fbpx
Analize

Cele mai iubite marci tech

19/03/2013

author:

Cele mai iubite marci tech

<p> <strong>Tehnologia s-a strecurat in toate aspectele vietii noastre. Pasionati sau nu de ea, am ajuns aproape dependenti de gadgeturi si echipamente IT. Dar ce branduri tech si-au facut loc in inima si in viata romanilor? Biz si Unlock Market Research va prezinta in premiera Top 25 cele mai iubite marci de tehnologie.</strong></p> <p>  </p> <p> Ati mai putea trai fara telefonul mobil? Teoretic, n-ar trebui sa fie probleme, dar fara acest gadget tot mai multi se simt… incompleti. Tehnologia moderna s-a inserat in tot mai multe aspecte ale vietii cotidiene si, trebuie sa recunoastem, avem tot mai multa nevoie de ea. “Tehnologia nu mai este pentru specialisti, ci pentru toata lumea – pentru consumatorul de zi cu zi. Acesta interactioneaza cu branduri de tech zilnic si marcile devin jucatori indispensabili in viata lui”, spune Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research. Mai mult decat a fi in pas cu tehnologia, consumatorii vor sa fie in pas cu cei din jur, iar produsele tech inseamna pentru o mare parte dintre ei o confirmare a statutului pe care il au sau la care aspira. De la aceasta realitate am pornit cand am cerut Unlock sa afle care sunt cele mai iubite branduri tech de catre consumatorii romani. Pentru ca aceste marci sunt cele care ne modeleaza practic viata.</p> <p>  </p> <p> <strong>CONSUMATORUL DE TEHNOLOGIE</strong></p> <p> Am descoperit lucruri extrem de interesante legate de interactiunea romanilor cu tehnologia si brandurile acesteia. Poate cel mai important este legat de batalia interioara a consumatorului intre pragmatism si aspirational. “Consumatorul face un adevarat pitch in alegerea unui produs, incercand sa imbine aceste doua componente importante pentru el: o marca ce imi ofera ceea ce am nevoie la un pret bun versus marca pe care mi-o doresc si o admir. Se da o batalie interioara, de cele mai multe ori ratiunea fiind cea care castiga”, arata Adina Vlad. Prin urmare, dincolo de aspectul aspirational, categoria tech este totusi una pragmatica, vazuta ca ajutor, oferind consumatorului mai mult timp pentru sine, insa oferindu-i si beneficii functionale intr-un mod distractiv si interesant.</p> <p>  </p> <p> Dualitatea se manifesta si in alta directie. Astfel, consumatorii de tehnologie romani sunt atrasi de tot ce este nou, insa majoritatea nu vor sa fie ei primii, ci asteapta sa incerce altii produsul si, daca se dovedeste bun, il vor cumpara si ei. Iar contextul de criza a adus schimbari privind raportarea consumatorul la branduri. Romanii cer in acest moment de la brandurile tech din ce in ce mai multe beneficii, astfel ca alegerea unui brand nu se mai face doar din atasament. “Desi suntem intr-o piata pragmatica, iubirea exista, doar ca «trece prin stomac». Practic, consumatorul il atragi emotional – se indragosteste de brand, dar il convingi functional – ca sa iubeasca cu adevarat produsul”, spune Adina Vlad.</p> <p>  </p> <p> <strong>DE CE IUBIM BRANDURILE TECH?</strong></p> <p> Rezultatele topului reflecta acest comportament al consumatorului de tehnologie. O marca iubita este o marca populara si recomandata de catre ceilalti sau cu care consumatorul interactioneaza si il face sa fie multumit de produsul ei. Astfel, marcile cu traditie precum Samsung, Sony, HP, Philips, LG, Nokia sunt printre fruntase, fiindca au demonstrat in timp adevarata lor valoare.</p> <p>  </p> <p> <span style=”color:#808080;”><em>Articolul poate fi citit integral in varianta tipartia a revistei Biz nr. 245. Revista este disponibila la chioscurile indoor din retelele Inmedio, Hiparion, supermarketuri si in reteaua de benzinarii Agip.</em></span></p> <p> <span style=”color:#808080;”><em>Abonamentul pe un an la revista Biz este 100 RON (TVA inclus). Pentru mai multe detalii, ne puteti contacta la adresa gabriela.matei@revistabiz.ro</em></span></p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE