Finanțe

Educație financiară pe roți

Reading Time: 4 minute

BCR, în parteneriat cu BCR Leasing și Fundația Vodafone România, a lansat un program itinerant de educație financiară interactivă care se adresează copiilor cu vârste între șapte și 14 ani, intitulat Școala de bani pe roți.

“Încercăm să capitalizăm România cu încredere, prin educație (…) Primul pas spre prosperitate este încrederea și primul pas spre încredere este educația”, a declarat Sergiu Manea, președintele executiv BCR, la conferința de presă de lansare a programului.

Prin programul Școala de bani pe roți, copii cu vârste între șapte și 14 ani din întreaga țară vor beneficia gratuit de ateliere distractive în care vor învăța noțiuni financiare de bază. Acest demers pe termen lung reprezintă o componentă a programului național de educație financiară al Băncii Comerciale Române – Școala de bani, program care se adresează tuturor categoriilor de vârstă, cu componente special dezvoltate pentru fiecare categorie.

“Educația financiară e cu atât mai eficientă cu cât începe mai devreme. Vrem să îi învățăm, de la vârste fragede, că banii se câștigă greu, prin muncă și se pot cheltui foarte ușor dacă nu suntem suficient de conștienți de cum ar trebui să îi gestionăm. Școala de bani pe roți a fost concepută pentru a-i ajuta pe cei mici să se bucure de o experiență completă în timpul căreia vor înțelege mai ușor concepte și noțiuni financiare, prin joc, fără să fie nevoiți să asculte definiții sau formule. Ineditul camion ne permite să scoatem educația financiară din clasă, să o facem accesibilă copiilor din întreaga țară și să îi familiarizăm cu noțiuni de bază provocându-i la joacă“, a declarat Sergiu Manea.

“Încercăm să capitalizăm România cu încredere, prin educație (…) Primul pas spre prosperitate este încrederea și primul pas spre încredere este educația”, a declarat Sergiu Manea, președintele executiv BCR.

În grupe de câte 15, timp de o oră și jumătate, copiii vor avea oportunitatea să exploreze lumea banilor și să parcurgă cinci etape ale informării și conștientizării, toate aceste etape având aliați de nădejde: jocurile, interacțiunea și voia bună. În timpul atelierului, care se va desfășura într-un camion inedit, cei mici vor investiga categoriile de cheltuieli și bugetul personal, vor dezbate valoarea banilor și a obiectelor și vor înțelege că aproape toate procesele economice sunt conectate pe plan global. Școala de bani pe roți recurge la învățarea experiențială și jocuri pentru a-i ajuta pe cei mici să acumuleze cunoștințe într-un timp foarte scurt. Pentru a se înscrie în acest program, cei interesați pot accesa pagina pentru înscrieri: https://www.scoaladebani.ro/peroti/

„Educația este unul din cei patru piloni principali ai activității Fundației Vodafone România. Implicarea noastră în domeniul educației este un angajament pe care ni l-am luat în urmă cu 19 ani, când ne-am început activitatea. Din acel moment ne implicăm activ, an de an, în programe și parteneriate dezvoltate în întreaga țară, având ca principal obiectiv îmbunătățirea accesului la educație al copiilor și tinerilor, indiferent de mediul din care provin. Prezența Fundației Vodafone România în susținerea acestui proiect este un pas natural pe care îl facem și care completează diversitatea activităților educaționale în care ne-am implicat până acum. Am găsit așadar foarte ușor punctele comune care ne-au adus alături de BCR, în acest parteneriat”, a declarat Angela Galeța, Director Fundația Vodafone România.

Potrivit unui studiu ad-hoc realizat de BCR, cei mai mulți dintre părinții din București declară că nu le dau bani de buzunar copiilor. De regulă, cei care le dau fac asta săptămânal, oferindu-le celor mici în medie peste cinci lei pe zi. Conform declarațiilor copiilor, cei mai mulți primesc aceste sume începând de la vârsta de șase ani. Majoritatea părinților spun că le dau bani celor mici după ce aceștia împlinesc șapte ani, destul de târziu, mai ales în contextul în care 95% din educația financiară a românilor provine din familie. La nivel național, avem un grad mic de alfabetizare financiară, de 22%, iar planificarea unui buget este o necunoscută pentru trei români din patru.

Noul program de educație financiară interactivă dedicat copiilor cu vârste între șapte și 14 ani ilustrează încă o dată preocuparea constantă și investiția consecventă a BCR în ceea ce privește consolidarea cunoștințelor financiare ale românilor.

În 2016, banca a lansat programul Școala de bani – ore de educație financiară pentru adulți, în cadrul căruia peste 700 de angajați ai BCR au devenit până în prezent profesori de educație financiară și au făcut workshopuri de educație financiară cu peste 8000 de români.

În 2015, BCR, Asociația pentru Promovarea Performanței în Educație (APPE), Ministerul Educației și Infomedia România au lansat programul „De la Joc la Educație Financiară” sub forma unui proiect pilot prin care 23.000 de preșcolari din șapte județe (București, Sibiu, Dolj, Constanța, Cluj, Timiș, Iași) au primit gratuit suportul de curs (manuale și software), iar 7000 de educatori au fost formați pentru a susține lecții de educație financiară în grădinițe.

În plus, BCR a lansat în 2009 campania Școala de Bani cu un proiect care îmbina lecțiile de teorie propriu-zisă cuprinse în două ghiduri de lucru -“Ghidul de conversație între buzunar și ban”, respectiv “Ghidul de creștere a banilor” – cu elemente de divertisment și instrumente utile în gestionarea portofelului familiei. Totodată, în 2013, BCR și Erste Group Bank, alături de Muzeul Național de Istorie a României și Ministerul Educației Naționale, au derulat proiectul de educație financiară “Fabuloasa lume a banilor”, constând într-o expoziție interactivă și o competiție cu teme financiare dedicate elevilor de clasele I – VIII. În același an, compania a găzduit în România expoziția “Fabuloasa lume a banilor”, creată de  ZOOM (Kids Museum din Vienna) și Frida&Fred Museum (din Gratz). Aceasta a fost vizitată de peste 40.000 de copii din toate județele din sudul României.

Oana Voinea

Recent Posts

Record de credite noi pentru persoane fizice la BRD: 2,35 mld. lei în primul trimestru din 2024

În primul trimestri din 2024, venitul net bancar al Grupului BRD a atins o creștere de 5,3% față de aceeași…

o zi ago

Claudiu Butacu & George Constantin: Sustenabilitatea, dincolo de definiții

Sustenabilitate [substantiv feminin, (numai) singular] – capacitatea de a exista constant. Nu este definiția noastră, ci primul rezultat al unei…

o zi ago

Schimbare la vârful Tuborg România: Yoav Bar preia funcția de CEO

Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…

2 zile ago

Profit de 390 mil. lei pentru Raiffeisen Bank România în primul trimestru din 2024

Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…

2 zile ago

Primul teatru construit de la 0 de comunitate, Grivița 53 mai are nevoie de 500.000 euro

Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…

2 zile ago

Smartphone-urile HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România

Noile smartphone-uri HUAWEI Pura 70 Ultra, HUAWEI Pura 70 Pro și HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România.…

2 zile ago