Stiri

Pasajul de la Drajna spre Brăila a fost inaugurat înainte de termen

Reading Time: 2 minute

Ministrul Transporturilor a inaugurat înainte de termin pasajul peste calea ferată din localitatea Drajna din județul Călărași. Pasajul este unul foarte important care face legătura între DN21 și autostrada A2, una din principalele rute de legătură a orașelor Galați și Brăila cu Bucureștiul și sudul României.

Potrivit lui Sorin Grindeanu prin deschiderea circulației pe acest pasaj vor fi eliminate blocajele care se formau pe DN21, la trecerea la nivel cu linia de cale ferată de la Dragalina.

„A fost deschisă circulația pe pasajul de la Drajna (județul Călărași). Astfel, sunt eliminate blocajele care se formau pe DN21 la trecerea la nivel cu linia de cale ferată de la Dragalina”, a scris Grindeanu marți dimineață pe Facebook.

Ministrul Transporturilor precizează că pasajul a fost finalizat înainte de termenul prevăzut în contract. „Constructorul român a finalizat pasajul de la Drajna înainte de termenul contractual. Iar construcția a fost finanțată prin POIM. Pasajul face parte din viitorul drum Transregio Brăila- Slobozia- Călărași- Chiciu”, a mai spus Grindeanu.

Directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a precizat că pasajul Drajna a fost construit să elimine blocajele rutiere ce se formau la trecerea la nivel cu calea ferată spre și dinspre Autostrada A2, în special în timpul sezonului estival. „Odată cu deschiderea circulației pe Pasajul Drajna se elimină blocajele care se formau la trecerea la nivel cu linia de cale ferată de la Dragalina. În perioada sezonului estival crește inclusiv frecvența trenurilor spre litoral, motiv pentru care se stătea în coadă la barieră perioade lungi de timp”, a spus Pistol.

Construcția pasajului de la Drajna (județul Călărași) de pe DN21 a fost finanțată din bani europeni (POIM) și reprezintă prima etapă din drumul Transregio Brăila – Slobozia – Călărași – Chiciu, a mai precizat șeful de la CNAIR. Pasajul de la Drajna are o lungime de 2,74 kilometri și traversează DN 3A şi linia de cale ferată Bucureşti-Constanţa. Investiţia s-a ridicat la aproape 100 de milioane de lei fără TVA. Pasajul aduce o serie de beneficii la nivel regional şi naţional, şi anume va creşte viteza de tranzitare, prin eliminarea timpilor pierduţi anterior la barieră şi va duce la creşterea siguranţei rutiere prin eliminarea traversării la nivel a căii ferate.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Un pilot român va debuta în Formula 4 Italia

Un pilot român, Luca Viișoreanu, și o echipă românească, Real Racing, vor debuta în acest sezon în Formula 4 Italia.…

2 ore ago

Alex Petricean: Ambasadorul noii bucătării românești

Cum îi atrage chef Alex Petricean pe tinerii din țară să descopere savoarea bucătăriei românești prin deschiderea restaurantului NOUA BAR,…

2 ore ago

Inginerii Continental România dezvoltă tehnologii importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class

Inginerii Continental, de la centreler din Timișoara, Iași și Sibiu, dezvoltă componente și produse importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class. Pentru…

o zi ago

Agroland Business System vrea vânzări nete de 344,6 mil. lei și investiții de 15 mil. lei în 2024

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete…

2 zile ago

Vă era dor de telefoanele cu taste? HMD lansează Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G

HMD lanseazp o selecție de telefoane cu taste - Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G -…

2 zile ago

Tazz: Românii comandă de 1 mai de 7 ori mai mulți mici față de o zi obișnuită

Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, deține recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an: conform datelor din…

2 zile ago