Încasări de 11 milioane de lei prin Deschide România

Peste 1.300 de producători și întreprinderi sociale sau organizații non-guvernamentale din toate județele țării. Acesta este bilanțul programului eMAG ”Deschide România”, la aproape doi ani de la lansare. În medie, programul a atras 50 de companii noi în fiecare lună.

”Vom continua să investim în Deschide România, astfel că, din a doua jumătate a anului viitor, vom premia bunele practici, oferind recunoaștere celor mai performante companii participante la program sau celor care vor demonstra că au avut un impact social mare”, spune Florin Filote, director, eMAG Marketplace.

De la lansare și până acum, programul a generat peste 60.000 de comenzi și încasări în valoare de 11 milioane de lei pentru producătorii români, provenind din vânzarea a 160.000 de produse.

Cele mai vândute au fost articolele pentru casă, home deco, articolele pentru copii și cele pentru femei (genți și accesorii sau încălțăminte) sau accesoriile bărbătești.

Programul Deschide România a fost creat pentru mici producători, ONG-uri cu activități de producție din care se autofinanțează și PFA-uri care realizează produse meșterșugărești pentru a le oferi acces rapid la o piață de desfacere prin vânzarea online astfel încât să își poată scala afacerile prin atingerea unui public mult mai larg. Producătorii care se înscriu în program pot avea orice domeniu de activitate, cu excepția industriei alimentare. Pentru ca un producător să fie eligibil, cifra de afaceri înregistrată în anul fiscal încheiat nu trebuie să depășească 500.000 de lei. Participanții înscriși în program beneficiază de un regim special de comisioane redus cu 50%, iar ONG-urile au comision 0%.

Comercianții care doresc să vândă pe platforma eMAG Marketplace în cadrul programului Deschide România trebuie să producă exclusiv în România, cu respectarea tuturor normelor și prevederilor legale, iar produsele lor pot fi inclusiv produse meșteșugărești, realizate în serii mici.