Băncile, tot mai dispuse la negociere

Băncile, tot mai dispuse la negociere

Peste 2.000 de consumatorii au ales, în ultimii trei ani, să nu mai meargă în instanță pentru rezolvarea problemelor cu băncile, ci să caute o soluție prin intermediul Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Dacă în 2016 Centrul înregistra 235 de cereri din partea consumatorilor, numărul acestora  s-a dublat în 2017, la 505 cereri. Anul trecut,

Peste 1 mil. euro din negocierile consumatorilor cu băncile

Peste 1 mil. euro din negocierile consumatorilor cu băncile

Negocierile realizate prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au adus un beneficiu de 1,015 milioane de euro, deopotrivă consumatorilor, cât și întregului sistem bancar din România. Astfel, suma precizată reprezintă o diminuare a efortului de plată pentru consumatorii români, obținută în anul 2018 și, în același timp, permite continuarea raporturilor contractuale în care s-au

Ce faci dacă te-ai certat cu banca?

Ce faci dacă te-ai certat cu banca?

Înainte să te gândești la avocați, ai opțiunea de a apela la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) pentru rezolvarea conflictelor cu instituțiile financiare. Centrul soluționase 250 de dosare la sfârșitul lunii septembrie, dar Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB, spune că creșterea dobânzilor va aduce mai multe conflicte cu băncile.  A crescut

CSALB a înregistrat cererea cu numărul 1001

CSALB a înregistrat cererea cu numărul 1001

Peste 1.000 de români au depus anul acesta, la CSALB, o cerere de conciliere cu banca sau IFN-ul. Acest prag a fost depășit pe 30 octombrie 2018. Cel mai probabil, numărul cererilor până la finalul lunii decembrie 2018 va fi mai mult decât dublul celor înregistrate în 2017, când 505 consumatori s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în

CSALB a soluționat peste 220 de litigii între clienţi şi bănci

CSALB a soluționat peste 220 de litigii între clienţi şi bănci

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a soluționat 226 de litigii între clienţi şi bănci în primele opt luni din 2018, cu 44% mai multe decât la finalul anului 2017, potrivit lui Liviu Fenoghen, director în cadrul centrului. “În primele opt luni din 2018 au fost soluționate 226 de dosare, cu 44% mai multe decât la

7 pași pentru rezolvarea gratuită a litigiilor cu banca

7 pași pentru rezolvarea gratuită a litigiilor cu banca

Consumatorii care au neînțelegeri cu banca sau un IFN și le pot rezolva gratuit, rapid și simplu, în afara instanțelor, cu ajutorul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), o entitate europeană, non-profit şi independentă. Astfel, apelând la concilierea prin intermediul CSALB, puteţi rezolva neȋnţelegerea cu banca/IFN-ul în 7 pași simpli: 1 Completezi cererea pentru conciliere pe

CSALB a soluţionat 40 de litigii între clienţi şi bănci

CSALB a soluţionat 40 de litigii între clienţi şi bănci

Aproape 40 de consumatori au reușit, prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar – CSALB, să își rezolve amiabil și favorabil litigiile cu băncile și IFN-urile cu care aveau o relație contractuală. CSALB anunță că litigiul dintre o consumatoare din București și banca la care avea un credit de nevoi personale s-a stins amiabil în doar

CSALB regleaza asimetria dintre client si banca

CSALB regleaza asimetria dintre client si banca

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) reechilibreaza relatia dintre consumatori si banci, spune viceguvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, Bogdan Olteanu. “Ne aflam aici pentru ca, de-a lungul timpului s-a creat aceasta asimetrie (intre clienti si banci n.r.). S-a ajuns mai departe pentru ca, in epoca de entuziasm, sistemul financiar, alaturi de multi alti comercianti, au produs