Stiri

Proprietarii mașinilor vechi ar putea primi bani de la stat pentru radierea automobilelor

Reading Time: 2 minute

Cei care au mașini vechi le țin pe străzi fără a le mai utiliza sau nu le schimbă cu unele noi, pentru că nu au sursele de finanțare pentru achiziționarea unei mașini noi. De aceea statul se gândește să ofere un program ”Rabla” pentru cei care vor să își radieze mașinile vechi, fără să cumpere neapărat o mașină nouă.

„Pregătim un program Rabla mai eficient, care să vină în întâmpinarea cerințelor exprimate de producătorii, comercianții, importatorii de autoturisme și de către cetățeni”, a spus ministrul mediului, Tanczos Barna.

Scopul este ca din circulație să fie scoase cât mai multe mașini poluante. România și-a asumat, în Planul Național de Redresare și Reziliență, să scoată din trafic 250.000 de autoturisme mai vechi de 15 ani, până în 2026.

„Rabla nu a făcut diferență între mașini mai vechi de 15 ani, mașinile cele mai poluante, sub Euro 3, și din acest punct de vedere va trebui să găsim soluții de eficientizare. Analiza se face în continuare”, a spus Tanczos Barna.

Ministrul a spus că va vorbi cu asociațiile de orașe, comune și consilii județene pentru a găsi modalități de colaborare între acestea și Fondul de Mediu, pentru a-i încuraja pe proprietarii de mașini vechi să renunțe la ele. Barna a spus că s-a inspirat după modelul implementat anul trecut în Sfântu Gheorghe, unde proprietarii de „rable” au primit un bonus de 3.000 de lei pentru a le lua de pe spațiul public și de a le casa.

Ministrul spune că un astfel de proiect ar putea fi implementat la nivel național, iar AFM ar asigura jumătate din sumă, iar cealaltă jumătate ar veni de la primării, „dacă au bani”.

„La Rabla și Rabla Plus trebuie să cumperi o mașină. Aici autoritatea publică locală poate să spună: nu vreau să cumperi altă mașină. Dacă renunți la mașina ta și mergi cu bicicleta, cu mijloacele de transport în comun, cu orice altă alternativă, eu te bonusez, te ajut. Într-o colaborare cu ei, cred că putem găsi soluții foarte interesante”, a spus ministrul la Digi24.

„Ne trebuie un cadru flexibil, astfel încât fiecare să poată găsi soluții adecvate pentru situația locală. Poate să vină autoritatea locală cu o variantă de biciclete, sau cu un bonus mai mic”, a adăugat el.

Tanczos Barna spune că sistemul ar urma să intre în vigoare din acest an, chiar înainte de jumătatea anului, și că AFM ar putea acoperi 1.500 de lei din acest bonus pentru fiecare mașină radiată.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Ultimele zile pentru redirecționarea a 3,5%. „În cazul nostru, la fel ca în cazul multor ONG-uri din România, impactul proiectelor noastre este unul real”

Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…

24 de ore ago

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

2 zile ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

2 zile ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

2 zile ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

2 zile ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

2 zile ago