BizRemote by certSIGN

BizRemote: Lucru de acasă, dar și condiții drastice de igienă în producție la Philip Morris România

Reading Time: 4 minute

Philip Morris România s-a concentrat de la începutul pandemiei pe sănătatea și siguranța tuturor angajaților și au implementat cu strictețe atât măsurile și recomandările emise de autoritățile publice de sănătate, cât și planul intern de acțiuni pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus.

Dragoș Bucurenci, Communication Director la PMR, arată care au fost măsurile impuse de companie pentru protecția angajaților.

Măsuri de prevenție și siguranță

În sediile Philip Morris România, spațiile de lucru sunt igienizate de mai multe ori pe zi, monitorizăm temperatura vizitatorilor și a contractorilor temporari și le aplicăm un chestionar pentru identificarea riscului. Pentru siguranța angajaților, nu permitem accesul în sediile noastre persoanelor care au călătorit în zonele afectate semnificativ de COVID-19. În plus, am suspendat călătoriile cu avionul în interes de afaceri încă dinaintea reglementărilor anunțate de autorități.

Le-am cerut tuturor angajaților din sediul nostru central care nu au nevoi profesionale presante de a lucra de la birou să lucreze de acasă în intervalul 13-31 martie. Măsura va fi prelungită dacă situația o va cere. Sediul central rămâne deschis în perioada următoare pentru angajații a căror prezență fizică este esențială în desfășurarea activității.

Pentru angajații care se află în situații vulnerabile, persoanele gravide și persoanele care au peste 60 de ani, decizia echipei de management a fost foarte clară: acestea trebuie să stea acasă.

Toate întâlnirile au loc pe Skype, chiar dacă participanții se află la birou. Colegii noștri din teren – întrucât specificul muncii lor este diferit – își vor continua activitatea, dar cu respectarea unor măsuri suplimentare de precauție și protecție sanitară.

În acest moment, în fabrica din Otopeni, activitatea de producție continuă în regim normal, dar în condiții foarte stricte de igienă, dezinfecție și sprijin medical pentru angajați: cabinet medical deschis 24/7, monitorizarea temperaturii în permanență și măsuri suplimentare de igienizare a microbuzelor care asigură transportul angajaților către fabrică. În întreaga fabrică și inclusiv la cantină s-au luat măsuri pentru ca interacțiunile între angajați să fie cât mai reduse, iar distanța de minimum 1 metru să poată fi respectată.  În plus, colegii din departamentele care oferă suport fabricii din Otopeni lucrează de acasă, în funcție de organizarea internă a fiecărui departament.

De asemenea, am informat colegii să-și regândească planurile personale de călătorie și să le rezume doar la cele esențiale, și continuăm să ne ajustăm operațiunile în funcție de evoluția situației.

Colegilor noștri care sunt părinți le-am oferit, încă dinaintea apariției noii legi care îi privește, posibilitatea să lucreze de acasă sau să își ia concediu de odihnă în cazul în care lucrul de acasă nu poate fi o soluție.

Facem apel în mod constant la responsabilitate și solidaritate pentru că, în astfel de situații și pentru minimizarea riscurilor, sunt esențiale acțiunile individuale. Angajații noștri sunt informați permanent asupra evoluției epidemiei și asupra măsurilor pe care le pot lua pentru a se proteja pe ei și pe cei apropiați.

Business la nivel normal

Până acum, doar angajații din sediul central și cei din departamentele care oferă suport fabricii lucrează de acasă. Activitatea de producție din fabrică continuă în regim normal, fără riscul de a opri furnizarea de produse. Lucrăm alături de colegii noștri pentru a ne asigura că, în cazul unor schimbări majore, vom putea continua livrarea produselor Philip Morris în condiții optime și de siguranță. Alături de toți partenerii noștri, încercăm să limităm orice riscuri potențiale, pentru a fi pregătiți să răspundem într-un timp cât mai scurt situațiilor generate de evoluția acestei epidemii în România.

Munca remote

Aveam deja această metodă de lucru implementată la nivelul companiei, încă înainte de apariția epidemiei cu noul coronavirus. Angajații Philip Morris România din fabrica din Otopeni aveau posibilitatea să lucreze de acasă 2 zile în fiecare lună, iar pentru angajații din biroul central din București, munca de acasă era deja ceva obișnuit. Ca pregătire suplimentară, am făcut un stress-test pentru a verifica cum rezistă sistemele interne în condițiile accesării de la distanță de către toți angajații și, de asemenea, pentru a învăța în ritm alert cum să colaborăm eficient doar prin email, telefon, tele- sau videoconferință.

Planuri de continuitate

Continuitatea business-ului este esențială pentru companie și planurile care privesc astfel de scenarii sunt revizuite periodic. În condițiile unei situații cu o evoluție imprevizibilă, așa cum este această pandemie, focusul echipei de management și al echipelor operaționale este în acest moment să reanalizeze diferitele scenarii și să integreze planurile de continuitate din diverse zone, astfel încât producția și distribuția Philip Morris în România să nu fie afectate.

Standardele de securitate și GDPR în cazul angajaților care lucrează de acasă

Suntem o companie responsabilă, iar principiul acesta se aplică tuturor angajaților noștri. Indiferent dacă lucrăm din birou sau de acasă, respectăm întotdeauna politicile și practicile interne. Toate echipamentele de lucru pe care le punem la dispoziția echipei noastre au un grad înalt de securitate. În plus, prin planurile de educație și pregătire pe care le-am implementat la nivel intern, ne-am asigurat că fiecare angajat cunoaște și respectă normele legale de protecție a datelor și este competent să opereze orice date cu caracter personal și ale companiei în conformitate cu prevederile legale.

Sistemele care procesează datele clienților și ale partenerilor noștri nu se află fizic în biroul din București, ele sunt tot timpul accesate de la distanță prin canale criptate care beneficiază de un grad înalt de securitate. Lucrul de acasă nu schimbă cu nimic aceste standarde.

Impactul economic

Este prematur să ne pronunțăm. În acest moment, sănătatea și siguranța angajaților și a consumatorilor noștri rămân prioritare pentru noi, precum și calitatea și siguranța produselor noastre și continuarea furnizării lor. Vom continua producția și furnizarea produselor noastre la aceleași standarde de calitate și siguranță ca și până acum.

Avem în vedere și lucrăm în acest moment cu mai multe scenarii despre cum poate evolua restul anului, dar este mult prea devreme pentru a vorbi despre o direcție sau alta. Avem o strategie definită pentru anul 2020, pe care o vom adapta în funcție de evoluția situației.

Pentru mai multe știri, informații și sfaturi pentru companii legate de continuitatea businessului în condițiile actualei pandemii COVID-19, accesează secțiunea specială BizRemote.

Team

Recent Posts

A doua ediție a Festivalului Suflet de România ne aduce aproape de tot ce ne face bine, pe Domeniul Regal de la Săvârșin

Sâmbătă și duminică, pe Domeniul Regal de la Săvârșin, are loc a doua ediție a festivalului Suflet de România, evenimentul…

17 ore ago

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

2 zile ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

2 zile ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

2 zile ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

2 zile ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

2 zile ago