Lifestyle Stiri

Harta localurilor din Centrul Vechi

17 sept. 2014 5 min

Harta localurilor din Centrul Vechi

Reading Time: 5 minute

Authentics, Convenient Fun, Foreign Culture& Cuisine, High Life in Vintage Style, Luxury, Nonconformist si Fast Food sunt cele mai dominante tipologii de localuri in Centrul Vechi al Bucurestiului.

Tipologiile au fost identificate de compania de cercetare de piata, Exact Cercetare si Consultanta, parte a BBDO Group, in baza analizei unor factori precum: specificul locatiilor, atmosfera (muzica, personal), designul (mobilier, surse de lumina, elemente decorative) si meniul oferit.

Metodologia care a stat la baza acestui studiu a fost una de tip etnografic si a constat in realizarea unor sesiuni de observatie participativa si interviuri de tip guerrila cu clientii localurilor din Centrului Vechi. Studiul a fost realizat in perioada 1-12 septembrie 2014.

Denisa Ioacoboaea, coordonatorul studiului
Denisa Iacoboaea, Exact Cercetare si Consultanta

“Privind spre numarul de localuri ce apartin tipologiilor identificate, se constata ca cele apartinand categoriilor Convenient fun, Foreign culture & cuisine si Vintage & High Life sunt cele mai raspandite, acestea 3 insumand in centrul istoric al capitalei cel mai mare numar de locatii”, afirma Denisa Iacoboaea, coordonatorul studiului.

Localurile de tip Convenient fun atrag in principal tinerii. Ele sunt cele mai aglomerate, reusind pe de-o parte sa impace gusturi dintre cele mai diverse in materie de meniu (mancare gatita si de tip fast food, bauturi diverse), muzica/ karaoke si viata de noapte. Pe de alta parte, acestea sunt accesibile ca pret, atmosfera fiind una degajata, libera, studenteasca. Cateva exemple de astfel de locatii sunt Club A, Mojo, Oktoberfest, El Comandante, Bastards, Harley, Spice, True Social Club, Club Chat Noir, The Tube, Halftime, Fire. Publicul acestora este reprezentat de tinerii fara griji si pretenetii mari, aflati intr-o continua cautare de distractie alaturi de grupul lor de prieteni. Ghidandu-si viata dupa motto-ul Live your life to the fullest!”, ei pun pret pe atmosfera nepretentioasa, muzica buna (mix de genuri muzicale: pop, rock, dubstep etc, karaoke) si preturile accesibile.

La randul lor, locatiile apartinand categoriei Foreign Culture&Cuisine reusesc sa vina, pentru cei care vor sa se transpuna pentru o seara intr-un spatiu apartinand unei alte culturi, cu o parte a bucatariei traditionale specifice, alaturi de elementele de decor caracteristice zonei (pentru cele orientale cu divane, narghilea etc). Muzica si servirea sunt elementele care intregesc atmosfera autentica si unicitatea experientei. Cateva dintre locatiile care le ofera consumatorilor un veritabil city break de cateva ore se numara: O`Hara, St. Patrick`s, La Bonne Bouche, Bel Mondo, Bellini, Sushi Ko, Vecchio 1012, Divan, Red Angus, The Bankers, The Gyn Factory, Absintheria Sixtina, 100 de Beri siValea Regilor. Acestea sunt frecventate de persoane mature si responsabile, cu un loc de munca bine platit, aflate intr-o continua cautare de noi experiente. Frecventand localuri cu un anumit specific, segmentul de consumatori “Discover new tastes!” reuseste sa isi satisfaca atat micile placeri culinare, cat si curiozitatea de a cunoaste mai indeaproape cultura Orientala sau Occidentala.

Harta Centrul Vechi_Tipologii localuri si consumatori

Privind de aceasta data spre motivele vintage, se constata ca acestea au un real succes in reconstituirea Bucurestiului de altadata, fie ca este vorba de cafenelele boeme sau de cluburile de noapte. Mobilierul vechi, culorile calde, tablourile cu scene reprezentative anilor ’20-‘60, ziarele ingalbenite, muzica in surdina si atmosfera calda ce caracterizeaza localurile de tip High Life in Vintage Style par sa ii atraga pe vizitatorii care isi doresc sa se rupa de rutina cotidiana si sa se intoarca in timp, intr-o perioada de glorie culturala si economica. In aceasta categorie putem enumera: Old City, La Muse, Vintage Pub, Zaraza Club&Lounge, Biutiful, Arcade Cafe, Glascow Pub, Bordello, Beraria Hanul cu Tei, Brauhaus, Vintage Pub, Les Bourgeois, Van Gogh.Acest tip de localuri este frecventat de tinerii care se indreapta spre maturitate. Studenti sau angajati, ei sunt persoane care prefera locatiile boeme, nostalgice, dar care isi pastreaza in acelasi timp si o nota eleganta. Imaginea este importanta pentru ei,dorind sa-ti creeze una distincta. Din acest motiv, cuvintele care ii caracterizeaza cel mai bine sunt „Stay classy and elegant!”

Analizand localurile apartinand categoriei “Authentics”, specificul romanesc se remarca atat la nivelulmeniului (sarmale, tochitura), ambientului, amenajarii (mese, scaunde din lemn sculptate),cat si in ceea ce priveste programele artistice(dansuri populare, muzica lautareasca etc). Aceste locatii sunt de departe cele mai impunatoare, pe de-o parte prin prisma istoriei cladirilor in care se afla, iar pe de alta prin prestigiul pe care si l-au dobandit in decursul timpului. Restaurantele precum Caru’ cu bere, Hanul lui Manuc, Lacrimi si Sfinti, La Mamase numara printre locatiile populare, binecunoscute de vizitatorii si consumatorii centrului istoric.„Cherish your roots” este sintagma potrivita targetului acestor localuri, care este reprezentat de persoane mature, cu o conditie financiara foarte buna si care, in ciuda unui stil de viata agitat si a unui job care presupune multe responsabilitati, isi fructifica la maximum timpul liber. Se relaxeaza in localuri care inspira ideea de acasa, de romanesc, intorcandu-se astfel la origini, la o perioada frumoasa si lipsita de griji din tineretea lor. Turistii sunt de asemenea de cele mai multe ori prezenti in astfel de locatii, care prezinta Romania prin obiceiurileculinare si artistice.

Chiar daca motivele cu iz istoric predomina pe strazile Centrului Vechi, exista si locatii cu aer urban si luxos, menite sa largeasca paleta de alegeri si sa impace gusturile celor mai pretentiosi clienti. Principalele caracteristici ale locatiilor Luxury sunt cele legate de aspect si ambient: lumini care te transpun intr-o dimensiune futuristica, mobilier luxos (canapele din piele/catifea) si muzica de clubbing, ascultata la volum ridicat. Asa cum ne asteptam, acest”tratament”nu este unul accesibiltuturor buzunarelor.In categoria acestor localuri luxoase intra atat cluburile de noapte,cat si cele care au program in timpul zilei: Club Maraboo, Club Bound, Cliche Club&Lounge, Vault, Embassy Hanul cu Tei, Freddo.Acestea sunt preferate de tinerii pentru care imaginea pe care si-o formeaza in cadrul grupului de prieteni primeaza. Ei prefera sa isi petreaca timpul liber (indeosebi noaptea) in localuri cat mai sofisticate si opulente, care le pot crea imagineade „star of the party”pe care si-o doresc.

Localurile non-conformisteaduc la randul lor un suflu nou si distinct Centrului Vechi. Nonconformsimul este redat de unicitatea elementelor ”mai altfel”: mobila viu colorata, muzica (jazz), servire pe veranda, uniforma personalului etc. Reprezentative pentru aceasta categorie de localuri sunt: 55 Jazz, Laboratorul de Cocktailuri, Rehab, Godot Cafe Teatru, Storage Room, Janis Pub.

“Act like no one is watching” – reprezinta modul in care se comporta tinerii care le frecventeaza si care nu isi doresc sa fie doar un personaj printre multe altele, ci considera ca au suficiente calitati care sa ii diferentieze de restul lumii. De cele mai multe ori, sunt tineri care au un talent artistic si care cauta sa se relaxeze in locatii unice.

Nici fast food-urile nu lipsesc din Centrul Vechi al Bucurestiului, desi par a fi rupte de specificul zonei. Categoria localurilorde tip fast food este bine primita si luata cu asalt de catre toti vizitatorii. Indiferent de ora, aceste locatii sunt preferate de clienti din toate categoriile,care isi doresc o masa rapida inainte sau dupa ce au petrecut. Cele mai vizibile localuri de acest tip sunt Dristor si Gyros.

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: