Stiri

De ce durează atât de mult validarea conturilor ROeID. Sunt peste 6.000 de solicitări zilnic

19 sept. 2025 2 min

De ce durează atât de mult validarea conturilor ROeID. Sunt peste 6.000 de solicitări zilnic

Reading Time: 2 minute

Sistemul de autentificare și identitate digitală din România, ROeID implică descărcarea aplicației cu același nume pe telefon și crearea unui nou cont acolo. Aplicația ROeID este un modul de securitate, instalat pe telefonul fiecărei persoane, care certifică în relațiile cu statul (ghișeul.ro, hub.mai.gov.ro și altele) că persoana care folosește acel telefon este reală.

Pentru că în ultima perioadă foarte multă lume s-a plâns de faptul că nu se validează conturile pe ROeID, Autoritatea pentru Digitalizarea României a venit cu precizări care justifică această întârziere.

Procesul de obținere a identității digitale prin ROeID se derulează într-o manieră care respectă cele mai înalte standarde de securitate și de garantare a conformității. Aceasta este prioritatea absolută a Autorității pentru Digitalizarea României și motivul pentru care fiecare solicitare parcurge verificări complexe și riguroase.

Suntem conștienți de numărul mare de solicitări și de faptul că acest proces presupune eforturi considerabile. În prezent:

• personalul ADR procesează peste 6000 de solicitări de înrolare în ROeID zilnic;

• peste 46.000 de solicitări se află în curs de soluționare, ca urmare a lansării aplicației REGES Online de către Inspecția Muncii;

• volumul de cereri a crescut exponențial în contextul apropierii termenului de 30.09.2025, când operatorii economici au obligația de a avea întreg personalul înrolat în REGES Online.

Motivele întârzierilor țin de respectarea unor standarde foarte stricte

• procesul de validare a identității este realizat exclusiv de personalul ADR, care parcurge cursuri specializate în forensics și detectarea deep-fake-urilor;

• verificările suplimentare sunt necesare pentru a ne asigura că identitatea digitală este confirmată corect și în siguranță;

• resursele umane disponibile sunt limitate, în contextul blocării angajărilor și reducerilor salariale din mediul public;

• colegii ADR preiau aceste sarcini suplimentare, pe lângă responsabilitățile curente de mentenanță și suport pentru platforme critice precum Ghișeul.ro, SAET, SEAP, PCUe sau Cloudul Guvernamental.

În ciuda acestor provocări, echipa ADR rămâne pe deplin implicată. Procesăm continuu cererile și căutăm soluții pentru ca fiecare cetățean și operator economic să poată beneficia de identitatea digitală.

Suntem cu toții parte din această schimbare majoră! Identitatea digitală este fundamentul unei administrații moderne, sigure și eficiente, iar împreună construim România digitală, se arată în comunicarea ADR.

Articole pe aceeași temă: