Companii

#BizItalia: Natuzzi și Eleganza Milanese

2 mart. 2022 5 min

#BizItalia: Natuzzi și Eleganza Milanese

Reading Time: 5 minute

De pe planșele lui au plecat în producție aproape 60 de produse noi doar în perioada de pandemie. Despre creativitate și inspirație, despre cum a fost perioada de pandemie, în care majoritatea angajaților au lucrat și au petrecut mai mult timp în case, dar și despre planurile pe care le are pentru piața din România ne-a vorbit Pasquale Junior Natuzzi, Chief Creative Officer al  Natuzzi Group, chiar în showroom-ul companiei din Milano. 

În ultimii doi ani, marea majoritate a oamenilor au petrecut mai mult timp în case și au simțit nevoia să își renoveze și redecoreze locuințele. Ce a însemnat această tendință pentru businessul Natuzzi Group?

Trebuie să spun că a fost o perioadă excelentă, doi ani buni atât din punct de vedere financiar, cât mai ales ca energie, de care întregul ecosistem al industriei de mobilă este extrem de încântat: cererea a explodat, pe măsură ce oamenii au investit tot mai mult în crearea unui cuib. Așadar am fost norocoși nu numai ca business, ci ca industrie globală. Cu toate acestea, pot spune că interesul pentru produsele noastre a generat un val, o tendință care nu este vizibilă neapărat în venituri, pentru că, după cum știi, la nivel global s-au înregistrat contingențe solide ale lanțului de aprovizionare.

Aceasta a fost și este în continuare o provocare pentru noi pentru că nu ne putem servi clienții cu o rapiditate și o promptitudine mai mari. Lanțul de aprovizionare are de suferit mult, dar ce pot să spun este că din perspectiva unui brand de retail, reputația și popularitatea brandului au crescut mult. Eu, personal, în calitate de Creative Director, am depus eforturi să aduc noutăți pe piață, am creat 50 – 60 de produse noi în cei aproape doi ani de pandemie. Am creat produse prin conferințe video, m-am deplasat în momente nebunești, dar a fost frumos pentru că în final am fost unul dintre puținii jucători care a investit în lansarea de noi produse în pandemie. A fost ca un mesaj al creativității, viziunii și pasiunii pe care le investim în tot ceea ce facem și a fost perceput extrem de bine de comunitatea de desig­neri și consumatori din toate colțurile lumii.

Care sunt principalele tendințe din piața de mobilier și design interior și cum s-au schimbat acestea în perioada de pandemie?

Oamenii își doresc să cumpere în general produse de design. Mulți dintre noi nu știm ce înseamnă cu exactitate, putem dezbate, fiecare dintre noi va avea opinii diferite și va avea alte repere de-a lungul istoriei designului, dar, desigur, interpretarea noastră aduce un suflu nou asupra designului de produs, a inovației, ceea ce consider că este o componentă extrem de importantă din viitorul designu­lui. Este o „contaminare” pozitivă a industriei, cu ajutorul unor boutique-uri de design, pagini de Instagram, lumea modei se extinde în zona aceasta a designului de interior care are numai de câștigat de aici.

Astfel interesul consumatorilor crește. Consumatorii își doresc produse sustenabile, adică sustenabilitatea devine crucială pentru branduri și producători care trebuie să investească mai mult în reducerea impactului lor asupra mediului. Funcționalitatea devine foarte importantă în designul interior pentru că spațiile de locuit sunt din ce în ce mai mici, trebuie să reușim să oferim cât mai multe funcții unui produs. Trebuie să găsim o modalitate de a face spațiile mai „lichide”, de exemplu o sufragerie care se transformă în dormitor pe timp de noapte. Această versatilitate este ceva foarte important, în care investim enorm de mult timp. O masă de cafea pe care o rotești și devine o masă pe care poți lua cina, de exemplu, este un produs pe care vrei să îl cumperi într-o perioadă în care prețurile la chirie sunt din ce în ce mai mari.

Acestea sunt câteva trenduri pe care le observăm în industrie. Un mare semn de întrebare pentru mine este: când pandemia se va termina cum vom reacționa noi, brandurile la un nou val de cerere, cum vom genera această nouă cerere într-o lume interesată mai mult de turism și călătorii. Nu vrem să facem parte din acel grup de companii care au avut noroc că oamenii au fost interesați, în perioada de pandemie, de design interior.

Care sunt planurile pe care le are Natuzzi Group pentru următoarea perioadă de timp?

Am gândit o strategie pe patru-cinci ani, care acoperă intervalul 2022 – 2026. Pentru această perioadă ne-am propus să devenim un retailer mai bun, ideea fiind să deschidem din ce în ce mai multe magazine, fie că vor fi operate chiar de noi sau vor fi operate de parteneri, cum este exemplul Class IN din România. SUA este o piață crucială pentru planul de transformare a companiei, Marea Britanie, Spania la fel, dar și piețele emergente.

Pentru noi, piețele emergente, ca de pildă România, sunt diamante neșlefuite: sunt acele piețe în care brandul Natuzzi se bucură de o mare popularitate, are parteneri puternici și un potențial uriaș. Pentru noi, România o țară cu o poziție strategică atât din perspectiva producției, cât și ca retail, pentru că are loc de creșteri semnificative. Sigur, nu o putem compara cu piața din SUA, dar este pe locul al doilea în rândul piețelor emergente, aceasta fiind o regiune pe care de asemenea o coordonez.

În prezent am un rol multiplu, sunt Chief Brand Officer, dar și Chief Creative Officer al grupului, și manager regional pentru piețele emergente, care înseamnă o regiune ce începe din Rusia și merge până în Orientul Mijlociu, Africa și India. Între toate acestea, pentru noi România ocupă primul sau al doilea loc și este una dintre cele mai importante piețe pentru regiune și pentru companie. Nu numai că este o piață în care producem, ci chiar întâmpinăm dificultăți în angajarea unor specialiști în producție. România crește foarte mult, este un pol pentru inovație și companii tech și este bine pentru toată lumea.

Grupul Natuzzi a fost fondat în anul 1959 și cu toate acestea a rămas în tot acest timp un jucător important în piața de mobilă. Cum ați reușit?

Înainte de toate aș menționa pasiunea, chiar dacă poate sună un pic romanțat, acesta este singurul motiv pentru care avem această abordare creativă și cu toate acestea rezistentă în timp. Este unul dintre singurele lucruri care ne fac să gestionăm prioritățile, contingențele și probleme într-un mod dinamic. Acest dinamism este specific companiei noastre pentru că ne-am schimbat enorm: de la o companie de producție cum eram în urmă cu 20 de ani, astăzi am reușit să devenim unul dintre cele mai cunoscute branduri din industria noastră cu propriile magazine.

Compania a schimbat macazul și și-a schimbat modelul de business radical, iar unul dintre ingredientele succesului – chiar dacă nu i se datorează în totalitate – este etica. Suntem o companie de familie pe care a fondat-o tatăl meu, care a stabilit că cea mai importantă misiune a companiei este să fie una etică, responsabilă social și prietenoasă cu mediul. Suntem o companie centrată pe oameni înainte de profituri și cotă de piață și cred că pe termen lung aceasta este cheia.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 360 (21 februarie – 14 martie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Biz Italia este un proiect #UniCreditExperience. Partenerii Biz Italia sunt UniCredit Bank, Nespresso, SivieroMaria, Enel, Peroni Nastro Azzurro, Natuzzi, IsopanEstRomania

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: