Stiri

HUNTERS 2024: Decizii înțelepte, echilibru mental și grijă pentru sustenabilitate. Studiu Unlock privind trendurile 2024

29 feb. 2024 2 min

HUNTERS 2024: Decizii înțelepte, echilibru mental și grijă pentru sustenabilitate. Studiu Unlock privind trendurile 2024

Reading Time: 2 minute

Divizia de trends Hunters a companiei de cercetare de piață Unlock lansează a 7-a ediție a studiul anual – Trendurile anului 2024, oferind brandurilor și publicului larg o perspectivă detaliată asupra schimbărilor majore din stilul de viață al românilor.

Intitulat „Manifestă ceea ce ești”, studiul arată faptul că 2024 va fi un an în care românii vor lua decizii mai înțelepte, se vor concentra pe obiectivele personale și se vor preocupa de menținerea echilibrului mental. Per total oamenii își doresc o viață mai simplă și mai liniștită, dar îndestulătoare.

Acoperirea datoriilor și scăderea considerabilă a ieșirilor de socializare care ar putea presupune risipă de energie sau resurse financiare sunt alte două schimbări importante în comportamentul românilor, pe fondul acestei orientari pe obiective personale

Cu un grad de îngrijorare ceva mai scăzut pentru situația financiară anul acesta (40 % in 2024 vs. 46% în 2023), preocupările românilor tind să se concentreze mai mult pe menținerea bunăstării personale (43% din respondenți menționând aceasta ca obiectiv major pe anul 2024) și pe educația copiilor (39%)

„Ne așteptam ca 2024 să fie un an productiv și liniștit în plan personal, cu puține inițiative colective, dar cu mulți oameni concentrați pe planul propriu de fericire. Am putea spune că oamenii dezvoltă un tip de individualism cu care poate România nu s-a mai confruntat până acum. Ei manifestă un fel de rezistență la ceea ce li se spune că ar trebui să facă și solicită mai degrabă să fie ascultați și ajutați să obțină ceea ce își doresc. Sunt astfel mai deschiși la parteneriate, relații și colaborări care să îi ajute, să îi încurajeze, să-i motiveze să-și urmeze drumul și obiectivele, fără să se mai abată de la ceea ce sunt ei cu adevărat. Pentru că în momentul în care te-ai întâlnit cu tine însuți și ți-ai spus adevărul, nu ai cum să te mai întorci înapoi. Știi ce ai de făcut, știi care e drumul tău!.”, ne transmite Adina Vlad, Managing Partner, Unlock/ founder empath.com.ro

De asemenea, studiul arată faptul că încrederea în România pe termen mediu și lung este în creștere, cu 23% dintre respondenți declarând o mare încredere, comparativ cu 15% în 2023.  În ceea ce privește frecvența comportamentelor sustenabile, acestea sunt în creștere față de anul anterior: 44% nu mai fac risipă și 46% reciclează mai mult. O altă dinamică interesantă o reprezintă creșterea preocupării pentru echilibrul mental (61%) și susținerea economiei locale prin investiții în produse românești (51%).

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.000 de respondenți, reprezentativ la nivel urban și este îmbogățit cu date din studiile calitative care au urmărit formarea trendurilor de-a lungul anului trecut.

Broșura si studiul Hunters 2024 „Manifest what I am” pot fi achiziționate de pe platforma www.empath.com.ro.

Accesul la platforma empath se realizează prin înregistrarea ca membru gratuit. Cei interesați să beneficieze de toate materialele publicate, inclusiv cele cu plată, pot opta pentru un abonament anual. Broșura conține articole, interviuri și rapoarte de cercetare publicate de Unlock, cu scopul de a informa publicul în timp real despre ceea ce gândesc, cred și simt oamenii din Romania și din alte țări. Platforma empath are ca scop intărirea conexiunii autentice dintre branduri și oameni prin pubicarea de articole și studii extrase din studii de piață la zi. 

Array

Articole pe aceeași temă: