Cifra de afaceri a Orange România, în ușoară scădere față de anul trecut
Reading Time: 4 minuteIn primele sase luni din 2025, Orange Romania a realizat o cifra de afaceri consolidata in valoare de 684 de milioane de euro, in scadere cu 2,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut. La finalul acestei perioade, operatorul oferea servicii mobile pentru peste 9 milioane de clienti, internet fix in banda larga pentru peste 1 milion de clienti si servicii de televiziune prin cablu si satelit pentru peste 1 milion de clienti.
In prima parte a anului, Orange si-a continuat planurile de extindere si imbunatatire a retelelor mobile si fixe. Investitiile vor depasi 200 milioane de EUR pana la finalul lui 2025, mentinand acelasi ritm ca si pana acum, in ciuda presiunilor economice si a unor dezechilibre semnificative in piata de telecomunicatii.
De la finalul lui iunie 2025, reteaua 5G/5G+ este disponibila in 58 de orase, cu viteze de transfer ce ajung pana la 1,5 Gbps. Lista oraselor acoperite 100% este in continua crestere, printre ele numarandu-se in prezent Bucuresti, Iasi, Arad, Baia Mare, Miercurea-Ciuc, Ramnicu Valcea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Targu Mures.

Tot mai multi clienti aleg solutii bazate pe infrastructura moderna – 4G, 5G si fibra optica – in timp ce utilizarea serviciilor de generatie veche, precum DTH si xDSL, continua sa scada, reflectand tranzitia naturala catre noile tehnologii. Anul acesta, Orange a introdus cel mai rapid internet din Romania – 2,3 Gbps download si 1 Gbps upload. Noul serviciu, numit Orange Fibra 2300, a inceput sa aiba eligibilitate de 100% in orase precum Bucuresti, Ploiesti, Iasi si a consolidat astfel oferta de internet fix. Conform celui mai recent studiu Netograf al ANCOM, Orange are cea mai rapida viteza medie de download pentru internetul fix din Romania – 558 Mbps. Acelasi raport arata ca operatorul si-a mentinut totodata pozitia de cea mai rapida retea mobila, cu o viteza medie de download de 95 Mbps. Clientii recunosc ca retelele performante si repozitionarea portofoliilor de fibra si mobil ofera un bun raport calitate-pret. Acest lucru se reflecta intr-o rata a migrarii redusa in S1 2025 aproape la jumatate, in comparatie cu inceputul lui 2023 si o imbunatatire a vanzarilor.
Tehnologia faciliteaza dezvoltarea personala si sprijina pasiunile fiecaruia. Acest mesaj este sustinut de campania „Reteaua #1 pentru pasiunile tale”, al carei protagonist este campionul olimpic David Popovici. Acesta ne-a aratat ca disciplina zilnica te face cel putin un pic mai bun decat ieri si ca performanta nu este despre a fi mereu in competitie cu ceilalti, ci despre a te autodepasi. Asa cum David face mereu eforturi sa fie mai bun, Orange isi mentine angajamentul de a fi cea mai rapida si inovatoare retea pentru toti romanii.
Serviciul 100% digital YOXO inregistreaza o crestere rapida
Pe segmentul B2C, Orange ramane centrat pe nevoile clientilor. Oferta comerciala lansata in prima jumatate a anului ofera servicii flexibile de telefonie mobila, internet si TV. Cu pachete atractive pentru dispozitive (telefoane, televizoare smart, obiecte conectate) si acces la continut video-on-demand precum Netflix sau HBO, Orange isi consolideaza pozitia de operator convergent.
Interesul clientilor pentru oferte digitale este reconfirmat prin serviciul 100% digital YOXO, care a inregistrat in S1 2025 o crestere cu 14% a numarului de utilizatori noi fata de aceeasi perioada din 2024. Aceasta crestere solida demonstreaza faptul ca segmentul de consumatori pasionati de tehnologie recunoaste valoarea parcursului complet digital oferit de YOXO de la activare, folosind eSim, administrare si pana la modificarea abonamentului si plata facturii – exclusiv prin intermediul aplicatiei. Serviciul continua sa se imbunatateasca pentru a fi mereu la zi cu nevoile digitale: in primul semestru al lui 2025 a fost actualizata functia de scanare a cartilor de identitate, inclusiv prin introducerea noilor carti de identitate digitale.
Solutiile personalizate raman motorul cresterii pentru segmentul B2B (clientii persoane juridice)
Expertiza Orange in serviciile integrate de telecom, cloud, securitate cibernetica este recunoscuta de catre sectorul romanesc de afaceri. Orange Business a inregistrat o crestere de 9,8% in semestrul I din 2025 pentru serviciile de IT&C, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Integrand tehnologiile de ultima generatie, Orange Business ofera clientilor o gama completa de servicii IT&C, cu accent pe integrarea serviciilor cloud, securitate cibernetica si infrastructura digitala, adaptate perfect nevoilor clientilor. In contextul in care tot mai multe companii aleg servicii personalizate care le sustin eficienta operationala, veniturile din acest tip de solutii au crescut cu 65,7% fata de perioada similara a anului trecut.
Orange Business raporteaza venituri in crestere si din vanzarile de echipamente – peste 31% in prima jumatate din 2025 fata de aceeasi perioada din 2024. In paralel, principalul serviciu de IT & Cloud al operatorului (Flexible Computing) a inregistrat o crestere de 33%, iar serviciile de tip colaborare unificata (UCC) au inregistrat o crestere de peste 15% a veniturilor fata de primul semestru din 2024.
Responsabilitate sociala
Programele Fundatiei Orange de educatie digitala si incluziune sociala au generat un impact semnificativ pentru aproape 57.000 de beneficiari in primele sase luni ale anului, cu o investitie totala de peste 1,7 milioane de euro, cifre care marcheaza o crestere cu aproximativ 20% fata de anul trecut.
Platforma Digitaliada care ofera de 10 ani acces gratuit profesorilor la continut educational extrem de util in predarea la clasa, numara in prezent peste 2.700 de scoli din mediul rural si urban si reuneste peste 90.000 de utilizatori (elevi, profesori si parinti). Anul acesta, in premiera, accesul la platforma a fost facilitat si pentru scolile din Delta Dunarii, prin dotarea cu tehnologie de ultima generatie prin proiectul 5G Connect Danube Delta, co-finantat de catre Comisia Europeana, si organizarea unor sesiuni de training dedicate profesorilor din satele izolate de ape.
„Intr-o piata extrem de competitiva, marcata de dezechilibre si provocari financiare, facem toate eforturile pentru a ne mentine consecventi. Alaturi de servicii de calitate, oferim multa flexibilitate, ceea ce este, de altfel, asteptarea din partea majoritatii clientilor. Am construit o oferta comerciala adaptabila, care acopera o gama larga de nevoi, atat in segmentul rezidential, cat si in cel business. Si acest lucru nu ar fi fost posibil fara investitii constante in retele de calitate.
La doar un an de la finalizarea fuziunii cu Orange Romania Communications, vedem progrese in directia pe care ne-am propus-o. Transformarea intr-un furnizor convergent nu este un parcurs usor, insa am incredere ca aceasta este strategia corecta. Ca in cazul oricarei fuziuni de aceasta dimensiune, observam presiune asupra performantei financiare. Insa, vedem si imbunatatiri, in special in zona B2B, si o stabilizare a bazei de clienti. Mai raman cateva etape cruciale pentru a finaliza integrarea complexa a sistemelor IT. Vom continua sa investim in retelele noastre, in modernizarea infrastructurii. Consider ca aceste eforturi trebuie sustinute si de un cadru legislativ si economic echitabil care stimuleaza investitiile si inovatia. Infrastructura digitala este un factor diferentiator pentru Romania si un motor de crestere economica”, a declarat Julien Ducarroz, CEO Orange Romania.
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz