fbpx
Business Companii Stiri

Cum poți recicla ambalajele produselor de îngrijire personală și a locuinței4 min

10/07/2020 3 min read

Cum poți recicla ambalajele produselor de îngrijire personală și a locuinței4 min

Reading Time: 3 minute

Kaufland România a lansat, în premieră, în magazinele sale un sistem nou de colectare a flacoanelor goale de produse de igienă sau de curățenie. Acestea vor fi reciclate, iar cei care aduc trei astfel de recipiente primesc cupoane de reducere de 50% pentru achiziționarea de produse noi de îngrijire aflate în campania lunii respective. Pe parcursul lunii iulie, cei care reciclează vor fi recompensați cu cupoane de 50% reducere la gama de geluri de duș Dove, 250 ml, din variantele Nourishing, Nourishing Care & Oil, Cocoa Hibiscus, Dove Men Clean Comfort sau Minerals & Sage. Cupoanele se ridică de la Biroul de Informații din magazin.

Proiectul reprezintă o premieră la nivelul pieței, astfel de ambalaje fiind mai dificil de reciclat, din cauza procesului minuțios de sortare, pe tipul de material, respectiv de culori.

Ce recipiente din plastic poți aduce?

În spațiul special amenajat sub forma unei broscuțe țestoase, la intrarea în magazine, poți aduce sticle goale din plastic de șampon, balsam, gel de duș, cremă de corp, de față sau de mâini, apă de gură sau de săpun lichid, dar și recipiente goale de produse de curățenie, precum detergenți de haine sau de vase, soluții de curățare a bucătăriei, băii, pardoselii sau geamurilor.

În prezent, broscuța este disponibilă în cinci magazine din orașele București (str. Barbu Văcărescu, nr. 120-144, str. Sebastian, nr. 88C, Bulevardul Theodor Pallady nr. 51 – iar până la finalul lunii și în Pantelimon), Timișoara (str. Damaschin Bojinca, nr. 4) și Iași (șos. Păcurari, nr. 86M), proiectul urmând să fie extins în mai multe orașe mari din țară și în Republica Moldova (magazinul din str. Decebal).

”Invit toate brandurile responsabile de produse de larg consum să se alăture campaniei și să își pună promoțiile în slujba sustenabilității, oferind un impuls clienților care le vor recicla astfel ambalajele pe care le introduc pe piață. Prin acest tip de parteneriat retalier-brand-client, închidem împreună circuitul de consum într-un mod sustenabil. Ne dorim ca tot mai multe branduri să reacționeze pozitiv și să utilizeze infrastructura pe care o punem la dispoziție tuturor, urmând ca noi să preluăm 100% toate cheltuielile legate de menținerea întregii rețele de reciclare, prin colaborarea cu furnizorul specializat”, declară Valer Hancaș, Director de Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

Ce nu poți aduce? 

În acest sistem sunt reciclate doar ambalajele produselor de igienă și curățenie (plasticul de tip PET specific acestora, HDPE și LDPE) și nu se acceptă recipiente metalice, de sticlă, tetra pak sau carton, produse de machiaj, deostick, spray-uri, pastă de dinți, respectiv perii, mănuși, bureți de vase sau alte recipiente care nu sunt din acest tip de plastic.

Pentru alte tipuri de ambalaje, clienții mai au la dispoziție și automatele Tomra, instalate în parcările a 50 de magazine Kaufland, unde pot fi reciclate PET-uri normale (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru).

În faza pilot a inițiativei, clienții s-au dovedit a fi foarte receptivi: aproximativ 5000 de flacoane goale au fost colectate în campaniile lunii anterioare.

Ce se întâmplă cu flacoanele colectate

Ambalajele produselor de igienă și curățenie aduse la Broscuță sunt sortate și reciclate prin intermediul unei firme specializate, printr-un proces amplu ce constă în trei etape: (1) sortarea materialelor la stația automată; (2) pregătirea pentru reciclare; (3) reciclarea propriu-zisă, prin termoformare.

Știați că? 

  • Reciclarea unui milion de tone de plastic echivalează cu retragerea din circulație a unui milion de mașini, în ceea ce privește emisiile de CO2.
  • Conform unei estimări, până în 2050 oceanele ar putea conține mai multe materiale din plastic decât pești.
  • Majoritatea plasticului nu este reciclat niciodată: doar 9% din plasticul produs vreodată a fost reciclat.
  • Plasticul din mări și oceane este un pericol pentru viața marină, prin degradarea habitatului natural și prin faptul că este confundat cu mâncarea, iar astfel și pentru sănătatea oamenilor – prin expunerea la substanțe chimice prin lanțul trofic.
  • Plasticul se descompune și se transformă în microplastic, care plutește în ape fără a fi detectat cu ochiul liber, iar acesta este consumat de pești, animale și oameni, fără să știe.
  • Cel mai recent studiu  estimează că un om înghite în jur de 50.000 de microparticule de plastic pe an, ceea ce înseamnă 2.000 de microparticule de plastic pe săptămână – echivalentul a 5 grame.
  • Marea Neagră este cea mai poluată din întreaga Europa, cu peste 83% deșeuri din plastic (ambalaje, sticle, pungi) și particule de microplastic găsite la peste 2000 de metri adâncime.

Proiectul Kaufland România este parte din initiativa REset Plastic, strategia integrată dezvoltată la nivel internațional a grupului Schwarz privind plasticul.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *