Antreprenori

Producătorul român de vin ecologic Vifrana se listează pe piața AeRO

Reading Time: 3 minute

Acțiunile companiei Vifrana, cel mai mare producător românesc de vin ecologic după suprafața cultivată, vor intra la tranzacţionare pe piaţa AeRO a Bursei de Valori București în perioada imediat următoare, sub simbolul BIOW.

Vizibilitatea oferită de listarea la BVB susține eforturile Vifrana de a crește vânzările pe piețe externe și de a se extinde pe piețe noi, ce permit marje de profit mai mari, în contextul investițiilor în tehnologie și a dezvoltării de noi produse.

Listarea este realizată cu sprijinul companiei de brokeraj Goldring, care în 2018 a fost desemnat de BVB “intermediarul companiilor antreprenoriale românești”.

Vifrana a obținut în decembrie 2020 o finanțare de 9,5 milioane lei prin plasament privat de acțiuni. Banii au fost folosiți pentru rambursarea unui credit CEC Bank, rebrandingul companiei și demararea planului de investiții în noi tehnologii.

Octavian Vucmanovici, CEO și cofondator Vifrana

„Consumul de vin ecologic se încadrează într-un trend global de creștere a interesului pentru produsele certificate ecologic. Este un fenomen care s-a simțit foarte puternic în pandemie. Consumatorii sunt interesați să consume produse curate, neprocesate. Noi am fost pionieri în agricultura certificat ecologică în România și avem deja o istorie și o experiență de 12 ani. Pentru perioada 2020-2030, prognozele pe piața internațională de vin ecologic arată medii de creștere anuală între 8% – 12%. Țările europene dezvoltate au un consum de vin ecologic cuprins între 10 -20%, în țările nordice fiind chiar mai mare. În România credem că a ajuns la 2,5%, așadar Vifrana are un potențial semnificativ de creștere.”

Octavian Vucmanovici, CEO și cofondator Vifrana

Creștere de peste 30% a cifrei de afaceri pentru Vifrana

Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro, cu peste 30% mai mare față de anul precedent. Pentru primul trimestru din 2021, Vifrana raportează o creștere de 41% a cifrei de afaceri față de perioada similară a anului trecut.

„2020 a fost un an de creștere în vânzări. Am fost însă afectați operațional de accesul limitat la forța de muncă, dar și de constrângerile logistice. Pentru 2021 estimăm o creștere susținută a cifrei de afaceri, în contextul extinderii portofoliului de produse și a creșterii exporturilor. Ne vom concentra pe piețele existente, precum Germania – care este principala țară de export pentru noi, dar și pe piețe noi precum Marea Britanie și Japonia. În prezent, exporturile reprezintă 25% din veniturile companiei”, adaugă Octavian Vucmanovici.

Vinuri Naturale-Raw, nou trend mondial

Vifrana este primul producător din România care vinde vinuri vinificate tradițional, fără drojdii sau aditivi industriali, din struguri bio, culeși manual. Draculette Blanc – Sauvignon Blanc și Draculette Rose – Cabernet Sauvignon sunt listate în marile rețele de retail.

„Sunt vinuri foarte sensibile, nefiltrate, din struguri culeși manual. Wine-baruri celebre în lume s-au specializat și dedicat acestui trend în Nordul Europei dar și la Madrid, Londra, New York. Este un trend întâlnit mai mult în HoReCa, însă noi am reușit performanța deosebită de a poziționa aceste vinuri în marile rețele de retail. Sperăm să fidelizăm clienții din România și să le lansăm cu succes și în HoReCa”, afirmă Octavian Vucmanovici.

Din luna martie, vinurile Vifrana se pot comanda și online, direct de la cramă. Comenzile sunt procesate în aceeași zi și sunt livrate gratuit către orice client din România. „Deja avem un portofoliu de clienți extrem de activi care ne dau speranțe că această linie de business va acoperi un procentaj important din totalul vânzărilor”, spune managerul Vifrana.

Începând cu luna mai, compania introduce sistemul italian de etichetare nutrițională Nutrinform Battery care abordează alimentele ca surse de energie. Este o decizie de conformare voluntară luată din dorința de a explica foarte clar aportul de energie al vinurilor Vifrana.

În 2021, managementul companiei își propune și lansarea unei game de vinuri petiante și a unei noi game premium.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Record de credite noi pentru persoane fizice la BRD: 2,35 mld. lei în primul trimestru din 2024

În primul trimestri din 2024, venitul net bancar al Grupului BRD a atins o creștere de 5,3% față de aceeași…

o zi ago

Claudiu Butacu & George Constantin: Sustenabilitatea, dincolo de definiții

Sustenabilitate [substantiv feminin, (numai) singular] – capacitatea de a exista constant. Nu este definiția noastră, ci primul rezultat al unei…

o zi ago

Schimbare la vârful Tuborg România: Yoav Bar preia funcția de CEO

Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…

2 zile ago

Profit de 390 mil. lei pentru Raiffeisen Bank România în primul trimestru din 2024

Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…

2 zile ago

Primul teatru construit de la 0 de comunitate, Grivița 53 mai are nevoie de 500.000 euro

Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…

2 zile ago

Smartphone-urile HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România

Noile smartphone-uri HUAWEI Pura 70 Ultra, HUAWEI Pura 70 Pro și HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România.…

2 zile ago