Companii Stiri

KFC a ajuns la 1.000 de restaurante în Europa Centrală și de Est. Brandul continuă creșterea accelerată în regiune, inclusiv în România

15 nov. 2023 3 min

KFC a ajuns la 1.000 de restaurante în Europa Centrală și de Est. Brandul continuă creșterea accelerată în regiune, inclusiv în România

Reading Time: 3 minute

KFC a atins borna de 1.000 de restaurante în regiunea Europa Centrală și de Est, dar extinderea în țările din regiune va continua într-un ritm accelerat, au declarat la București oficialii lanțului american de fast food.

Deschidem un restaurant KFC la fiecare trei ore și jumătate, deci în fiecare zi se deschid șapte restaurante KFC pe plan global. Europa Centrală și de Est este o piață foarte dinamică pentru noi și vom continua extinderea aici„, a spus Sabir Sami, CEO al KFC Division în cadrul YUM!, grupul care francizează pe plan global restaurantele KFC, Pizza Hut și Taco Bell.

KFC 1000 restaurante speakeri
Sabir Sami – CEO KFC Division în cadrul YUM!, Dhruv Kaul, Managing Director KFC Pan-Europe în cadrul YUM! și Maria Cacciapuoti – General Manager KFC Central Eastern Europe

Rețeaua KFC din România, gestionată de Sphera Franchise Group, numără 101 restaurante, dintre care patru au fost deschise în perioada 30 septembrie 2022 – 30 septembrie 2023. KFC România a înregistrat în primele nouă luni din 2023 vânzări de peste 776 milioane de lei, în creștere cu 13,2% față de aceeași perioadă din 2022. Marjele de profit sunt de două cifre, cu un profit operațional al restaurantelor de 89,6 mil. lei (+31,4% an/an), o EBITDA normalizată de 81,7 mil. lei (+28,7% an/an) și un profit net normalizat de 51,3 mil. lei (+29,3% an/an).

„Avem în plan pentru anii următori deschiderea de sute de restaurante noi în Europa Centrală și de Est, unde România este una dintre cele mai mari piețe pentru noi. Rețeaua va crește procentual cu două cifre în perioada următoare. Suntem foarte mulțumiți de colaborarea din România Sphera Franchise Group, care înțelege foarte bine piața de aici”

Maria Cacciapuoti, General Manager KFC Central Eastern Europe

Oficialii KFC spun că vânzările realizate prin intermediul kiosk-urilor digitale din restaurante au depășit 46% la nivel global, dar pe multe piețe procentul este chiar mai mare. De exemplu, în România, vânzările digitale sunt la nivelul de 55%-60%, în timp ce în Europa Centrală și Est procentul a ajuns la 70%.

În ultimii ani, KFC România a făcut pași importanți în transformarea digitală a restaurantelor sale, prin soluții ce includ kiosk-uri digitale pentru plasarea comenzilor, meniuri digitale, ecrane pentru informarea clienților despre statusul comenzilor și un sistem de monitorizare a bucătăriei, numit KDS (Kitchen Display System), care ajută la gestionarea comenzilor și la optimizarea procesului de gătire. Pe lângă aceasta, platforma DSR (Digital Success Routines) permite stocarea datelor de verificare a tuturor standardelor de calitate și siguranței alimentare.

„În regiune și în România, businessul este în creștere atât la nivelul numărului de clienți, cât și al vânzărilor realizate de restaurante. KFC privește cu optimism perioada următoare, dar suntem, desigur, atenți la evoluțiile economice. Digitalizarea ne ajută la optimizarea businessului, lucrăm și la nivel de costuri, dar și la meniu, pentru a ne asigura că totul merge bine.”

Dhruv Kaul, Managing Director KFC Pan-Europe în cadrul YUM!

Potrivit lui Sabir Sami, ascensiunea serviciilor de livrare rapidă nu a schimbat strategia de investiții a KFC, întrucât majoritatea businessului vine în continuare din vânzările realizate în restaurant. În ceea ce privește zona de produse alternative la cele din carne, KFC a introdus mai multe opțiuni în piețele unde acest trend este mai puternic, cum ar fi în Franța, Germania, țările nordice sau India.

La sfârșitul celui de-al treilea trimestru din 2023, Sphera Franchise Group opera 178 de restaurante: 101 KFC în România, 2 în Moldova și 18 în Italia, precum și 40 de unități Pizza Hut, 15 Taco Bell, o subfranciză Pizza Hut Delivery și un restaurant Paul în România. Grupul a înregistrat un nou record în primele nouă luni ale acestui an, cu vânzări totale de 1.074,7 miliarde de lei în primele nouă luni din 2023, o creștere de 12,7% față de aceeași perioadă a anului 2022.

Array

Articole pe aceeași temă: