Categories: FinanțeStiri

Educatie financiara de la gradinita

Reading Time: 2 minute

Romania nu sta prea bine la capitolul educatie financiara – intr-un studiu Standard & Poor’s facut in 2015, noi am ocupat locul 124 din 143 de tari participante, a declarat Cristian Ghenade, director zonal BCR, la conferinta de presa de lansare a programului „De la Joc la Educatie Financiara”.

“Doar 21% din romani au o educatie financiara si doar 15% dintre noi avem precoupari in zona economisirii pentru perioada cand vom iesi la pensie. Din acest motiv suntem direct interesati sa contribuim la cresterea nivelului de educatie financiara in Romania”, a spus reprezentantul BCR.

BCR, Asociatia pentru Promovarea Performantei in Educatie (APPE), Ministerul Educatiei si Infomedia Romania au lansat programul „De la Joc la Educatie Financiara”, prin intermediul caruia 23.000 de prescolari din sapte judete (Bucuresti, Sibiu, Dolj, Constanta, Cluj, Timis, Iasi) vor primi gratuit suportul de curs (manuale si software), iar 7000 de educatori vor fi formati pentru a sustine lectii de educatie financiara in gradinite.

Programul se va derula incepand cu luna aprilie si va consta in desfasurarea unor activitati de formare si informare a copiilor, a cadrelor didactice si parintilor, cu privire la notiuni elementare de educatie financiara, in vederea sprijinirii dezvoltarii personale si, implicit, a dezvoltarii comunitare.

„Educatia financiara a copiilor trebuie sa se realizeze inca de la o varsta frageda, atunci cand acestia incep sa ceara prima bomboana, prima jucarie. Copiii trebuie sa fie familiarizati cu banii, cu valoarea acestora, cum pot fi cheltuiti cu responsabilitate, cum pot fi economisiti, investiti sau donati in scop caritabil”, a declarat Ligia Golosoiu, autoarea noului manual pentru prescolari si a manualelor de educatie financiara pentru clasele III – IV. Unul din zece elevi de clasele a III-a si a IV-a a studiat materialele lansate de BNR impreuna cu Ligia Golosoiu, 45.000 au participat la orele de educatie financiara, iar cursul a fost cea mai populara materie scolara de anul trecut.

Principala sursa de educaţie financiara a tinerilor din Romania ramane familia, intr-o proporţie de 95%, in timp ce şcoala deţine un procent de 9%, iar bancile, doar 5%, potrivit studiului Erste, realizat de catre IMAS International. Programul „De la Joc la Educatie Financiara” urmareste sa le ofere copiilor sansa de a avea acces la educatie financiara cat mai devreme si chiar sa creasca nivelul de invatare alaturi de parinti sau familie.

„Programul «De la Joc la Educatie Financiara» isi propune sa promoveze conceptul de educatie financiara pentru copiii prescolari, cu activitati in triada parinti-copii-educatori si, de asemenea, sa imprime respectul copiilor fata de munca si fata de bani”, a spus Viorica Preda, Inspector General, Ministerul Educatiei.

Oana Voinea

Recent Posts

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

20 de ore ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

20 de ore ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

21 de ore ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

21 de ore ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

21 de ore ago

Campania „Ursuleții Faptelor Bune” revine și în 2024 și sprijină peste 1.000 de copii

SOS Satele Copiilor & Pepco România continuă și anul acesta campania „Ursuleții Faptelor Bune”, cu o colecție specială de ursuleți…

o zi ago