BizRemote by certSIGN

OMNIASIG: Creștere de 6% a primelor brute subscrise în primul trimestru

Reading Time: 3 minute

OMNIASIG Vienna Insurance Group a înregistrat o creștere de cca. 6% a primelor brute subscrise, evoluție care urmărește obiectivul strategic de dezvoltare a segmentelor non-auto din portofoliu.

Impactul situației generate de noul coronavirus nu s-a resimțit încă puternic în rezultatele primului trimestru al anului, însă apreciem că acesta se va resimți începând cu al doilea trimestru, în pofida începutului bun de an. Lipsa de predictibilitate în ceea ce privește evoluția situației economico-financiare generate de măsurile luate în vederea diminuării impactului Covid-19, atât la nivel local, cât și la nivel global, a determinat compania să adopte, în contextul actual, un management prudent și responsabil, arată compania, într-un comunicat de presă.

În această perioadă dificilă și fără precedent, compania a fost în continuare atentă și preocupată de protejarea și retenția angajaților săi pe termen mediu și lung, astfel că nu s-au luat măsuri economice care să afecteze personalul, scopul principal al managementului OMNIASIG în această perioadă fiind continuitatea activității și menținerea stabilității tuturor locurilor de muncă.

Valoarea totală a primelor brute subscrise în primele trei luni ale anului 2020 este de peste 300 milioane lei. Conform standardelor de raportare IFRS în scop de consolidare, profitul brut înregistrat a fost de peste 12 milioane lei. În comparație cu același interval din 2019, compania a înregistrat o creștere de aproape 20% a volumului total de despăgubiri plătite, care a ajuns la valoarea de peste 200 milioane lei.

„Datorită strategiei noastre flexibile de dezvoltare sustenabilă și prudentă a business-ului, precum și datorită obiectivului nostru de a îmbunătăți constant produsele și serviciile pe care le oferim, am reușit să consemnăm o evoluție favorabilă pe majoritatea segmentelor de asigurări, în primele trei luni din an. În această perioadă dificilă pe care o traversăm, ne-am adaptat și am depus toate eforturile necesare pentru a asigura continuitatea activității și pentru a fi alături de clienții, angajații și partenerii noștri. Toți cei asigurați la OMNIASIG au putut, așadar, să apeleze la serviciile și produsele noastre chiar de acasă, utilizând soluțiile noastre digitale și online. Ne păstrăm direcțiile strategice cu care am pornit la drum încă de la începutul anului, și facem asta pe baza unor analize detaliate ale situației curente, pentru a fi în continuare pregătiți să implementăm cele mai bune soluții care răspund nevoilor actuale ale tuturor categoriilor de clienți și parteneri.”, a declarat Mihai Tecău, Președinte Directorat OMNIASIG Vienna Insurance Group.

În primele trei luni ale anului curent, segmentul auto, Casco și RCA, a înregistrat o ușoară creștere, de aproximativ 2%, a volumului de prime brute subscrise, atingând un total de peste 200 milioane lei, cumulat pe cele două linii. Totalul despăgubirilor plătite pe cele două linii cumulat a crescut cu cca. 14%, trecând  peste valoarea de 150 milioane lei; și valoarea rezervelor de daună pe aceste două linii, cumulat, a crescut cu peste 4% în primul trimestru al anului, comparativ cu intervalul similar din 2019.  

În concordanță cu strategia de creștere pe segmentele de asigurări non-auto, OMNIASIG se concentrează pe dezvoltarea liniei asigurărilor de sănătate, iar rezultatele încep să se remarce chiar din primele luni ale acestui an. În raport cu aceeași perioadă din 2019, linia Asigurărilor de sănătate s-a aflat în 2020 într-o dinamică ascendentă, având o creștere substanțială, de aproximativ 90% a primelor brute subscrise. Rezultatele demonstrează gradul din ce în ce mai ridicat de conștientizare a clienților cu privire la utilitatea și necesitatea acestui tip de asigurare.

La începutul lui 2020, compania a lansat produsul de asigurare de sănătate de grup OMNI+, un nou concept adaptat dinamicii pieței și nevoilor clienților. Prin intermediul acestui produs, angajații unei companii pot accesa servicii medicale în orice clinică și spital privat din România.

Tendința de creștere se remarcă și în cazul segmentului Property (asigurările de incendiu și calamități naturale), unde subscrierile pe primul trimestru au crescut cu peste 15%. În primul trimestru din 2020 valoarea despăgubirilor plătite pe această linie de asigurare a crescut substanțial, având la bază plata în această perioadă a mai multor despăgubiri cu valori cuprinse între 700.000 și peste 2 milioane lei, majoritatea acestor dosare având incendiul drept cauză a evenimentului ce a generat dauna.

În ceea ce privește segmentul asigurărilor de călătorie, volumul primelor brute subscrise a crescut cu peste  5%.

Numărul de reclamații înregistrate unic per petent și per caz de către OMNIASIG Vienna Insurance Group în primul trimestru al anului 2020 a fost în cuantum de 157, în timp ce numărul reclamațiilor soluționate favorabil a fost de 13, restul fiind neîntemeiate. Raportat la numărul polițelor de asigurare emise de companie în primul trimestru al anului 2020 şi care nu au fost anulate, numărul de petiții înregistrate unic per petent și per caz reprezintă doar 0,0465% dintre acestea. Totodată, raportat la numărul de dosare de daună avizate în această perioadă, numărul de reclamații înregistrate unic per petent și per caz reprezintă 0,356% dintre acestea.

OMNIASIG evaluează, începând cu anul 2015, nivelul calității serviciilor oferite clienților prin sistemul de măsurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel internațional. Prin urmare, clienții care au avut un dosar de daună la OMNIASIG sunt rugați să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurate într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS cumulat a fost în primul trimestru al acestui an de 88,8%.

Oana Voinea

Recent Posts

Record de credite noi pentru persoane fizice la BRD: 2,35 mld. lei în primul trimestru din 2024

În primul trimestri din 2024, venitul net bancar al Grupului BRD a atins o creștere de 5,3% față de aceeași…

2 zile ago

Claudiu Butacu & George Constantin: Sustenabilitatea, dincolo de definiții

Sustenabilitate [substantiv feminin, (numai) singular] – capacitatea de a exista constant. Nu este definiția noastră, ci primul rezultat al unei…

3 zile ago

Schimbare la vârful Tuborg România: Yoav Bar preia funcția de CEO

Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…

3 zile ago

Profit de 390 mil. lei pentru Raiffeisen Bank România în primul trimestru din 2024

Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…

3 zile ago

Primul teatru construit de la 0 de comunitate, Grivița 53 mai are nevoie de 500.000 euro

Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…

3 zile ago

Smartphone-urile HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România

Noile smartphone-uri HUAWEI Pura 70 Ultra, HUAWEI Pura 70 Pro și HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România.…

3 zile ago