feminină pe termen lung. Înscrierile la ecografii se fac prin platforma comunicată pe @avonspace, iar numărul locurilor este limitat.
  • #Canapeaua Roz – un eveniment găzduit de Avon în showroomul din București, unde specialiști în oncologie și imagistică medicală au oferit informații esențiale despre prevenție. Înregistrările discuțiilor vor fi disponibile curând pe @avonspace și @canapeauaroz.
  • AvonEDU – Avon își propune să ajungă la peste 10.000 de elevi cu workshopul „Tu ce fel de femeie îți dorești să devii?”, un program dedicat sănătății femeii, sportului, alimentației echilibrate și importanței analizelor medicale anuale.

„Credem că fiecare femeie merită să se simtă puternică și în siguranță, iar sănătatea este primul pas spre încredere. Prin inițiativele noastre vrem să fim aproape de românce, să le încurajăm să își facă timp pentru ele și să își pună sănătatea pe primul loc. Un control făcut la timp poate salva vieți, iar noi suntem aici să le sprijinim să facă acest pas” , a declarat Ana Nicolae, Head of Integrated Communications Romania & Moldova Avon.

Pentru a susține în continuare cauza, fiecare poate face o diferență prin achiziția produselor Avon din gama dedicată campaniilor sociale. 100% din profitul produselor este redirecționat către proiectele Avon de prevenție a cancerului la sân și de luptă împotriva violenței domestice.

AVON este prezent de peste 25 de ani pe piața din România, timp în care și-a menținut o poziție de top în preferințele consumatorilor, reușind în același timp să pună bazele uneia dintre cele mai mari comunități de femei. Compania este preocupată nu numai să aducă frumusețe și independenţă femeilor, dar și să le îmbunătățească viața, promovând respectul pe care societatea îl datorează rolului lor în dezvoltarea socială și militând continuu pentru sănătatea și standardul lor de viață.

Articole pe aceeași temă: