fbpx
BizRemote

Cu cât au scăzut vânzările teraselor de pe litoral după măsura închiderii la ora 23:003 min

10/08/2020 2 min read

Cu cât au scăzut vânzările teraselor de pe litoral după măsura închiderii la ora 23:003 min

Reading Time: 2 minute

Decizia ca terasele să fie închise la ora 23:00 a dus la o diminuare bruscă a numărului rezervărilor făcute de tineri pentru stațiunile de la mare, în timp ce în cazul familiilor cu copii, care se simt mai în siguranță prin prisma noilor măsuri, numărul rezervărilor a crescut în ultima săptămână, potrivit datelor centralizate de Litoralulromanesc.ro.

Vânzările restaurantelor, afectate oricum de distanțarea socială (mese mai puține pe terase) și de faptul că interioarele sunt încă închise, au scăzut și mai mult de la începutul lunii august, cu 40% în medie, reiese din discuțiile purtate cu operatorii din domeniu.

Pe de altă parte, din datele centralizate de Litoralulromanesc.ro, numărul rezervărilor făcute de tineri cu vârste de până la 22-24 de ani, care veneau la mare în special pentru distracție, a scăzut și el. “Este vorba despre tineri care veneau pe tot litoralul, dar în special în Mamaia și Vama Veche, și care ajungeau pe plajă doar ca să se odihnească după petrecerile de seara”, a declarat Ionuț Nedea, directorul general al Litoralulromanesc.ro.

Reversul medaliei: închiderea teraselor la ora 23:00 le-a dat încredere turiștilor familiști cu copii că se respectă măsurile de distanțare pe litoral, iar numărul rezervărilor făcute de aceștia a crescut în ultima săptămână.

Eu, personal, cred că măsura de închidere a teraselor la ora 23:00 nu e una bună și potrivită, pentru că e ca și cum i-ai face tratament pentru cancer unui bolnav de pojar. Iei măsuri prea drastice pentru o problemă care se putea rezolva punctual. În acest moment, e afectată o industrie întreagă pentru că, din cauza faptului că terasele se închid la ora 23:00, proprietarii nu pot introduce 2-3 serii de clienți pe seară. Autoritățile știau unde erau locurile în care se adunau tinerii și, mai degrabă, ar fi putut interzice accesul punctual în respectivele spații după ora 23:00, nu pe terasele unde se servește mâncarea“, a mai spus Ionuț Nedea.

Pentru deținătorii de terase, scăderea numărului de clienți este estimată, în medie, la 40% după aplicarea măsurii de închidere la ora 23:00, pentru că, în majoritatea cazurilor, consumul se temperează începând cu ora 22:00. “Pe litoral, în general, se face plajă până la ora 19:00, apoi oamenii se duc în cameră și se pregătesc, ies la plimbare până la ora 21:00 și abia după aceea iau cina. Ceea ce înseamnă că până la ora 23:00 nu mai rămâne timp pentru încă o serie de clienți la terasă”, a adăugat Ionuț Nedea.

Litoralulromanesc.ro, deținut de compania Creative Eye SRL din Constanța, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanțe în stațiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turiști, cât și ca vânzări. Compania a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 30 milioane de euro.

Foto: © Marian Mocanu | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *