Companii Stiri

Infrastructura feroviară va fi modernizată pe loturile secțiunii Sighișoara – Brașov

23 sept. 2020 3 min

Infrastructura feroviară va fi modernizată pe loturile secțiunii Sighișoara – Brașov

Reading Time: 3 minute

Alstom va furniza soluții digitale de control al traficului și lucrări integrate de infrastructură feroviară între Brașov și Sighișoara. După finalizarea proiectului de reabilitare, distanța dintre Brașov și Sighișoara va fi parcursă într-o oră. 

Alstom va furniza sistemul de semnalizare, soluțiile digitale de gestionare a traficului feroviar și pe cele de electrificare, în cadrul proiectului de modernizare și reabilitare a lotului al doilea (Apața-Cața) de pe secțiunea Brașov-Sighișoara aflată pe culoarul european Rin-Dunăre. Consorțiul Asocierea RailWorks, din care face parte Alstom, a semnat contractul cu beneficiarul.

Partea Alstom din contract totalizează circa 70 de milioane de euro, iar durata de execuție a lucrărilor este estimată la patru ani.

Proiectul vine în completarea Loturilor 1 și 3 din aceeași subsecțiune, atribuite consorțiului Asocierea RailWorks în martie 2020. În total, Alstom va furniza lucrări de semnalizări și electrificare pe linia dublă de cale ferată care acoperă distanța feroviară de 128 de kilometri – totalizând peste 250 km de infrastructură feroviară modernizată – dintre Sighișoara și Brașov, două destinații turistice importante din România.

Alstom își consolidează poziția de lider pe piața feroviară din România, atât pe segmentul de semnalizări feroviare, cât și pe cel de electrificare. Acoperirea întregii subsecțiuni dintre Sighișoara și Brașov va oferi o operare eficientă, asigurând consecvență în calitatea serviciului și eforturi coordonate pentru desfășurarea lucrărilor în cel mai bun mod posibil,” declară Gabriel Stanciu, Directorul General Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Noul proiect, care totalizează 28 de km de linie feroviară dublă, include optimizarea rutei existente prin construirea de tunele pentru reducerea timpului de călătorie, precum și modernizarea în mare parte a liniei vechi, urmând ca în final trenurile de pasageri să poată circula cu viteza maximă de 160 km/h. Compania Alstom este direct responsabilă de implementarea tuturor lucrărilor legate de: instalațiile de centralizare electronică, sistemul european de semnalizare feroviară ERTMS Nivelul 2, sistemul de telecomunicații GSM-R, sistemele de anunțare și informare a pasagerilor, sisteme de supraveghere video și sistemul de electrificare a căii ferate prin substații de tracțiune electrică și modernizarea catenarei.

Partea cea mai complexă a acestui proiect este construcția a două tuneluri duble (în total patru tuneluri, câte două pe fiecare sens al traficului) care însumează aproape 13 km de linie dublă. În aceste tuneluri, compania Alstom este responsabilă și cu furnizarea sistemului de electro-ventilație pentru a compensa lipsa ventilației naturale, împreună cu un sistem anti-incendiu pentru a asigura siguranța deplină a traficului.

Trenurile circulă între Brașov și Sighișoara încă din 1873. După încheierea lucrărilor de reabilitare a liniei, cel mai rapid tren va parcurge distanța în mai puțin de o oră, comparativ cu 160-250 de minute în prezent.

Compania Alstom este activă în lucrările continue de reabilitare a tronsonului românesc al coridorului Rin-Dunăre din anul 2012, iar în prezent compania are cinci proiecte în derulare și două proiecte încheiate pe acest coridor, în domeniul infrastructurii sau al semnalizărilor, acoperind peste 75% din cei 450 km aflați în prezent în curs de reabilitare pe sectorul românesc.

Coridorul pan-european Rin-Dunăre conectează orașele Nuremberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța. Prin proiectele de reabilitare în derulare pe ramura nordică a sectorului românesc, viteza traficului feroviar va crește la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/ h pentru trenurile de marfă.

Alstom este lider mondial și un pionier global în dezvoltarea și implementarea soluțiilor digitale îmbarcate de control al trenului. ATLAS 200 este soluția Alstom pentru semnalizare ERTMS Nivelul 2, permițând trenurilor să circule cu viteze mai mari, în condiții de perfectă siguranță a traficului.

Compania Alstom este activă pe piața din România din 1994. Numărul de angajați a crescut în mod constant, depășind în prezent 470 de persoane. Fiind un angajator de prim rang, Alstom România va continua să atragă tineri specialiști în următorii ani, pentru a acoperi cerințele în creștere, din România și din regiune.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: