Stiri Finanțe Lifestyle

Cât cheltuiesc românii în vacanță în Germania?

4 apr. 2017 3 min

Cât cheltuiesc românii în vacanță în Germania?

Reading Time: 3 minute

Turiștii români în Germania preferă regiunile Bavaria, Baden-Württemberg și Hesen și au un buget mediu zilnic de aproximativ 64 euro, potrivit datelor Organizației Germane pentru Turism.

“Au fost 7 ani record consecutivi pentru Incoming-ul din Germania. În 2016, pentru prima dată s-au înregistrat peste 80 de milioane de înnoptări”, a declarat Cristian Sallai, director de marketing la Organizația Germană pentru Turism, într-o conferință de presă.

Germania aniversează în acest an 500 de ani de la Reforma lui Luther și îndeamnă turiștii să îl urmeze pe călugărul reformator într-o călătorie în Germania.

Turismul este sursă de creștere a produsului intern brut, motor pentru dezvoltatrea infrastructurii și cel mai eficient mod de a construi un brand de țară, a arătat ambasadorul Germaniei la București, Cord Meier-Klodt, prezent la conferința de presă.

Conform celor mai recente date ale Institutului Federal de Statistică, în anul 2016 Germania a înregistrat peste 880.000 de înnoptări ale turiștilor români și o creștere procentuală de 10,1% față de anul anterior, când s-au înregistrat 801.705 înnoptări. Având în vedere numărul de turiști cazați pe teritoriul german, România a avut una dintre cele mai mari creșteri față de țările din regiune. Cu o cotă de piață de 12%, Germania este pe locul al doilea ca destinație din Europa, pentru turiștii români. Regiunea Bavariei (26,7%), Baden-Wruttemberg (19,4%) și Hessen (14,7) se număra printre zonele preferate.

“Turiștii români preferă sejururile lungi, de peste 4 zile și au un buget zilnic de aproximativ 64 euro”, a arătat Cristian Sallai, adăugând că 69% dintre turiștii români în Germania aleg să călătorească cu mașina. Numărul celor ce preferă avionul  – circa 19% din totalul turiștilor români în Germania – este însă în creștere.

Conform statisticilor, turiștii își planifică din timp vacanțele (57%) și aleg în continuare să își rezerve vacanțele prin intermediul agențiilor de turism (31% din total). În ceea ce privește scopul călătoriei, 44% dintre turiștii români își petrec vacanță în Germania în timp ce 29% vin în interes de serviciu. Majoritatea turiștilor care aleg Germania că destinație turistică fac parte din generația tânără, cu vârste cuprinse între 15-34 de ani (49%). Numărul turiștilor de peste 55 de ani reprezintă 27% din total celor care vizitează Germania.

#GermanySimplyInspiring

Tijana Duričić, director de comunciare al Organizației Germane pentru Turism, a prezentat campania națională de promovare a turismului care va promova pachetele turistice și evenimentele organizate în cele 16 state federale, pe toate canalele online și mass-media sub sloganul „Germany Simply Inspiring”.

“Nu vă spunem noi ce este interesant în Germania, ci vă invităm să ne spuneți ce vi se pare interesant, ce vă inspiră”, a spus Tijana Duričić, adaugând că promovarea campaniei are loc atât online, pe canalele social media prin sfaturi redactate în posturile de pe Facebook, cât și offline prin inserarea unor secvențe în filme, afișe stradale. Mesajul se axează prin prezentarea unori situații, persoane reale și experiențe care inspiră.turism germania2

În anul 2016 Germania a continuat trendul de creștere a turismului de incoming, înregistrând un plus de 1,4% comparativ cu anul 2015 și depășind nivelul de 80 de milioare de înnoptări. Europa rămâne cea mai puternică piață-sursă de turiști care aleg să își petreacă vacanțele pe teritoriul german, cu o cotă de piață de 73,7% și o creștere față de anul anterior de 1,9%. Este urmată de SUA (creștere de 2,5%) și continentul asiatic care a înregistrat o ușoară scădere de 1,1%. Pe bază analizei realizate de UNWTO și de centrul de monitorizare IPK Internațional World Travel Monitor, având în vedere situația geopolitică actuală, previziunile pentru anul 2017 arată o creștere cuprinsă între 0% și 2% a turismului de incoming în Germania.

Conform celor mai recente analize realizate de IPK Internațional World Travel Monitor, Germania este a două opțiune de călătorie în topul celor mai populare destinații turistice pentru europeni, cu 53,7 milioane de excursii organizate din Europa. În fruntea clasamentului se află Spania care a înregistrat o creștere de 10%, Franța rămâne pe locul al treilea, în ciuda scăderii cu 4% a călătoriilor organizate în țara, iar următoarele în topul destinațiilor preferate de turiștii europeni sunt Italia și Austria. Cea mai mare parte a turismului european de incoming pentru Germania o reprezintă vacanțele, acoperind peste 55% din acest segment de piață.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: