buniz, noul nume al lumânărilor din ulei reciclat OilRight
Reading Time: 2 minuteOilRight, întreprindere socială din Timișoara cunoscută pentru transformarea uleiului alimentar uzat în lumânări artizanale parfumate, trece printr-un proces de rebranding al produselor și lansează buniz, un brand care aduce pe piață o identitate modernă și un mesaj puternic: „o undă de energie bună”.
O identitate nouă, aceeași misiune
Rebrandingul înseamnă mai mult decât un nume nou și o schimbare vizuală: toate produsele buniz sunt ambalate în materiale 100% reciclabile, gândite să arate grijă față de natură și să inspire alegeri mai conștiente.
Fiecare lumânare este realizată din ulei alimentar reciclat și ingrediente naturale, într-un demers de antreprenoriat social. Începând cu acest sezon, clienții sunt invitați să returneze recipientele pentru o nouă lumânare la un preț redus sau sunt încurajați să le refolosească, primind inspirație pentru un stil de viață sustenabil.
De la lansarea întreprinderii sociale și până astăzi, OilRight a colectat peste 60.000litri de ulei alimentar uzat, transformându-i în mai bine de 25.000 de lumânări parfumate și contribuind la producerea a peste 50.000 kg de biodiesel. Prin acest proces, a fost evitată poluarea a aproximativ 60.000 metri cubi de apă, resursă vitală pentru comunități și pentru mediu, și emiterea a 100 tone de CO2.
Impact pozitiv în comunitate
buniz înseamnă economie circulară, dar și incluziune socială. Întreprinderea socială OilRight din Timișoara angajează și sprijină persoane cu dizabilități. Fiecare etapă, de la colectarea uleiului, la turnarea lumânărilor și pregătirea comenzilor, este realizată cu grijă, punând în valoare abilitățile celor implicați.
Astfel, fiecare lumânare buniz are o dublă semnificație: contribuie atât la reducerea poluării și la protejarea resurselor naturale, cât și la crearea de locuri de muncă pentru persoanele cu dizabilități. Întreprinderea socială oferă acestor persoane un cadru stabil de muncă și sprijin, consolidând astfel integrarea lor pe piața muncii. Prin achiziția unei lumânări buniz, fiecare client participă la reducerea poluării și la susținerea unei inițiative de antreprenoriat social care pune pe același plan performanța economică și impactul comunitar.
„Rebrandingul buniz nu este doar despre un logo sau un ambalaj nou, ci despre o promisiune. Promisiunea că sustenabilitatea poate fi accesibilă, frumoasă și plină de semnificație, în timp ce sprijinim comunitatea și mediul înconjurător” spune Roxana Damaschin-Țecu, co-fondator OilRight.
OilRight are statut de unitate protejată autorizată, oferind partenerilor săi facilități fiscale conform Legii 448/2004 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilități. În acest fel, companiile care aleg să achiziționeze buniz nu sprijină doar protecția mediului, ci și incluziunea socială, beneficiind în același timp de avantaje economice concrete.
„buniz dovedește că un model de business poate fi în același timp responsabil, sustenabil și rentabil. Fiecare parteneriat cu noi înseamnă un impact pozitiv real și măsurabil” completează Roxana Damaschin-Țecu, co-fondator OilRight.
Lumânările buniz pot fi comandate online pe www.buniz.ro și vor aduce „o undă de energie bună” în casele celor care cred că gesturile mici pot schimba lumea.
OilRight este o întreprindere socială din Timișoara care colectează ulei alimentar uzat și îl transformă în lumânări parfumate și materie primă pentru biodiesel. În paralel, organizează ateliere educative despre reciclare și susține integrarea în muncă a persoanelor cu dizabilități, contribuind la protejarea mediului și la promovarea economiei circulare, și donează profitul neinvestit în vederea sprijinirii traiului adulților cu dizabilități în comunitate.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz