Categories: MarketingStiri

Brandient a creat noua identitate a COSR

Reading Time: 2 minuteNoua identitate a Comitetului Olimpic si Sportiv Roman (COSR) si a echipei olimpice a Romaniei poarta semnatura companiei de strategie de brand si design Brandient

Noua conducere a COSR  a initiat revitalizarea brandului in perspectiva prezentei la Olimpiada de la RIO 2016, iar implementarea noii identitati va incepe imediat dupa intoarcerea echipei de la Jocurile Europene Baku 2015.

Vechiul logo COSR a fost revitalizat intr-o forma moderna, iar aceasta identitate institutionala va fi completata de emblema Team Romania.

Analiza strategica a vizat mai multe aspecte si constrangeri ale brandului, cum ar fi rolul dual al COSR de exponent al Comitetului International Olimpic (CIO), supus Cartei Olimpice, si in acelasi timp acela de reprezentant al Romaniei in comunitatea sportiva internationala. Totodata, COSR trebuie sa raspunda aspiratiilor sportivilor, antrenorilor, federatiilor si asociatiilor sportive, sponsorilor si publicului larg. In plus, brandul nu poate fi cantonat intr-o dogma tipologica, fiind concomitent un brand de institutie (de ‘corporatie’), de franciza, de ideologie, de servicii—si nu in ultimul rand un pilon al brandului national.

In acest sens, principala decizie strategica a fost o solutie duala de identitate: logoul institutional, in armonie stricta cu constrangerile tehnice ale simbolurilor olimpice internationale, si un design de emblema pentru Team Romania, cu o libertate mai mare de a exprima spiritul national. Retorica brandului a fost construita in jurul credoului “O tara, un spirit, o echipa”.

Identitatea institutionala provine din revitalizarea vechiului logo COSR—si va fi folosita pe documentele oficiale, pe echipamentul sportiv si alte materiale de comunicare. Noul simbol este o redare moderna a steagului tricolor, sub forma unui podium sportiv al medaliatilor cu aur, argint si bronz; acest simbol este completat cu cuvantul ROMANIA si cu inelele olimpice, intr-o compozitie incadrata de conturul unei arene sportive.

A doua manifestare a identitatii este emblema Team Romania, destinata sa exprime intr-o nota nationala si exuberanta frumusetea, bucuria, jocul, prietenia si emotia celebrarii victoriei. Acest simbol consta in majuscula R—cuprinzand cuvintele ‘Team Romania’—intrepatrunsa cu litera O, alcatuita din semne tricolore inspirate de cusaturi si motive traditionale, intr-o interpretare vizuala a dansului horei. Emblema Team Romania va fi folosita pe materialele si echipamentul echipelor romanesti la competitiile olimpice, si in materialele de comunicare—cu o libertate de marketing mult mai mare decat logoul institutional. Multiplele manifestari ale acestei identitati vor alterna combinatiile cromatice ale tricolorului national.

 

Loredana Sandulescu

Recent Posts

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

5 ore ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

5 ore ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

5 ore ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

5 ore ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

6 ore ago

Campania „Ursuleții Faptelor Bune” revine și în 2024 și sprijină peste 1.000 de copii

SOS Satele Copiilor & Pepco România continuă și anul acesta campania „Ursuleții Faptelor Bune”, cu o colecție specială de ursuleți…

13 ore ago