Interviuri

PENNY România: Viitorul se face azi

25 mai 2022 4 min

PENNY România: Viitorul se face azi

Reading Time: 4 minute

PENNY România a început acum trei ani un demers ambițios prin care și-a propus ca toate magazinele pe care le construiește să fie certificate BREEAM. Proiectul, unul exemplar la nivel european, a înregistrat rezultate spectaculoase: magazinul Penny Otopeni a primit premiul pentru cea mai sustenabilă clădire din centrul și estul Europei.

Daniel Gross, CEO al PENNY România, ne-a oferit mai multe detalii despre amplul program de certificare a magazinelor în care este compania implicată, dar și despre planurile și strategia de sustenabilitate a companiei.       

Încă de la debutul războiului din ­Ucraina, un număr mare de companii au realizat că este nevoie de implicarea lor. Cum a fost această perioadă pentru PENNY România?

Perioada aceasta este și la acest ­moment una de grea încercare, cu emoții și trăiri intense. În aceste ­vremuri, avem ca soluție solidaritatea. Față de cei care au cea mai mare nevoie acum, față de cei dragi nouă și, de ce nu, față de noi. În situația actuală, Grupul REWE sprijină furnizarea de bunuri ­pentru persoanele aflate în ­dificultate în Ucraina, precum și pentru refugiați, prin donarea de alimente și diferite alte produse necesare. Companiile care fac parte din Grupul REWE și care se află în vecinătatea Ucrainei sunt actori-cheie în aceste momente. Este vorba despre: PENNY în România, Ungaria și Republica Cehă, BILLA în Bulgaria, Slovacia și Republica Cehă și IKI în Lituania.

Acestea acționează în calitate de furnizori de alimente și produse de igienă, într-un timp de livrare cât mai scurt către beneficiari. PENNY România sprijină demersurile Federației Române de Fotbal alături de care am trimis un prim transport cu donații către regiunea Cernăuți, în Ucraina. Pe lângă echipamentele medicale achiziționate de FRF, donațiile din partea PENNY au ­contribuit la strângerea necesarului de alimente de bază și conserve, precum și produse de igienă (pastă de dinți, alcool sanitar, săpun etc.). Mai mult, împreună cu partenerii noștri, oferim celor afectați ajutor umanitar. Punem la dispoziția clienților noștri, prin ­Banca de Alimente și Crucea Roșie, posibilitatea de a ajuta prin donații în bani sau în cutiile special amenajate din magazinele noastre.

PENNY a obținut certificarea BREEAM cu un punctaj record în lume pentru centrul logistic de la Filiași, județul Dolj. Cum ați reușit această performanță?

Certificările BREEAM reprezintă ­pentru noi nu doar confirmarea unei strategii reușite de expansiune, ci și ­dovada atenției ridicate pe care o acordăm sustenabilității în cadrul PENNY. Prin viitoarele proiecte de expansiune, ne dorim să contribuim la angajamentul REWE Group de a obține neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon până în 2040.

Cel mai nou depozit logistic al PENNY în România, PENNY Filiași, reprezintă dovada atenției ridicate pe care o acordăm sustenabilității în cadrul companiei. Potențialul de dezvoltare a proiectului pe termen lung s-a concretizat în 2021 prin certificarea BREEAM a tuturor magazinelor nou deschise, PENNY fiind primul lanț de magazine care face acest lucru în România. Demersul ­exemplar la nivel european a fost demarat în urmă cu trei ani, iar pe parcurs am ­înre­gistrat rezultate impresionante, unul dintre acestea fiind magazinul PENNY Otopeni, cea mai sustenabilă clădire din centrul și estul Europei potrivit BREEAM Awards 2021.

Ați pornit un amplu program de certificare BREEAM pentru toate magazinele pe care le construiește în prezent. Care este strategia în această direcție?

Angajamentul de a certifica BREEAM toate magazinele noi și a adăuga în timp și magazinele deja funcționale care vor trece prin reabilitări majore reprezintă una din cele mai ample acțiuni de certificare BREEAM nu doar la nivel național, ci și european. Ne asumăm astfel un rol de pionierat atât de ­necesar pentru a răspunde schimbărilor ­climatice, pe care le observăm în jurul nostru și în fața cărora trebuie cu toții să luăm măsuri ferme și de amploare. Astfel, toate magazinele din rețeaua PENNY vor fi recertificate o dată la trei ani. Totodată, planurile de întreținere și de investiții în timp vor fi analizate și din punctul de vedere al impactului asupra suste­nabilității magazinelor în relație cu comunitățile în care sunt integrate, cu mediul înconjurător, construit și natural.

Un alt plan ambițios al PENNY este și TripluRO sau de trei ori românesc. Ne poți spune câteva cuvinte despre obiectivele pe care le aveți în această direcție?

Românii preferă produsele românești, iar acest lucru este o tendința generală. Prioritatea noastră nu este doar sprijinirea furnizorilor români, ci și oferirea de produse cu ingrediente românești, procesate și care să aibă ingredientul principal din România, ceea ce noi numin „Triplu RO”. În acest sens, prioritizăm extinderea celor trei categorii importante, și anume: carne proaspătă, fructe și legume și produse de panificație.

În ultimii ani, PENNY a investit din ce în ce mai mult în proiecte dedicate sustenabilității. Care este viziunea voastră în ceea ce privește sustenabilitatea?

O afacere sustenabilă înseamnă o afa­cere în care viitorul se face azi şi fiecare acţiune din domeniul sustenabilităţii poate produce schimbarea de care avem cu toţii nevoie pentru a trăi într-o lume mai sănătoasă şi mai liniştită. La PENNY, sustenabilitatea se regăseşte în cadrul celor mai importante părţi componente ale businessului și ale activității de zi cu zi, precum:

• Echipa PENNY.  Oamenii sun pe primul loc și dedicarea pentru bunăstarea lor s-a văzut în 2020 prin cele mai bune rezultate la nivel de retenție, dar și în 2021 prin noua campanie de employer branding și prin majorarea salarială. În 2022 toate aceste eforturi au fost recunoscute prin primirea certificării de Angajator de Top 2022.

• Produse din România.  PENNY se con­centrează pe dezvoltarea portofoliului de produse cu proveniență românească

• Comunităţile în cadrul cărora ne im­plicăm. De-a lungul timpului, PENNY a continuat parteneriatele cu organizații non-guvernamentale, precum Habitat for Humanity, Fundația World Vision România, Salvați Copiii România, Crucea Roșie România sau Banca pentru Alimente. Acțiunile de responsabilitate socială au vizat susținerea educatiei, cadrelor medicale și a spitalelor, dar și a comunităților vulnerabile și a copiilor aflați în situații precare. Printre altele, compania a inaugurat centrul comunitar Buftea, construit alături de Habitat for Humanity și deschis copiilor din medii defavorizate.

Aşadar, sustenabilitatea nu este doar un trend la care alegem să ne raportăm, ci face parte din strategia noastră de creştere. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: