Companii by Raiffeisen Bank Stiri Tech

Orange România a avut o cifră de afaceri de peste 1,41 mld. euro în 2024

13 feb. 2025 3 min

Orange România a avut o cifră de afaceri de peste 1,41 mld. euro în 2024

Reading Time: 3 minute

Cifra de afaceri înregistrată de Orange România în 2024 a fost de 1,416 miliarde de euro, în scădere cu 8,5% față de anul anterior.

În al patrulea trimestru, Orange Romania a realizat o cifră de afaceri consolidată de 367 de milioane de euro, în scădere cu 9,8% față de T4 2023. La data de 31 decembrie 2024, Orange oferea servicii mobile pentru 9,3 milioane de clienți, internet fix prin bandă largă pentru 1 milion de clienți și servicii de televiziune prin cablu și satelit pentru 1 milion de clienți.

Compania și-a consolidat poziția ca operator de telecomunicații convergent, prin finalizarea fuziunii dintre Orange Romania SA (ORO) și Orange Romania Communications SA (OROC), la 1 iunie 2024.

Julien Ducarroz Orange Romania

„La 6 luni de la fuziunea juridică, suntem într-un proces activ de unificare, iar etapele pe care le parcurgem acum sunt fundamentale pentru succesul nostru pe termen lung. Acesta a fost un pas crucial pentru consolidarea poziției Orange Romania pe segmentele de internet fix și TV. Vorbim despre un proces complex care a presupus eforturi susținute și pregătiri temeinice. Timp de aproape 3 ani am îmbunătățit procesele, structura organizației și sistemele IT ale celor două companii, dar, totodată, am pus bazele pentru creșterea sustenabilă pe care ne-am asumat-o pentru viitor.”

Julien Ducarroz, CEO Orange România

Investiții în rețeaua Orange România

Compania a continuat investițiile în extinderea și modernizarea rețelei. Extinderea acoperirii rețelei fixe și upgrade-ul tehnologiei de la FTTB (Fiber to the Building) la FTTH (Fiber to the Home) contribuie la creșterea performanței serviciilor de internet. Anul trecut, prin extinderea infrastructurii și modernizarea rețelei existente, Orange Romania a adăugat peste 278.000 de gospodării.

Extinderea a vizat și rețeaua mobilă 5G, care acoperă acum 45 de orașe, precum și îmbunătățiri ale rețelelor existente pentru serviciile 4G și 4G+. Orange a fost recunoscută din nou ca rețeaua numărul 1 din România pentru servicii de internet mobil și voce. Auditorul extern independent LCC International a reînnoit certificarea de cea mai bună rețea mobilă la finalul lui 2024, după măsurătorile comparative realizate pentru toți cei 4 operatori din România, în 40 de zone metropolitane și pe drumurile dintre localități.

Segmentul de business – motor de creștere

În ciuda stabilizării bazei de clienți abonați (postpaid), segmentul rezidențial a continuat să fie sub presiune în 2024. În același timp, interesul pentru serviciile digitale a crescut. Orange Romania înregistrează o ascensiune în ceea ce privește numărul de utilizatori YOXO, cu o creștere de 30% a numărului de clienți noi, precum și o creștere a utilizării canalelor digitale, 1 din 2 interacțiuni cu clienții fiind gestionată cu succes de un bot.

Segmentul B2B a fost un motor de creștere important, datorită dezvoltării accelerate a soluțiilor IoT (+23% față de anul anterior) și a serviciilor de internet broadband (+9% față de anul anterior), susținut de extinderea continuă a rețelelor de fibră optică și 5G.

Ne concentrăm pe îmbunătățirea continuă a calității serviciilor și a experienței clienților, dar și pe creșterea valorii afacerii prin investiții eficiente, într-o industrie în care acestea sunt critice pentru menținerea performanței, în contextul tehnologic actual. Piața locală de telecomunicații este dezechilibrată din punct de vedere competitiv. După un an 2024 marcat de provocări, așteptăm schimbări legislative care să creeze un mediu concurențial corect, pentru stimularea investițiilor. Experiența noastră la nivel global ne arată că doar un parteneriat solid între mediul politic și actorii economici și sociali poate duce la creșterea calității serviciilor oferite, la investiții ce contribuie la o dezvoltare durabilă pe termen lung a societății în ansamblu„, a declarat Julien Ducarroz.

Impact pozitiv în comunități și asupra mediului

Pentru a-și susține obiectivele asumate pentru reducerea amprentei de carbon, până la finalul anului 2024, Orange avea în portofoliu 4 acorduri de achiziție virtuală de energie electrică verde (vPPA), asigurându-și astfel pe termen lung aproximativ jumătate din consumul de energie din surse regenerabile. În plus, prin programul „Re”, Orange a colectat un total de 591.000 de telefoane, care vor fi reintroduse în circulație prin recondiționare sau reciclare. De asemenea, prin oferte speciale menite să promoveze alegeri mai sustenabile, numărul de telefoane recondiționate vândute a crescut comparativ cu 2023, marcând al doilea an consecutiv de creștere.

Orange rămâne dedicat reducerii decalajului digital și creării unui viitor digital mai incluziv. Fundația Orange și-a intensificat eforturile de a oferi acces la educație digitală și incluziune socială, susținute de investiții de aproximativ 2 milioane de euro, cu un număr total de 88.000 de beneficiari în 2024. De asemenea, cea mai mare platformă gratuită de educație digitală pentru gimnaziu din România, Digitaliada, numără acum peste 70.000 de conturi active pentru profesori, părinți și elevi.

Secțiune susținută de Raiffeisen Bank

Array

Articole pe aceeași temă: