Business

Business construit la milimetru

Reading Time: 5 minute

Trei milimetri, cam cât lățimea unui bob de orez, pot face diferența între o pereche de pantofi pe care o poți purta cu lejeritate toată ziua și una care te chinuie îngrozitor. Un detaliu aparent minor, cei trei milimetri înseamnă exact diferența între acele măsuri cu jumătate de număr pe care puține branduri de încălțăminte le oferă.

Lansat în urmă cu trei ani de o antreprenoare care a renunțat la cariera în corporație pentru a-și urma visul de a face pantofi eleganți și comozi în același timp, Ginissima este brandul românesc care rezolvă problema măsurilor din jumătate în jumătate de număr, de la 33,5 la 42,5, dar și singurul brand care oferă servicii de probă și reparații postvânzare pentru orice produs din portofoliu, independent de data la care a fost achiziționat, fără limită de timp.

Gina Banyocu

Antreprenoarea care a avut ideea să lanseze acest business este Gina Banyocu. De profesie economist, cu o experienţă de peste 20 de ani în consultanță și în domeniul bancar, Gina a pornit “oficial” businessul în iunie 2017 și a durat aproximativ un an să recruteze echipa de bază, să comande utilaje de ultimă generație, să dezvolte produsele și să le testeze. A testat personal fiecare calapod și, când a fost cazul, a retrimis modelul la fabrica din Italia cu care colabora, pentru a fi lățit sau modificat astfel încât să devină comod. După un an de investiții fără nicio vânzare, din iulie 2018 au început vânzările exclusiv online, demers care a venit la pachet cu o mulțime de experiențe din care a avut multe de învățat și la finalul cărora, în 2019, brandul a ajuns la vânzări de 1,5 milioane de lei din vânzări atât în online, cât și offline. Deși vânzările au început exclusiv online, atât pe ginissima.com, cât și pe alte platforme multibrand dedicate designerilor (welovecouture.com și bandofcreators.com), în timp antreprenoarea a observat oportunități și în offline, astfel că, în prezent, brandul Ginissima se vinde în Băneasa Shooping City, în cadrul Galeriei Victoria, precum și în Brașov, alături de un brand premium de rochii, Loomy & Style-up. Încălțămintea Ginissima se vinde și alături de branduri premium de rochii de seară și de mireasă – Christina Andrei și Bien Savvy – și urmează să între și în Promenada Mall, într-un magazin multibrand.

Zero stocuri

Una dintre marile probleme din domeniul modei și al retailului în general este reprezentată de stocuri. De aceea, fondatoarea Ginissima a ales să evite această situație: cele mai multe dintre produse sunt deja plătite de cliente, deci, practic, nu lucrează cu stocuri de pantofi. Are doar stocuri de materii prime, ce pot fi transformate, la comandă, în orice model se dorește. Decizia de a miza pe un model fără stocuri a fost importantă și pentru a diminua un alt risc, cel la nivel de startup. “Nu puteam începe un business de la zero, făcând ce fac alții, fără să oferim nimic diferit, și doar «împingând» pantofii noștri spre vânzare. Noi vindem pantofii clientei, cei pe care îi alege ea, pe măsura picioarelor ei și în concordanță cu nevoile ei, așadar la Ginissima este greu să nu găsești perechea potrivită”, explică antreprenoarea.

 

Povestea brandului

Gina Banyocu provine dintr-o familie de oameni conectați la industria modei, tatăl său, la 76 de ani, este încă pasionat și activ în acest domeniu. Își admiră foarte mult ambii părinți și a fost mereu fascinată de industria modei, însă nu a ales să urmeze acest drum până de curând. Pasiunea pentru pantofi a început în liceu, când schița diverse modele pe caiet în timpul orelor. Îi place să deseneze și o face cu plăcere ori de câte ori are timp și starea de spirit necesară, iar acest hobby s-a transpus și într-o gamă de sandale pictate manual. De la hobby la business a trecut mai mult timp. Ginissima, ca afacere, s-a conturat după ce a născut primul copil și a făcut o pauză de la activitatea în corporație.

“O naștere ne schimbă mult, atât la nivel mental, cât și fizic, de cele mai multe ori remarcăm cel mai mult schimbarea la nivelul picioarelor. Pentru multe femei picioarele se măresc și se lățesc, iar pentru altele se diminuează semnificativ apetitul de a suferi într-o pereche de pantofi cu toc ce nu vine tocmai perfect, dar arată superb. Sunt una dintre aceste persoane și am decis să nu mai sufăr pe tocuri, să caut acei pantofi ce îmi conferă atât înălțime, cât și eleganță, dar mai ales confort”, povestește fondatoarea Ginissi­ma. Așa a ajuns să creeze pantofii din seria Alice, preferații săi fiind cei cu toc de 6 cm pe care îi numește, în glumă, “pantofii Ginissima sport”, iar pentru ocazii, evenimente de zi sau de seară, îi poate purta fără efort timp de peste 8 ore pe cei cu toc de 9 cm. În rafinarea produselor, i-au fost de ajutor și comentariile și experiențele de shopping ale colegelor sale din zona de corporate care comandau online încălțăminte, dar aveau frecvent ceva de sugerat, schimbat, modificat: culoarea, tocul, nivelul de confort, lățimea etc.

Producție proprie

Inițial, echipa Ginissima, alcătuită acum din 12 persoane, a testat diverse modalități de producție: întâi în Italia, apoi în România pe la diverși mici producători, însă nicio abordare nu corespundea principiului de la care a pornit businessul. În plus, nici nu răspundea nevoilor clientelor, nici nu asigura calitatea sau consecvența de execuție a produselor. Așa a ajuns la concluzia că este cel mai bine să controleze întreg procesul de producție, pentru a putea oferi în mod repetat aceeași experiență și același nivel de confort și calitate, și a deschis atelierul unde acum produce încălțămintea Ginissima. Acesta este situat într-un parc industrial din București, relativ central, alături de alte firme care produc branduri românești.

Materiile prime sunt importate exclusiv din Italia: tălpile sunt făcute în aceeași fabrică unde se realizează și produsele unor mari firme din industrie, tocurile sunt realizate în Italia și adaptate perfect calapoadelor ce provin tot de acolo, astfel încât stabilitatea pantofilor este asigurată și prin procesul de design, nu doar prin execuție sau achiziție. Branțurile sunt ranforsate cu metal, dar au în plus burete cu memorie, realizat tot în Italia.

Design și concept

Designul și partea de creație reprezintă partea din business de care Gina se bucură cel mai mult. Multe dintre modele sunt însă și rezultatul muncii de echipă sau chiar au fost create în urma sugestiilor primite de la cliente. I-ar plăcea să se implice mai mult în partea de de design, însă activitățile admistrative și de dezvoltare a afacerii îi ocupă destul de mult timp. 

Loredana Sandulescu

Recent Posts

Inginerii Continental România dezvoltă tehnologii importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class

Inginerii Continental, de la centreler din Timișoara, Iași și Sibiu, dezvoltă componente și produse importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class. Pentru…

9 ore ago

Agroland Business System vrea vânzări nete de 344,6 mil. lei și investiții de 15 mil. lei în 2024

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete…

o zi ago

Vă era dor de telefoanele cu taste? HMD lansează Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G

HMD lanseazp o selecție de telefoane cu taste - Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G -…

o zi ago

Tazz: Românii comandă de 1 mai de 7 ori mai mulți mici față de o zi obișnuită

Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, deține recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an: conform datelor din…

o zi ago

Ce își uită românii în Uber în 2024. Bucureștiul e în topul european al „uituicilor”

Uber lansează a opta ediție din Enciclopedia anuală a lucrurilor uitate și găsite în Uber, oferind informații despre cum se…

o zi ago

BCR a acordat credite noi de aproape 6 mld. lei în primul trimestru. Peste jumătate au fost pentru persoane fizice și microîntreprinderi

BCR a înregistrat un profit net de 620 milioane de lei (125 milioane de euro) în primul trimestru din 2024,…

o zi ago