Companii

Când hobby-ul devine afacere

15 sept. 2016 5 min

Când hobby-ul devine afacere

Reading Time: 5 minute
dragos antonache cameleonia
Dragoș Antonache, director general Cameleonia

A fost cucerit de extraordinara tradiție spaniolă în domeniul faianței pictate manual și a vrut să aducă și în România această tehnică de personalizare. Este un hobby gestionat după regulile din afaceri, spune Dragoș Antonache, director general Cameleonia, care mizează pe creșterea interesului pentru produse de calitate, personalizate, care să aducă în viața românilor culoare și optimism.

Cum a început povestea Cameleonia? Cum ați trecut de la consultanță la decorațiuni și faianță pictată?

Profilul meu este cel al absolventului Facultății de Management la ASE, care în doar doi ani de muncă  în calitate de angajat își dă seama că vrea să aibă propriul business. Am înființat Sogardi Consulting în 2003, oferind suport comercial companiilor spaniole care doreau să își extindă activitatea în România. Următorul pas a fost făcut în anul 2008, când am început să reprezentăm în România producători spanioli de top în domeniul instalațiilor sanitare, termice și, mai nou, iluminat. Atunci am adăugat și sloganul „Best Spanish Solutions for You” pentru a sublinia faptul că nu facem doar vânzări, ci și transfer de know-how prin aducerea pe piața românească a unor soluții fără compromisuri, care respectă cele mai exigențe standarde europene în domeniu. Activitatea în toți acești ani a inclus numeroase deplasări în Spania, iar interacțiunea cu această cultură aduce pentru un întreprinzător și oportunități de afaceri.

Știam de ceva vreme despre extraordinară tradiție spaniolă în domeniul faianței pictate manual, am analizat potențialul de dezvoltare, iar la începutul lui 2014 m-am hotărât să creez această nouă linie de business. În acest moment este un hobby pe care îl gestionez după regulile din afaceri, cu obiectivul de a deveni profitabil.  Avem un showroom în centrul istoric al Bucureștiului, iar site-ul proiectului oferă și posibilitatea achiziției online a produselor.

De ce “Cameleonia”?

Cameleonia este mai mult decât o marca înregistrată a Sogardi Consulting. Este un univers care aduce culoare și optimism în viața noastră, locul în care cei care își fac timp să îl descopere ajung la experiențe unice. De aici și sloganul ”Color your life!”. Așa cum un cameleon găsește mereu o culoare pentru a se adapta perfect la mediu, noi oferim posibilitatea de a descopri produse care se integrează perfect preferințelor ambientale și stilului personal care ne identifică și ne reprezintă. Astfel, am diversificat gama de propuneri, trecând de la faianță pictată spre decorațiuni și produse de lifestyle, precum ceasurile Worwit aduse din Barcelona, care oferă culoare și personalitate stilului nostru vestimentar. 

cameleoniaDe ce faianță pictată? Ce ne puteți spune despre procedeul de fabricație și de personalizare?

Procesul de realizare artizanal este același de sute de ani. Argila este frământată și introdusă într-o matriță pentru a primi forma dorită. Aceasta se coace apoi la cuptor timp de 24 de ore, într-un ciclu ce ajunge până la 1000 grade Celsius pentru utilizarea în interior sau 1300 grade Celsius pentru aplicații exterioare. Produsul rezultat, numit biscuite, este apoi glazurat și pictat, introducându-se din nou la cuptor pentru a se vitrifica culorile.

Cameleonia îți oferă posibilitatea să creezi de la zero, exact ce îți dorești, iar limita este mai degrabă imaginația decât constrângerile tehnice. Astfel, ți se poate crea un decor artistic din faianță pictată la dimensiunile pe care le dorești, specifice proiectului tău, alegând o temă propusă de noi sau plecând de la ideea ta sau a designerului de interior care se ocupă de amenajare.

În ceea ce privește calitatea, ce ar trebui să urmărească clienții atunci când cumpără faianță?

Fiecare dintre noi este unic, rezultat al influenței factorilor precum: mediu, educație, ereditate. De aceea, soluția ambientală ce ne mulțumește este aceea care poate îngloba cât mai mult din personalitatea noastră. Durabilitatea în timp, nivelul de măiestrie înglobat în realizarea sa,  efectul decorativ rezultat, valoarea superioară a produselor hand made și libertatea de exprimare și de manifestare a identității sunt factori de luat în considerare atunci când alegem între faianța de fabrică și cea hand made. Apoi, nu sunt de neglijat și câteva aspecte practice. Avem de ales între a schimba faianța la un anumit interval de timp pentru a fi din nou la modă sau soluția nemuritoare a plăcilor decorative realizate manual. De asemenea, trebuie urmărit raportul cost-beneficiu. Decorurile din faianță pictată se situează la granița dintre artă și design interior. Fiecare decor artistic este semnat de către atelierul care l-a realizat, iar efectul final este unic. De aceea, costul pentru achiziționarea lui se transformă într-o investiție care crește valoarea proprietății.

“Colaborăm și cu arhitecți și designeri de interior, pentru a crea de la zero plăci ceramice decorative în amenajările în care aceștia sunt implicați”

Piața de decorațiuni și produse de lifestyle este una aglomerată, cum vă diferențiați?

Fiecare vânzător își are locul lui. Nu ne preocupă atât concurența, cât mai degrabă modalitățile de face cunoscute publicului propunerile noastre care sunt o noutate pentru  România. Lumea Cameleonia este un fusion de elemente artizanale și contemporane, unele chiar avangardiste, urmărind să surprindă în orice moment. Poți găsi o decorațiune creată în Barcelona din material reciclat, precum doze de răcoritoare sau bere, cutii de conserve, capace de sticlă, cuie și tablă sau o reproducere de faianță medievală înrămată ca un tablou, ori un ceas cu design deosebit, având curea din silicon, mecanism japonez Miyota și ambalaj cadou tip doză de băuturi. Pentru plita cu inducție pe care tocmai ai cumpărat-o, poți alege unul dintre decorurile contemporane din faianță pictată, pentru a oferi o pată de culoare și stil în bucătărie. În plus, pornind de la o poză furnizată de către client realizăm un decor mural în format mare.

Spre ce tip de clienți vă orientați?

Întrucât propunerile noastre sunt foarte variate rezultă și câteva profile ale clienților. Produsele precum fainta pictată și decorațiunile realizate manual pot fi achiziționate direct de către clientul final cu o anumită educație estetică, cu venituri peste medie și pentru care rezultatul final este foarte important.  Persoanele care își construiesc o casă sau își amenajaza apartamentul intră în această categorie. Totodată, colaborăm și cu arhitecți și designeri de interior, pentru a crea de la zero plăci ceramice decorative în amenajările în care aceștia sunt implicați. Astfel, rezultă proiecte de autor, unice, atât pe rezidențial cât și pe spații publice precum, baruri, restaurante, cafenele, hoteluri, piscine. Ceasurile, însă, targetează persoane tinere, active, care doresc un produs elegant, comod și diferit.

Ce planuri de dezvoltare aveți?

Putem observa, însă, un interes crescut față de faianța pictată, nu doar din zona București-Ilfov, ci din toată țara. Proiectul este la început, în fază în care ne axăm mai mult pe crearea unei baze solide de dezvoltare, iar investițiile sunt superioare net încasărilor.  Creșterea poate să vină din două direcții principale. Prima se referă la continuarea dezvoltării de parteneriate cu arhitecți și designeri de interior, pe care îi putem ajuta să își pună în aplicare ideile creative. A doua vizează transmiterea mesajului în domeniul persoanelor care efectuează amenajări în casă, astfel încât să știe că pot lua în considerare și opțiunea Cameleonia drept soluție decorativă. Acestea  sunt susținute atât prin promovare online, cât și prin participarea la conferințe de arhitectură, prin prezentări în revistele de design interior ale proiectelor realizate în străinătate și prin interacțiunea cu studenții la design interior, viitorii parteneri de mâine.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: