Peste 400.000 de euro strânși la Gala „Timp pentru Bine” pentru proiecte sociale și sportive
Reading Time: 3 minuteSăptămâna trecută, a avut loc prima ediție a Galei „Timp pentru Bine”, un eveniment caritabil menit să strângă fonduri pentru cauze sociale și sportive, organizat de Fundația M.E.V. cu sprijinul Kaufland România. În cadrul galei s-au strâns 400.000 de euro, dintre care 300.000 de euro provin din licitațiile în care companiile prezente au susținut cele nouă cauze ale serii, fiecare cu impact direct în comunități. Totodată, peste 100.000 de euro au fost donați separat de participanții care nu au reușit să câștige licitațiile. Aceste contribuții vor fi direcționate către proiectele sociale derulate în cadrul „Timp pentru Bine”, susținând astfel inițiativele dedicate comunităților locale.
ONG-urile participante – Asociația Inima Lor ca Inima Ta, Asociația Caravana Pro Rugby, Fundația Filantropică Metropolis, Federația Română de Volei, Asociația Playfield, Renovatio Sport Club, Asociația Spirit Dinamovist, Black Sea Foodignity – Social Food și Asociația Club Sportiv Ecvestru Issa Equines – și-au prezentat inițiativele pe scenă, în fața unui public format din antreprenori, lideri de business, sportivi de performanță și personalități publice.
Pe scenă au urcat, în calitate de ambasadori ai proiectelor, și personalități cunoscute pentru implicarea lor socială: Zeljko Kopic, Florentin Petre, Cătălin Botezatu, Codin Maticiuc, Dani Oțil, Adi Hădean și Ionela Năstase.
Proiectele acoperă direcții esențiale, precum construcția celui mai mare spital de psihiatrie pediatrică din România, accesul la servicii medicale sau hrană pentru persoane din medii dezavantajate, sprijinirea mamelor tinere aflate în condiții vulnerabile, formarea tinerelor generații de sportivi de performanță sau terapia alternativă pentru copiii cu nevoi speciale. Prezentările au fost urmate de o sesiune de licitație, în cadrul căreia invitații au putut susține financiar cauza aleasă, prin angajamente de donații pentru anul 2026.
Printre momentele-cheie ale serii s-au numărat intervențiile sportivilor din echipele naționale de rugby și volei ale României, care au transmis un mesaj puternic despre implicare, responsabilitate și spirit de echipă – valori fundamentale pentru o societate sănătoasă și un viitor sustenabil.
„Proiectul Timp pentru Bine a pornit din convingerea că e mai important să oferi decât să primești. Că fiecare dintre noi are datoria să lase ceva în urma lui. De atunci, am descoperit că binele prinde cu adevărat formă atunci când îl faci împreună, cu oameni și organizații care cred în comunitate. Iar sportul are un rol important în această direcție. Inspiră, unește și te învață disciplină. De aceea, Kaufland investește în sport, aproximativ 2.000.000 euro anual, în proiecte care susțin performanța și încurajează mișcarea atât în comunități, cât și în rândul colegilor noștri. Cred cu tărie că timpul rămâne cea mai valoroasă resursă pe care o poți dărui. Iar Gala „Timp pentru Bine” arată încă o dată cât de puternică poate deveni o comunitate atunci când oamenii aleg să fie parte din ea”, a declarat Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova.
Gala „Timp pentru Bine” confirmă această viziune: că solidaritatea devine o resursă strategică pentru schimbare, atunci când liderii, companiile și comunitățile aleg să acționeze împreună.
Evenimentul reprezintă o continuare a proiectului „Licitației de bine”, desfășurată în martie 2024 de Kaufland România, în cadrul căreia invitații au licitat ore de voluntariat în loc de bani. Formatul se inspiră din licitațiile marilor case internaționale, dar înlocuiește operele de artă cu obiecte simbolice asociate unor proiecte sociale care răspund nevoilor reale ale comunității, precum abandonul școlar, excluziunea socială sau poluarea apelor și a spațiilor verzi.
Gala face parte din inițiativa „Timp pentru Bine”, lansată în 2022 de Marco Hößl, ca un angajament personal de a dedica anual voluntariatului un număr de ore echivalent cu vârsta sa. De atunci, proiectul a devenit o platformă de promovare a voluntariatului și implicării civice, cu ediții anuale succesive care au reunit peste 500 de voluntari din echipa Kaufland, lideri de business, jurnaliști și persoane publice, mii de ore de sprijin activ și o campanie de educare cu impact național în 2024. Festivalul de Bineorganizat în această primăvară pe Șoseaua Kiseleff a completat seria de acțiuni, demonstrând că binele se construiește împreună – cu timp, energie și asumare.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.550 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la peste 190 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații neguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


