Grupul BCR a înregistrat un profit net de 149 mil. euro în primul trimestru din 2025
Reading Time: 4 minuteBCR a realizat un profit net de 742 milioane de lei (149 milioane de euro) în primul trimestru din 2025, în creștere cu 19,8% față de 620 milioane de lei (125 milioane de euro) în T1 2024, datorită unei performanțe operaționale îmbunătățite, susținută de un volum semnificativ mai mare de afaceri cu clienții.
Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 15,7% până la 1.062 milioane de lei (214 milioane de euro), pe fondul unei creșteri puternice a veniturilor operaționale și o bună gestionare a cheltuielilor operaționale.

„Investim permanent în relația cu clienții noștri, pentru care am creat Programul de Beneficii George – primul program bancar de loialitate din România. Peste 1,4 milioane de clienți BCR beneficiază deja de acest nou mod de a face banking, care scalează planificarea financiară și recompensează utilizatorii cu oferte personalizate, adaptate obiectivelor lor financiare. Programul de Beneficii George reflectă modul în care înțelegem să ne susținem clienții, prin reciprocitate și parteneriate de lungă durată. Este un angajament real față de cei care ne aleg, zi de zi, și este modul nostru de a le întoarce încrederea prin acțiuni concrete, de la oferte personalizate și costuri preferențiale, la comisioane mai mici și dobânzi mai bune. Privim cu aceeași responsabilitate relația cu mediul de afaceri și rolul nostru în susținerea și accelerarea competitivității IMM-urilor. Suntem alături de antreprenori cu expertiză și soluții personalizate, care aduc claritate, predictibilitate și îi ajută să-și construiască strategii de creștere într-o lume tot mai complexă. Ceea ce ne motivează este felul în care reușim să evoluăm împreună cu clienții noștri, transformând potențialul în realitate și datele în decizii.”
Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română
Venitul net din dobânzi a crescut cu 15,2% până la 1.191 milioane de lei (239 milioane de euro) în T1 2025, determinat de un volum mai mare de business.
Venitul net din comisioane s-a îmbunătățit cu 12,2% până la 285 milioane de lei (57 milioane de euro) în T1 2025, determinat de un volum mai mare de tranzacții și din activitatea de creditare.
Rezultatul net din tranzacționare și din instrumente financiare evaluate la valoare justă a scăzut cu 3,5% până la 120 milioane de lei (24 milioane de euro).
Venitul operațional a crescut cu 12,7% până la 1.604 milioane de lei (322 milioane de euro) în T1 2025, determinat de creșterea venitului net din dobânzi și a venitului net din comisioane.
Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 541 milioane de lei (109 milioane de euro) în T1 2025, în creștere cu 7,2% în comparație cu T1 2024, determinat de cheltuieli de IT mai mari pentru a sprijini proiecte strategice, împreună cu cheltuieli cu personalul ușor mai ridicate.
În baza acestor evoluții, raportul cost-venituri s-a îmbunătățit până la 33,7% în T1 2025, față de 35,5% în T1 2024.
BCR a dat credite noi de peste 6,7 mld. lei în T1 2025
Portofoliul total de credite nete acordate clienților de Banca Comercială Română (Grupul BCR) a crescut cu 12,5% an pe an la 31 martie 2025.
Credite noi acordate în valoare de peste 3,2 miliarde de lei în T1 2025 către persoane fizice (credite ipotecare și de consum) și microîntreprinderi. Stocul de credite de consum negarantate (inclusiv carduri de credit și descoperit de cont) a crescut cu 41,4% an pe an. În același timp, stocul de credite ipotecare standard (Casa Mea) acordate în moneda locală a crescut cu 14,1% an pe an, cu portofoliul de credite Prima Casă influențat de cererea în scădere.
BCR a aprobat credite noi corporate în valoare de 3,5 miliarde de lei în T1 2025, dintre care aproximativ 42% sunt destinate investițiilor. Mai mult de 1.500 de companii, care creează aproximativ 80.000 de locuri de muncă, au fost finanțate de BCR în T1 2025.
Banca a acordat finanțări sustenabile corporate de peste 500 milioane de lei, volum de aproximativ două ori mai mare comparativ cu T1 2024. Majoritatea finanțărilor sustenabile corporate semnate în primul trimestru din 2025 sunt proiecte de energie regenerabilă și rețele de distribuție, BCR fiind principalul partener pentru astfel de investiții în România.
Creditele și avansurile nete acordate clienților s-au menținut la un nivel stabil față de 31 decembrie 2024 la valoarea de 66.721 milioane de lei (13.406 milioane de euro) la data de 31 martie 2025.
Depozitele de la clienți au scăzut ușor cu 1,1% până la 90.036 milioane de lei (18.090 milioane de euro) la data de 31 martie 2025 de la 91.008 milioane de lei (18.296 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2024.
Digitalizare accelerată
Ecosistemului digital George (internet banking și mobile banking) are peste 2,59 milioane de utilizatori, dintre care 2,22 milioane sunt utilizatori activi ai aplicației George mobile, cu o creștere de 16% an pe an.
Peste 160.000 de companii sunt înrolate în George pentru afaceri. În primele trei luni din 2025, peste 75% dintre clienții eligibili și-au deschis relația cu banca prin Digital Onboarding, iar aproape 70% dintre creditele pentru clienții microîntreprinderi au fost acordate prin produsele digitale disponibile: Overdraft Digital, Credit Inteligent George și Cardul de Credit George.
Peste 1,4 milioane de clienți beneficiază deja de Programul de Beneficii George, primul program bancar de loialitate din România care recompensează clienții BCR cu oferte personalizate.
În T1 2025, aproximativ 470.000 de produse BCR au fost deschise digital, cu o creștere de 15% comparativ cu T1 2024. Un procent de 91% din totalul produselor de protecție și asigurare BCR au fost achiziționate pe flux 100% digital direct din George, cu o creștere de 14% an pe an a stocului de polițe. În T1 2025, 97% dintre clienți au aderat pe flux digital la Fondul de Pensii Facultative BCR Plus (Pilonul III), administrat de BCR Pensii, direct din George. Digitalizarea experienței a însemnat o creștere cu 66% a acțiunilor de aderare noi în primele trei luni din 2025, față de T1 2024.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz