Interviuri

Impetum Group: Antreprenoriat cu focus pe oameni

Reading Time: 3 minute

A schimbat complet filosofia de creștere a companiei, de la orientarea pe cifre și obiective la o organizație cu focus pe oameni, cu o cultură în care angajații învață din greșeli și vorbesc deschis despre asta.

Andrei Cionca, CEO și cofondator, al Impetum Group, ne-a vorbit mai multe despre cum contribuie această strategie la dezvoltarea companiei și despre planurile pe care le are pentru companiile de sub umbrela Impetum Group.  

Cum a fost anul 2021 pentru Impetum Group?

Într-o perioadă volatilă, în procesul acesta de reașezare a lucrurilor, certitudinea Impetum Group a fost că putem crește chiar și în perioade pline de incertitudine. 2021 a fost un an bun pentru echipele Impetum Group, care au acționat cu încredere. CITR, după o analiză obiectivă, a ales să se concentreze asupra proiectelor de insolvență și restructurare cu impact mare în economia românească, acolo unde poate salva și maximiza valoarea. A coordonat transpunerea directivei europene în domeniul prevenției și restructurării în legislația națională și se concentrează pe a sprijini companiile în dificultate, a căror supraviețuire a fost bazată pe perfuzii, dar care au nevoie de o componentă majoră de restructurare pentru a fi sustenabile. ROCA a realizat primul exit către holdin­gul din Romania al unui lider mondial în construcții și energie (Vinci Group) și a făcut investiții noi cu ­tickete semnificativ mai mari dezvoltând o cultură antreprenorială bazată pe parteneriat.

A lansat primul său hol­ding, unul de materiale de construcții, și a închis cu succes și anticipat plasa­mentul privat prin care a atras suma de 50 milioane de lei de la investitori. Următorul pas este listarea pe piața AeRO a Bursei de Valori București. O altă realizare majoră a echipei ROCA a fost că a devenit primul administrator de fond de investiții alternative înre­gistrat în România. ROCA X a realizat investiții în noi startup-uri, dar și de tipul follow on și încheie anul fiind primul Administrator de fonduri de investiții alternative EuVECA din România. Față de estimările de la începutul anului,  ROCA X a avut mai multe runde finan­țate și valori mai mari. Startup-urile susținute au avut multe evoluții spectaculoase prin prisma digitalizării. Per total, Impetum Group și-a realizat misiunea de a crea un ecosistem antreprenorial care să genereze impact pozitiv în economia României. Impetum aduce laolaltă oameni, idei, know-how, pasiune și resurse, pentru a maximiza valoarea în fiecare etapă a unui business.

Cum s-au simțit toate astea din interiorul organizației?

Cuvintele care au caracterizat echipele Impetum Group anul acesta sunt leadership, încredere, curaj și res­pon­sabilitate. În ultimii ani mi-am schim­bat semnificativ viziunea despre construcția și direcția businessului. Pentru că mi-am dat seama că dezvoltarea pe care am impus-o în urmă 20 de ani, top down and push, este nesănătoasă pentru oameni și organizație deopotrivă și consumatoare de energie. Anul acesta am transformat organizația în una de tip bottom up prin care fiecare lider pune lumina pe fiecare membru al echipei și oferă ­libertate de decizie – freedom and responsibility. Astfel, fiecare ­dintre noi devine un antreprenor care are ­libertate dar și responsabilitate și este un motor de creștere. Creează valoare. Am schimbat complet filosofia de creștere a companiilor, de la orientarea pe cifre și obiective la o organizație orientată pe oameni, pe încredere. La o cultură în care oamenii învață din greșeli și vorbesc deschis despre asta. În 2022 vom continua să avem focus pe oameni și pe cultura organizațională. Și ne pregătim pentru noi linii de business. Proiectele începute în urmă cu mai mulți ani vor atinge un prag de maturizare și vor produce un impact major.

Simt o apropiere tot mai mare de piața de capital?

Da, în tot acest timp ne-am uitat la piața de capital cu mare atenție, în special pentru a înțelege fenomenul, pentru a înțelege nu doar ce se întâmplă la noi, ci și pe piețele din regiune și în mod cert ne-am apropiat mai mult de ea. Anul ­viitor vine cu vești bune din zona aceasta.

Care au fost lecțiile anului 2021? Și cel puțin una învățată din greșeli?

Despre dezvoltarea unui produs nou: în dezvoltarea unui produs nou, dezvoltarea are o viteză a ei pe care n-o poți grăbi și trebuie să o înțelegi ca să nu te frustreze că niște lucruri merg mai încet decât ți-ai dori.

Despre oameni: în dezvoltarea unui proiect, un om are mai multe roluri și etape și trebuie să înțeleagă că fiecare etapă de creștere a proiectului presupune și o creștere a rolului pe care el îl are, iar un rol foarte important în asta îl are autodezvoltarea. Fiecare dintre noi trebuie să ne dezvoltăm permanent, pe măsură ce proiectul se dezvoltă.

Despre încredere: încrederea crește exponențial când construiești într-o comunitate. Dacă tu ești fair într-o relație, încrederea care se dezvoltă este pe termen lung, mai ales în mediul antreprenorial, unde caracteristice sunt neîncrederea și short term-ul.  

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Magazinul București a prins viață la „Press Play for Beauty”, cel mai mare eveniment de beauty experience din vara aceasta

Toate comunitățile de beauty, make-up, îngrijire și nutriție s-au reunit pe 15 iunie în centrul capitalei, pentru „Press Play for…

18 ore ago

Nicoleta Gruia: „Fiecare om trebuie să-și asume răspunderea de a contribui la un scop mai înalt, care depășește interesele personale și urmărește binele tuturor”

Nicoleta Gruia este Director Executiv al spotmedia.ro și unul dintre cei trei fondatori. Ea se află în juriul Galei Societății…

2 zile ago

Tentativă de fraudă folosind numele ANAF

Mai mulţi contribuabili, persoane fizice, au semnalat că primesc emailuri de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) prin care…

3 zile ago

Dacia lansează kit-ul Adventure pentru Noul Duster. Cât costă și când se fac livrările

Dacia lansează kit-ul Adventure, un kit complet pentru off-road extrem, disponibil exclusiv pentru modelele Duster din generația III, versiunile 4x4,…

3 zile ago

Auchan a organizat Climate Supplier Event, pentru atingerea obiectivelor climatice cu furnizorii

Cu ocazia primei ediții a Climate Supplier Event - Parteneri pentru decarbonizare 2030, organizată sub umbrela Climate Change Summit, împreună…

3 zile ago

România, pe locul 10 în Europa la consumul de ciocolată

România ocupă locul 10 in topul celor mai mari consumatori de ciocolată, cu 4.95 lg/locuitor, in crestere cu 40% față…

3 zile ago