Oamenii au devenit nesiguri și îngrijorați pentru locurile lor de muncă
Reading Time: 2 minuteExact Business Solutions a publicat parte din rezultatele celui mai recent val al Barometrului de Încredere a Consumatorului, realizat în iulie 2025. Studiul este derulat online, trimestrial, pe un eșantion 500 respondenți, reprezentativ în rândul populației adulte din mediul urban și măsoară atitudinile legate de economie, costul vieții, piața muncii, încredere in viitor și priorități de consum.
Raportul studiului surprinde, printre altele, percepțiile românilor asupra siguranței locului de muncă, atât în ceea ce privește păstrarea actualului job, cât și posibilitatea găsirii unuia nou, în următoarele 12 luni.
• Siguranța locului actual de muncă: la nivel național, 44% dintre respondenți se declară încrezători (T2B: „definitiv nu” + „probabil nu” vor avea dificultăți), considerând că nu vor întâmpina probleme în păstrarea jobului actual. Totuși, aproape o treime (32%) sunt nesiguri, cred că există șanse reale să își piardă locul de muncă.
• Dificultăți în găsirea unui nou job: percepția este mai rezervată – doar 37% cred că nu vor avea dificultăți, în timp ce aproape jumătate (45%) se așteaptă la probleme atunci când vine vorba de obținerea unui nou loc de muncă.
• Diferențe pe grupe de vârstă:
o Tinerii (18–30 ani) sunt cei mai puțin încrezători, doar 38% cred că își vor păstra jobul și 34% că vor găsi relativ ușor unul nou.
o Segmentul de mijloc (31–45 ani) se arată mai optimist: 47% au încredere în
păstrarea locului de muncă, însă doar 35% în capacitatea de a găsi altul.
o Persoanele de peste 46 de ani se apropie de media națională, cu 46% siguri
că își pot păstra jobul și 41% convinși că pot găsi un altul.
„Datele privind încrederea sunt într-o ușoară scădere față de rezultatele din valul anterior (luna mai 2025) și indică o creștere a prudentei în rândul românilor, mai ales la capitolul oportunități de angajare. Chiar dacă mulți nu resimt o amenințare directă privind jobul actual, încrederea că pot găsi rapid un alt loc de muncă rămâne destul de limitată. Acest decalaj este important pentru companii, care trebuie să fie atente la climatul de insecuritate perceput de angajați”, a declarat Julien Zidaru, reprezentant Exact Business Solutions.
Următorul val de studiu
Barometrul de Încredere a Consumatorului continuă și în septembrie 2025, când Exact Business Solutions derulează un nou val al cercetării, ale cărui rezultate vor fi disponibile pentru clienți în perioada următoare.
Exact este un una dintre agențiile locale de top, cu experiență de peste 15 ani în cercetare de piață și servicii de consultanță.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz