fbpx
Business Companii Interviuri MarComm

Eszter Mihály, Hell Energy: Până în 2025 reducem PET-urile la sub 1% din portofoliu  6 min

11/09/2020 4 min read

Eszter Mihály, Hell Energy: Până în 2025 reducem PET-urile la sub 1% din portofoliu  6 min

Reading Time: 4 minute

În ziua de azi, una dintre cele mai mari provocări ale industriei de băuturi răcoritoare și energizante este reciclarea ambalajului în momentul în care acesta nu mai este folosit. Hell Energy a găsit o soluție la această problemă prin folosirea exclusivă a dozelor de aluminiu, dar și prin introducerea în producție a unui nou tip de doze din aluminiu reciclat. Astfel, producătorul maghiar de băuturi energizante a anunțat că urmează să lanseze cel mai ”verde” ambalaj din lume pentru produsele sale și, deoarece se știe că aluminiul este singurul material care poate fi reciclat la infinit, fără a-și pierde calitatea sau valoarea, compania a încheiat un parteneriat cu Hydro, lider global cu peste un secol de experiență în energie regenerabilă, prin intermediul căruia va utiliza CIRCAL 75 pentru producția dozelor sale.  

Eszter Mihály, Corporate Social Responsibility Manager la Hell Energy, explică ce înseamnă acest parteneriat și ce planuri are compania în materie de colectare și reciclare a ambalajelor din aluminiu în care se vând băuturile sale. 

Ce aștepări aveți de la parteneriatul cu Hydro?

În ultimii 5 ani, am redus ponderea sticlelor de plastic (PET) din portofoliul nostru cu 60% și le-am înlocuit cu doze de aluminiu produse în cel mai sustenabil mod posibil.

Parteneriatul nostru strategic cu Hydro reprezintă doar un alt pas al strategiei noastre de sustenabilitate, ce constă în acțiuni pentru mediul înconjurător și climă. Prin acest parteneriat, suntem mândri să fim primii producători de băuturi energizante și răcoritoare care lansează cel mai „verde” ambalaj de până acum, cu un conținut certificat de minim 75% aluminiu reciclat, care este pe departe cea mai sustenabilă soluție din industria noastră. Printr-o aprovizionare mai responsabilă a aluminiului, suntem capabili să reducem amprenta de carbon a produsului nostru cu 60% în această zonă și acest lucru asigură că ambalajul produselor noastre are una dintre cele mai scăzute amprente de carbon din întreaga lume, datorită conținutului reciclat de 75%.

Reciclarea este o parte importantă a întregului proces, cu cât conținutul reciclat este mai mare, cu atât este mai bine pentru mediu. De exemplu, prin utilizarea materiei prime din aluminiu reciclat, procesul de producție necesită cu 95% mai puțină energie.

Acesta este un pas uriaș înainte, cu toate acestea, nu ne vom opri aici. Ca o continuare a abordării noastre sustenabile, printre obiectivele noastre pe termen lung pot menționa reducerea ponderii PET-ului din portofoliul nostru la sub 1% până în 2025, folosirea mai multor vehicule electrice pentru deplasarea între fabrică și unitatea de îmbuteliere, implementarea încărcătoarelor pentru vehiculele electrice în zona fabricii și introducerea standardului de management al energiei ISO 50001, un standard care ne va ajuta la conservarea resurselor și îmbunătățirea operațiunilor prin managementul eficient al energiei.

”75% din aluminiul produs în istorie este încă în uz! Dacă ar fi să comparăm acest procent cu plasticul, vedem clar că în cazul celui din urmă, doar 2% a fost reciclat într-un proces închis. Diferența este enormă.” – Eszter Mihály, Hell Energy. 

Când vom putea găsi în magazine noile doze de aluminiu?  

Cât de curând, consumatorii vor putea găsi în magazine noile noastre doze de aluminiu cu 75% conținut reciclat. Contractul de furnizare a fost semnat cu Hydro în luna iulie. În acest moment, lucrăm la reprogramarea fabricii noastre pentru a lucra doar cu noua sursă de foi de aluminiu CIRCAL 75. Vom folosi CIRCAL 75 pentru întreg portofoliul, în toate piețele noastre. HELL este prezent în peste 50 de țări cu aproximativ 1,5 miliarde de doze/an.

Ce investiții au fost necesare pentru lansarea acestor noi doze de aluminiu reciclat?

De-a lungul anilor, am investit constant în găsirea celei mai sustenabile soluții pentru îmbutelierea băuturilor noastre. Una dintre cele mai recente și cele mai semnificative investiții pe care am făcut-o a fost construirea fabricii noastre de producție a dozelor de aluminiu, QUALITY PACK, în 2017. HELL este considerat un jucător complet unic în industrie, cu cel mai mare nivel de integrare vertical datorită notorietății brandului, fabricilor moderne de îmbuteliere și, desigur, recentei fabrici de doze de aluminiu. Am reușit să avem controlul complet asupra producției și procesului de reciclare, și ne folosim de acest avantaj în favoarea impactului asupra mediului. În cazul CIRCAL 75, pentru a produce aceste doze sustenabile, am început negocierile la începutul acestui an.

Promiteți să reduceți PET-urile la sub 1% din portofoliu până în 2025. Care este situația acum?

Am reușit să reducem gradual ponderea ambalajelor de plastic din portofoliul nostru. Acum, mulțumită reducerii semnificative de 60% din ultimii 5 ani, ponderea PET este de doar 5% pentru întreg portofoliul. Cum am menționat, ne-am angajat să reducem în continuare cantitatea de plastic, la sub 1% până în 2025. Când am pornit pe acest drum, am înțeles că a fost o inițiativă foarte îndrăzneață, dar am considerat că este o responsabilitate obligatorie pe care un producător internațional trebuie să o aibă. Sprijinirea reciclării plasticului este clar importantă, dar nu va opri poluarea cu plastic. Singura modalitate de a pondera poluarea cu plastic este folosirea unei alte alternative de ambalaj, cum ar fi dozele de aluminiu.

Cum vă implicați în colectarea și reciclarea dozelor?

Încă de la început, de fiecare dată când am avut resturi de producție, le-am colectat, compresat în cuburi și le-am trimis înapoi către furnizori pentru a se asigura că vor fi reciclate în proporție de 100% și vor ajunge din nou în ciclul de producție. Este important de menționat că aluminiul este singurul material care poate fi reciclat la infinit, fără a-și pierde calitatea sau valoarea.

În primul rând, când vorbim de reciclare, vorbim despre un proces complex care implică mai mulți actori, de la producător, la autorități și consumatori. Suntem o companie transparentă și lucrăm întotdeauna îndeaproape cu autoritățile locale care se ocupă de colectare, dar și cu retailerii.

În al doilea rând, notorietatea produselor noastre vine cu multe avantaje. Unul dintre ele este expunerea foarte bună pe canalele de social media și legătura strânsă cu generația tânără. Ne folosim de paginile noastre de social media pentru a împărtăși informații despre problemele cu care se confruntă mediul înconjurător, pentru educarea consumatorilor în acest sens și le oferim un impuls pentru colectarea selectivă a deșeurilor sau îi încurajăm să folosească mașinăriile de colectare care te recompensează pentru dozele de aluminiu aduse. În final, în planurile noastre de viitor se afla un program extins de awareness, prin care ne propunem să contribuim în continuare la educare consumatorilor noștri în acest sens, dar și să susținem colectarea selectivă a deșeurilor.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *