Evenimente parteneri Stiri Tech

Imersiunea prin tehnologie creează noi experiențe pentru consumatori

8 iul. 2021 3 min

Imersiunea prin tehnologie creează noi experiențe pentru consumatori

Reading Time: 3 minute

La nivel internațional, piața de entertainment îmbrățișează experiențele imersive și oferă publicului noi modalități de a participa și de a interacționa cu spectaculosul.

New media art și immersive experience sunt o formă de exprimare artistică prin implicarea realității virtuale (VR), a realității augmentate (AR), a realității mixte (MR), a realității extinse (XR) și a tehnicilor de video-mapping în diferite niveluri de interacțiune cu privitorii, pentru a-i transpune în contexte variante, graţie unui cumul de stimuli generaţi digital. Contemporani cu era imaginii și a evoluției tehnologice, spectatorii de pretutindeni descoperă cu entuziasm noţiunea de „spectacol complet”, creat special pentru a le stimula toate simțurile și pentru a le oferi posibilitatea de a interacționa cu fantasticul, cu irealul ca şi cum s-ar petrece aievea.

Ce face aceste experiențe imersive să fie atât de atractive pentru public și care este secretul unui astfel de show? Simplu, întrepătrunderea dintre artă și tehnologie, prin care ambele își valorifică potențialul la maximum atunci când vine vorba de prezentarea produsului finit – spectacolul new media –  în fața unui public doritor de entertainment la cote înalte. Din punct de vedere tehnologic, new media trebuie să exceleze la 3 capitole: calitatea vizuală a imaginilor (cantitatea și calitatea pixelilor, rezoluție, acuratețea culorilor, luminozitate și contrast), calitatea sonoră (rezoluție înaltă a sunetelor, claritate și precizie) și interacțiuni intuitive (interfețe user-friendly, realism și acuratețe, precum și interacțiuni contextuale – inteligente și personalizate). Prin utilizarea tehnologiei de ultimă generație care oferă toate aceste elemente la o calitate optimă, orice spațiu real poate deveni unul digital, cu o puternică amprentă artistică.

Epson, producătorul de videoproiectoare numărul unu în lume pentru al douăzecilea an consecutiv[1], acoperind peste o treime din piața globală a acestui sector, şi liderul pieţei de videoproiectoare Pro Display din EMEA [2], oferă echipamente specializate pentru proiecții la o calitate superioară, pe suprafeţe extinse sau reduse, în orice context artistic. Folosind tehnologia de proiecție laser 3LCD compactă, versatilă, cu luminozitate ridicată, videoproiectoarele Epson sunt o alegere sigură a evenimentelor de tipul immersive experience, scalabile de la cele mai mici spaţii până la cele mai generoase. Proiectoarele laser Epson cu luminozitate ridicată sunt utilizate pentru a crea medii experiențiale captivante și interactive în locații-cheie la nivel modial, spectacole sau atracții turistice de referinţă. Astfel, tehnologia Epson Pro AV a fost utilizată la evenimente precum Electric Forest Music Festival, în S.U.A., festivalul internațional Festival of Light, din Berlin, dar și în instalații artistice complexe precum TeamLab Borderless, din Shanghai, sau video mapping pe Colosseum, în Italia.

Videoproiectoarele Epson fac înconjurul lumii, oferind spectacole de lumini unice, coregrafii de imagini în culorii vii, Full HD, proiecții voluminoase la scale impresionante pe aproape orice suprafață, (inclusiv sticlă) și oferă publicului deliciul experienței imersive de a interacționa cu arta dincolo de limitele realului, ale spațiului și timpului. Spectacole de mare anvergură precum La Perle Dubai, celebrul show fuziune între numere artistice, teatru, artă imersivă și tehnologie din inima Dubaiului sau Winter Wonderland Dubai, un paradis al copiilor care au putut interacționa cu Moș Crăciun și oameni de zăpadă virtuali la + 15°C, sunt o demonstrație de forțe și capacități pe care echipamentele de proiecție Epson le dețin.

Dorința de a descoperi experiențele imersive și interacțiunea cu new media art este activă și în rândul publicului român, demonstrată de succesul galeriei RADAR 2021 | FLUX, care a strâns peste 8.000 de vizitatori. Pentru un întreg week-end, Hangarul III de la Romaero a găzduit un univers paralel, în care vizitatorii s-au aventurat în descoperirea celor mai noi art-show-uri. Instalații și proiecții create de peste 50 de artiști și studiouri independente naționale și internaționale, au fost strânse într-o singură galerie de artă new media sub egida One Night Gallery. Epson România s-a alăturat inițiativei și a susținut galeria RADAR 2021 | FLUX cu videoproiectoare Pro Display de ultimă generație. În prezent, proiectoarele Epson sunt cele care fac evenimentul extra senzorial Miratopia din Sun Plazza să prindă culoare.

Echipamentele Epson activează cu brio și în domenii precum educația, producătorul japonez fiind furnizor de videoproiectoare pentru sălile de clase și mediile de studiu din întreaga lume. De asemenea, aceste echipamente îmbunătățesc experiențele din retail-ul modern sau ajută o serie de sectoare industriale cu capacități de asistență la distanță. Tehnologiile Epson sunt utilizate inclusiv în domeniul turismului internațional. Integrarea ochelarilor Epson Moverio în tururile marilor orașe modernizează și transformă experiența turiștilor într-una imersivă, prin intermediul realității virtuale.


[1] În perioada 2001-2020, echipamente cu luminozitatea de 500 lumeni și peste, cu excepția screenless TV, conform Futuresource Consulting – Quarterly Projector Market Insights – Worldwide Analyzer CY20Q4

[2] În perioada CY20Q4 2020, echipamente cu luminozitatea de 6.000 lumeni și peste, conform Futuresource Consulting – Quarterly Projector Market Insights – Worldwide Analyzer CY20Q4

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: