Ce faci în anul în care ți-ai crescut veniturile cu 24% și ai depășit 200 de milioane de abonați? Dacă ești Netflix, tai cheltuielile de publicitate cu 23%.
Pandemia a fost o veste foarte bună pentru Netflix, în condițiile în care, blocați în casă, tot mai mulți oameni au apelat la serviciile de video streaming pentru divertisment.
Producțiile Netflix beneficiază enorm de pe urma promovării gratuite pe care o fac utilizatorii serviciului discutând pe rețelele sociale despre filmele și, mai ales, serialele populare pe care le urmăresc.
Cei care sunt activi pe rețelele sociale au auzit, vrând-nevrând, despre „Queen’s Gambit„, „Emily in Paris” și, cel mai recent, despre „Bridgerton„.
Dar gigantul streamingului nu se poate baza doar pe atât pentru a-și mări baza de abonați.
Așa că, în 2020, Netflix a cheltuit 1,45 de miliarde de dolari pentru publicitate, inclusiv online și pe TV. Dacă suma vi se pare uriașă, aflați că a fost cu 432 de milioane de dolari sub cea din 2019.
De ce? Tocmai pentru că serviciul de streaming se bazează pe conversațiile din social media și metode alternative mai puțin costisitoare pentru a-și promova producțiile.
Cea mai mare creștere a bugetului de publicitate pentru Netflix a fost înregistrată în 2018, când a explodat cu 66%, până la 1,81 de miliarde de dolari.
Veniturile totale generate de Netflix în 2020 au fost de aproape 25 de miliarde de dolari.
Costurile totale de marketing ale Netflix, în care sunt incluse și cele pentru publicitate, au fost de peste 2,22 miliarde de dolari anul trecut. Ponderea lor din totalul veniturilor a scăzut de la 13% în 2019 până la doar 9% în 2020.
Comparativ, cheltuielile pentru tehnologie și dezvoltare au fost mai mici, de aproape 1,83 miliarde de dolari, potrivit raportului financiar anual al companiei.
Serialele de care am amintit mai sus și nu numai au adus anul trecut încă 37 de milioane de abonați plătitori pentru serviciile Netflix. Prin urmare, serviciul de streaming a depășit 203 milioane de abonați la nivel global la finele anului trecut.
În SUA și Canada, costul mediu al unui abonament Netflix este de 12,52 de dolari, în zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) acesta scade la 10,13 dolari. În zona Asia-Pacific, prețul mediu al unui abonament este de 9,29 de dolari, în timp ce abonamentul mediu din America Latină este cel mai ieftin, la 8,14 dolari.
Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete…
HMD lanseazp o selecție de telefoane cu taste - Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G -…
Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, deține recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an: conform datelor din…
Uber lansează a opta ediție din Enciclopedia anuală a lucrurilor uitate și găsite în Uber, oferind informații despre cum se…
BCR a înregistrat un profit net de 620 milioane de lei (125 milioane de euro) în primul trimestru din 2024,…
Galeria Jecza din Timișoara alături de Fundația Interart Triade magnetizează publicul din Veneția cu o expoziție în premieră în orașul…