Piața FMCG, plus 6% în 2018, pe fondul creșterii prețurilor

Piața FMCG, plus 6% în 2018, pe fondul creșterii prețurilor

Industria bunurilor de larg consum a înregistrat pe parcursul anului 2018 o creștere de 5,7% comparativ cu 2017, potrivit unei analize GfK. Creșterea a fost determinată în cea mai mare parte de inflație. Conform Eurostat, majorarea prețurilor alimentelor a fost anul trecut de 4%. Consumul s-a aflat într-o ușoară creștere, însă românii nu au mai migrat către segmente superioare de

Ce vinuri beau românii?

Ce vinuri beau românii?

1000 de producători de vin cu peste 2000 de branduri vând doar 5% din volumul pieței de bere, dar cu circa 30% din valoarea acesteia, arată cel mai nou studiu local – Nielsen Wine Consumers’ Insights.  Ce vin se bea în România? Conform datelor monitorizate în retail de Nielsen România, 60% din piața totală de vin este reprezentată de vânzările

România: cea mai scăzută prognoză economică din toată Europa

România: cea mai scăzută prognoză economică din toată Europa

Sentimentul consumatorilor din din cele 28 state UE s-a îmbunătățit ușor în trimestrul al doilea din 2018, în iunie, ajungând la 23,2 puncte, în creștere cu 2,6 puncte față de valoarea din martie, arată studiul GfK privind climatul de consum în Europa pentru al doilea trimestru din 2018. Prognoza de la nivelul UR indică cel mai înalt nivel din noiembrie

7% creștere a pieței FMCG, ca urmare a inflației

7% creștere a pieței FMCG, ca urmare a inflației

Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic, ca urmare a majorării prețurilor pe fondul inflației, arată un studiu GfK. Creșterea nu se datorează volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Consumatorii români s-au orientat și în acest an către produse superioare din punct de vedere al prețului

Europenii optimiști, încrederea românilor scade

Europenii optimiști, încrederea românilor scade

La finalul anului trecut, în decembrie, indicele climatului de consum calculat de GfK pentru cele 28 de state din UE a atins valoarea de 21,1 puncte, cea mai ridicată din ultimii 10 ani. La finalul trimestrului al treilea, această valoare era încă la nivelul de 20,9 puncte. Pentru 2018,  GfK prognozează o creștere a consumului casnic din Uniunea Europeană între

Pe ce și-au cheltuit românii banii în 2017?

Pe ce și-au cheltuit românii banii în 2017?

Industria bunurilor de larg consum a înregistrat o creștere de aproape 6% în valoare, în primele 9 luni ale anului. Românii au cheltuit mai mult la un act de cumpărare, însă au cumpărat cu o frecvență relativ similară față de primele 9 luni din 2016, arată cel mai recent studiu GfK despre evoluția consumului, Formatele de comerț modern au ajuns

România, pe locul doi în Europa la creșterea consumului de F&B

România, pe locul doi în Europa la creșterea consumului de F&B

România ocupă a doua poziție în Europa, după Turcia, din punct de vedere al creșterii, dar și al potențialului de creștere, din sectorul Food & Beverage (F&B), incluzând aici consumul din restaurante, unități fast-food, cafenele, ceainării și gelaterii, conform unui studiu al Cushman & Wakefield. În Europa, anul trecut au fost cheltuiți echivalentul a 796 miliarde euro în sectorul F&B,

Românii preferă HD

Românii preferă HD

Calitatea imaginii programelor de televiziune este deosebit de importantă pentru telespectatorii români. Pe parcursul ultimilor ani, oamenii au devenit din ce în ce mai interesați de tehnologia HD. Aproape 60% dintre români sunt dispuși să plătească în plus pentru canale HD. Anul trecut, de exemplu, doar 39% dintre participanții la un studiu despre consumul de televiziune erau dispuși să plătească

Climatul de consum UE la o valoare maximă în ultimii 9 ani

Climatul de consum UE la o valoare maximă în ultimii 9 ani

După cel mai înalt nivel din ianuarie 2008 înregistrat la sfârșitul lunii decembrie 2016, până în ianuarie, climatul de consum pentru cele 28 de țări UE a crescut cu încă două puncte, până la 19,9, menținându-se la un nivel de 18,9 în martie, arată cele mai recente rezultate ale studiului GfK privind climatul de consum din Europa în primul trimestru

Creşterea economică, fără impact asupra consumului

Creşterea economică, fără impact asupra consumului

Cu toate că cifrele arată o creştere a economiei româneşti, majoritatea copleșitoare a populației își permite, în continuare, să cumpere numai articolele esențiale pentru traiul zilnic. Aceste informaţii rezultă dintr-un studiu efectuat de GfK la nivelul întregii Europe. Produsul intern brut a crescut cu aproximativ 6 procente în al doilea trimestru din 2016, față de aceeași perioadă a anului trecut.