Categories: FinanțeStiri

Cum deschizi o librarie

Reading Time: 2 minute

Peste 7.300 de liceeni din toata tara au participat la editia 2013 – 2014 a programului de educatie financiara MoneySense, implementat de RBS Romania. Dintre acestia, peste 180 au acceptat provocarea de a participa la concursul organizat de banca in parteneriat cu Centrul Roman pentru Educatie si Dezvoltare Economica (Fundatia CREDE). Tinerii au beneficiat de cursuri si seminarii prin care si-au dezvoltat cunostintele si abilitatile financiare si au invatat cele mai bune metode pentru a-si gestiona resursele financiare proprii in mod eficient.

Membrii celor 32 de echipe inscrise in concursul MoneySense au fost ghidati de profesori si au parcurs cele patru probe de concurs, care le-au pus la incercare atat cunostintele dobandite in cadrul programului, cat si creativitatea. In cadrul primei probe a avut loc prezentarea echipelor – unii dintre participanti folosind metode foarte ingenioase, melodii, filmulete, poze – precum si a motivelor care i-au facut sa participe la concurs si de ce cred ca merita sa castige. In cadrul celei de-a doua probe, elevii au detaliat cateva metode ingenioase de a prezenta programul MoneySense colegilor din alte clase, profesorilor sau chiar elevilor de scoala primara si copiilor de gradinita. Cea de-a treia proba le-a solicitat participantilor sa realizeze un plan de afaceri pentru lansarea unei librarii, inclusiv o strategie de promovare si un buget. Iar cea de-a patra cerinta a constat in descriere planurilor de viitor ale elevilor si unde se vad acestia profesional si personal dupa terminarea studiilor.

“Ne bucura sa vedem atat de multi liceeni interesati de programul nostru si dornici sa invete despre finantele personale. Noi, RBS, credem ca educatia financiara este foarte importanta atat pentru dezvoltarea tinerilor in adulti responsabili, cat si a unei societati durabile in general. De aceea am sprijinit MoneySense in Romania timp de sase ani, nu doar financiar, ci si prin implicarea ca voluntari. Experienta noastra recenta cu elevii de liceu care au vizitat banca in timpul saptamanii ’Scoala altfel’ a fost extrem de interesanta si a constituit o provocare atat pentru mine, cat si pentru colegii mei. De multe ori credem ca ceea ce facem la birou este foarte clar, dar atunci cand suntem in situatia de a explica ce face de fapt un bancher unei clase de elevi de 15 ani, trebuie sa lasam cliseele deoparte si sa comunicam intr-o maniera cat mai simpla”, a declarat Henk Paardekooper, CEO RBS Romania si RBS Europa Centrala si de Est.

Elevi din 74 de licee din toata tara au parcurs cele patru module de educatie financiara din cadrul MoneySense. Ca parte a programului, elevilor li s-au oferit informatii despre managementul finantelor personale, despre modul de functionare al unei banci, dar si despre aspectele legate de deschiderea, creditarea si administrarea unei afaceri sub indrumarea a peste 100 de profesori din toata tara.

Castigatorii editiei 2014 a concursului MoneySense sunt:

  • echipa „Baloane colorate” de la Liceul de Informatica „Tiberiu Popoviciu”, din Cluj-Napoca, profesor coordonator Lucia Gogea Gyongyike – premiul I
  • echipa „Moneymaker” de la Colegiul National Economic „Gheorghe Chitu” din Craiova, profesor coordonator Nicoleta Mihai – premiul II
  • echipa „Modus Vivendi” de la Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, din Iasi, profesor coordonator Tatiana Tudori – premiul III
  • echipa „Change” de la Liceul Teoretic „Apaczai Csere Janos”, din Cluj-Napoca, profesor coordonator Hajnalka-Eva Palfi – mentiune.

MoneySense reprezinta un curriculum de educatie financiara pentru liceu, adaptat contextului local pornind de la versiunea sa originala britanica, ce are ca scop incurajarea unei atitudini responsabile in ceea ce priveste luarea deciziilor financiare. Obiectivul educational al programului este furnizarea catre elevi de informatii in legatura cu administrarea finantelor personale, calcularea unui buget personal, produse si servicii financiare.

Team

Recent Posts

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

21 de ore ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

21 de ore ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

21 de ore ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

22 de ore ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

22 de ore ago

Campania „Ursuleții Faptelor Bune” revine și în 2024 și sprijină peste 1.000 de copii

SOS Satele Copiilor & Pepco România continuă și anul acesta campania „Ursuleții Faptelor Bune”, cu o colecție specială de ursuleți…

o zi ago