Companii Stiri

Case cu zidarie premium

25 iun. 2014 2 min

Case cu zidarie premium

Reading Time: 2 minute

Xella Ro, reprezentanta locala a celui mai mare producator mondial de produse de zidarie, estimeaza ca valoarea pietei de BCA a scazut anul trecut cu aproximativ 5%, chiar daca volumul a ramas la un nivel similar. Principala cauza este reprezentata de cresterea ponderii produselor economice. In acelasi timp, cererea de produse premium a inregistrat o evolutie ascendenta, atingand  nivelul maxim din ultimii ani. Astfel, pe piata de zidarie din Romania, consumatorii  tind sa se grupeze in doua mari categorii: cei care cauta produse de calitate superioara si cei care sunt interesati de materialele cele mai ieftine.

Compania germana Xella produce si comercializeaza in Romania o gama extinsa de solutii constructive de zidarie termoizolanta sub brandul YTONG –  prima marca de materiale de constructii din Europa, lansata in anul 1928. Aceste produse sunt cele mai performante la nivel local, atat din punct de vedere al eficientei energetice, cat si al economiilor  generate pentru constructori si beneficiari inca din faza de punere in opera. Toate produsele YTONG fac parte din categoria premium. Vanzarile companiei Xella Ro au crescut in 2013 cu peste 10%, pana la aproximativ 9,8 milioane Euro.

“In 2013, mare parte din investitiile rezidentiale au vizat segmentul locuintelor unifamiliale, unde decizia de cumparare apartine, in buna masura, clientilor finali. Asa se explica interesul crescut pentru produse de zidarie de calitate superioara, care asigura un nivel ridicat de izolare termica”, spune Marius Dragne, CEO Xella Ro. „Izolarea termica a locuintelor inca din faza de constructie a devenit o preocupare pentru clientii din Romania. Aceasta a condus la cresterea cererii de solutii complete YTONG pentru zidarie, astfel ca vanzarile Xella au avut un parcurs ascendent in ultimii trei ani”, a continuat  Marius Dragne.

Cresterea investitiilor in dezvoltarea de locuinte multifamiliale constituie una dintre principalele tendinte din piata pentru perioada urmatoare. Numarul actual de blocuri din Romania este inca la un nivel foarte scazut, comparativ cu nevoia de fond locativ sau cu media europeana. Contextul economic nefavorabil a condus la diminuarea investitiilor in proiecte rezidentiale de anvergura. Astfel, in prezent, satisfacerea nevoii de apartamente se contureaza ca o tendinta pentru urmatorii ani, in conditiile in care majoritatea constructiilor noi realizate in ultimul timp au fost case unifamiliale.

“Remarcam doua categorii de investitori interesati de cladiri multifamiliale. Primii sunt investitorii care construiesc apartamente in ansambluri rezidentiale de mari dimensiuni situate la periferia marilor orase, care se incadreaza in standardele programului Prima Casa. O a doua categorie este reprezentata de dezvoltatorii care mizeaza pe proiecte cu un numar mic de unitati locative, cu suprafete mai mari, situate in centrul oraselor sau in zonele cu potential de dezvoltare”, adauga CEO-ul Xella.

Reprezentantii Xella Ro se asteapta la o evolutie ascendenta  a cererii de produse de zidarie premium si in 2014, principalul obiectiv al companiei fiind consolidarea operatiunilor la nivel local.

Xella este cel mai important producator mondial de materiale de constructii pentru zidarie din domeniul betonului celular autoclavizat. Grupul are 90 de fabrici si numeroase centre de vanzare ȋn 30 de tari. In Romania, Xella a inaugurat in anul 2010, la Ploiesti, cea mai moderna unitate de productie de blocuri de zidarie tip BCA din Europa de Est, in urma unei investitii greenfield de 32 mil EUR. Xella produce si comercializeaza in Romania zidarie premium din BCA sub marca YTONG, iar din 2013 si produse termoizolatoare minerale sub marca Multipor.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: