BizRemote by certSIGN Lifestyle Stiri

Efectul vaccinării anti-Covid 19 asupra turismului. Tendințe în 2021

8 feb. 2021 4 min

Efectul vaccinării anti-Covid 19 asupra turismului. Tendințe în 2021

Reading Time: 4 minute

Piața turistică este una last minute, turiștii vor să plătească cât mai târziu, nu își mai rezervă vacanțele din timp, dar turoperatorii sunt optimiști și estimează creșterea vânzărilor în 2021, odată cu începerea campaniei de vaccinare anti-Covid 19.

Cocktail Holidays estimează pentru acest an un volum dublu de vânzări față de 2020. Turoperatorul a încheiat anul trecut cu un volum de vânzări cu peste 50% mai mic decât cel din 2019, în contextul în care industria turistică este una dintre cele mai afectate din cauza pandemiei de Covid19.

Sezonul estival 2021 vine cu  operarea curselor charter deja consacrate către destinații din Grecia și Turcia, dar, dacă se vor redeschide Spania și Cipru, turoperatorul va relua și zborurile către aceste două țări, arată agenția, într-un comunicat de presă.

Anul trecut a adus nenumărate provocări în industria turismului, atât intern, cât și extern, restricțiile de călătorie impuse la nivel global soldându-se cu amânări și anulări ale pachetelor turistice achiziționate anterior declanșării pandemiei.

Am încheiat anul cu un rulaj mult mai mic decât ne așteptam la începutul anului 2020. Avantajul nostru este, însă, portofoliul variat de produse, cu mai multe destinații, pe care operăm de foarte mulți ani. Astfel, pe sezonul estival, am avut chartere cu încărcare bună pe Grecia și, apoi, când s-au deschis granițele, și pe Turcia.  Pe final de an, au mers foarte bine charterele de Egipt, mult mai bine decât în anii precedenți. După aproape un an de stat acasă, turiștii au preferat să  rezerve și să meargă în vacanță în sezonul de iarnă. Am observat un trend ascendent al călătoriilor și  în ianuarie, spre deosebire de alți ani, când vedeam asta abia din martie. Ne-am adaptat permanent la schimbările legate de restricțiile de călătorie și am redus mult valoarea avansurilor de la turiști, iar cu partenerii am negociat termene de plată mult mai permisive”, spune Dan Goicea, CEO Coktail Holidays.

Turoperatorul a avut anul trecut și câteva inovații, impuse de pandemie. În iulie 2020, Cocktail Holidays a fost prima agenție de turism care a inclus în pachetele sale bonus asigurarea de călătorie standard cu protecție împotriva Covid19, atât în timpul călătoriei, cât și anterior plecării la destinație. Totodată, odată cu introducerea prezentării unui test Covid19 negativ la destinație, agenția a încheiat un parteneriat cu două clinici medicale pentru a-i ajuta pe turiști să beneficieze de tarife prefențiale și prioritate la programare.

E important să reacționăm cât mai rapid la ceea ce se întâmplă pe piață și să le oferim clienților cele mai bune soluții, astfel încât să își păstreze încrederea în noi. Am mers în fiecare destinație operată, pentru a vedea standardele de siguranță și a ne asigura că turiștii noștri vor avea o vacanță sigură. În cei 28 de ani de exeperiență în turism, nu am avut parte de asemenea provocări, iar în lipsa unui suport din partea statului, am fost obligați să fim flexibili și să răspundem, pe cont propriu, la toate provocările externe”, adaugă Dan Goicea.

În acest context, 2021 nu vine cu foarte multe noutăți, destinațiile estivale operate în mod tradițional – Grecia, Turcia și Egipt – sunt prezente și anul acesta în portofoliul Cocktail Holidays. Chiar și așa, putem vobi, totuși, despre câteva elemente de noutate. Astfel, a fost introdus un zbor charter nou, din Craiova, către stațiunea egipteană Sharm El Sheikh, iar din Cluj va fi reluat charterul către Rodos (Grecia), suspendat în sezonul estival 2020.

Așa cum era previzibil, de altfel, destinațiile de bază anul acesta sunt cele mediu-curier către Grecia, Turcia și Egipt. Spre exemplu, un pachet de 7 nopți în Egipt, cu All Inclusive, asigurare de călătorie și transferuri, pornește de la 348 de euro/pers. Operarea pe Egipt e săptămânală, până în octombrie, din București, Cluj și Craiova. Este o destinațiee cu vreme perfectă, multe activități și sigură, iar gradul de ocupare al hotelurilor nu depășește 50% din capacitate. Dacă se vor ridica restricțiile de călătorie, vom relua, bineînțeles, și charterele către Spania și Cipru, care au fost închise în 2020. Sperăm să avem un sezon estival cât mai aproape de normal, ținând cont că a început și campania de vaccinare, iar turiștii s-au obișnuit și ei cu ideea de a călători pe timp de pandemie“, afirmă Dan Goicea.

Dacă în alți ani se putea vorbi și despre lansarea unor destinații noi, contextul de față împiedică turoperatorii să inoveze foarte mult din acest punct de vedere. Mai mult decât atât, a scăzut interesul turiștilor față de produse care au fost căutate foarte mult timp. „În varianta optimistă, ne așteptăm anul acesta la un volum de vânzări dublu față de 2020. Piața turistică a redevenit una last minut, iar turiștii vor să plătească cât mai târziu, nu își mai rezervă vacanțele din timp, așa cum o făceau înainte. De aceea, am venit în întâmpinarea turiștilor noștri cu oferte pretabile pentru noul tip de comportament”,  conchide Dan Goicea.

Astfel, luna aceasta, care în mod tradițional este asociată cu perioada târgurilor de turism,  turoperatorul Cocktail Holidays a pregătit o campanie online de reduceri și condiții speciale pentru turiștii care doresc să calatorească sezonul acesta.

Am pregătit reduceri de până la 60% la cazare, dar și condiții de înscriere speciale, tocmai pentru a le putea oferi turistilor noștri siguranța de care au nevoie. Campania se desfășoară în perioada 15 și 28 februarie, pe website-ul agenției,cât și în rețeaua de agenții partenere din întreaga țară,iar ofertele vor fi promovate și pe conturile noastre de socializare astfel încât cei care ne urmăresc să afle primii despre aceste vacanțe cu reduceri și condiții de înscriere”, spune Maria Terragni Goicea, Marketing Manager Cocktail Holidays.

Touroperatorul a înregistrat, în 2019, un volum de vânzări de 25 milioane de euro, cu 40% mai mult decât în anul anterior, iar numărul turiștilor deserviți la momentul anului 2019 a depășit 35.000. Brandul Cocktail Holidays a apărut în urmă cu 14 ani, dar compania care îl deține, Prompt Service Travel Company, a fost deschisă încă din 1993.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: