MarComm

GroupM România relevă cum tipare de comportament ancestrale ne conduc către mai mult digital

Reading Time: 2 minute

Analizând consecințele pandemiei COVID-19 pe termen lung, experții GroupM propun o perspectivă antropologică, ce are la bază tipare de comportament care datează din Paleolitic. GroupM măsoară aceste consecințe prin studiile dedicate Live Panel desfășurate și în România.

Lumea modernă, omul străvechi

COVID-19 a creat o criză cu totul nouă pentru omul modern și a generat transformări de comportament la scară largă. Privite dintr-o perspectivă mai amplă, aceste schimbări au rădăcini adânci și au declanșat în omul modern strategii de adaptare general valabile care preced cu mult modernitatea.  Oamenii aplică strategii în funcție de contextul cultural și social.

Cum se văd aceste schimbări pe piața locală – România s-a apropiat de stilul de viață din vest

Conform analizelor GroupM România, instinctul ancestral de supraviețuire și conservare l-a determinat de consumatorul român să adopte un stil de viață mai aproape de cel vestic:  mai mult digital, mai mult shopping online și mai multă preocupare pentru prevenție în zona de sănătate. Aceste schimbări nu vin dintr-o dorință de modernizare, ci ca strategii de protejare într-o perioadă de incertitudine.

“Rolul nostru este să aducem creștere clienților noștri. Credem că acest lucru este posibil doar dacă privim lumea dintr-o perspectivă amplă. Pandemia este cu totul nouă, dar comportamentele noastre au la bază structuri ancestrale. Aceasta perspectivă ne permite să înțelegem mult mai profund deciziile consumatorului în acest nou context, dar și cum se vor schimba ele pe viitor,” a spus Victor Rotariu, Head of Strategy & Insights GroupM România.

Câteva dintre concluziile studiilor GroupM România cu privire la impactul pandemiei asupra comportamentului consumatorului român:

  • Au explodat cumpărăturile online. Nu doar pentru că reduc posibilitatea de infectare, dar si pentru plăcerea provocată, care reduce anxietatea generată de pandemie;
  • Escapism de la stres prin entertainment digital: video +12%, social media +10%, gaming +41%;
  • Prevenția în sănătate și preocupările legate de wellness au explodat. Conform datelor GroupM România, aproape jumătate dintre români au declarat că au făcut exerciții fizice pentru prima dată în 2020, iar 63% au declarat că au achiziționat un echipament sportiv în primele trei luni de la declanșarea pandemiei. Din același motiv, cu 11% mai mulți oameni au cumparat medicamente fără rețetă;
  • Pe de altă parte, stresul prelungit generat de pandemie va crește incidenta bolilor cronice, atât in România cat și in restul lumii;
  • S-a creat și în România o minoritate care a aderat la mișcarea globală de mental wellbeing (sănătate mintală). Preocupările principale ale acestei minorități sunt legate de mindfulness sau detox emotional și reprezintă o tranziție semnificativă pentru o societate care inainte, fie ignora, fie stigmatiza subiectele legate de sănătatea mintală.

GroupM este lider-ul global de management al investițiilor în media, care gestionează peste 60 miliarde USD în investiții anuale de media, prin intermediul agențiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX și Xaxis. Portofoliul GroupM include Data&Technology, Investiții și Servicii.

Romanita Oprea

Recent Posts

A doua ediție a Festivalului Suflet de România ne aduce aproape de tot ce ne face bine, pe Domeniul Regal de la Săvârșin

Sâmbătă și duminică, pe Domeniul Regal de la Săvârșin, are loc a doua ediție a festivalului Suflet de România, evenimentul…

19 ore ago

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

2 zile ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

2 zile ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

2 zile ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

2 zile ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

2 zile ago