Companii Business

Provocări transformare într-un hotel de 5 stele

21 dec. 2022 5 min

Provocări transformare într-un hotel de 5 stele

Reading Time: 5 minute

Istoria medievală întâlnește eleganța contemporană la Radisson Blu Aurum Hotel Brașov, chiar în centrul orașului. Provocările apărute în timpul construcției și amenajării l-au transformat într-un hotel de 5 stele din ce în ce mai sofisticat si i-au creat facilități și detalii unice în Brașov. Despre cum provocările s-au transformat în oportunițăți de 5 stele, Biz a aflat de la Răzvan Neamțu, owner RARA Group.

Care au fost provocările transformării Radisson Blu Aurum Brașov într-un hotel de 5 stele?

Marea provocare a fost cea a locației, fiind în Centrul Istoric al Brașovului, cu o serie de constrângeri legislative care au generat o perioadă mult mai lungă a fazei de autorizare.

A doua provocare a fost consolidarea unei clădiri vechi, care a presupus un process costisitor atât din punct de vedere financiar, cât și al timpului, dar care ne-a oferit o oportunitate, la fel cum de altfel s-au demonstrat a fi toate provocările apărute în perioada de construcție. De exemplu, am amplasat pe acoperișul clădirii o piscină panoramică, un pas important spre a fi un hotel cu adevărat de cinci stele.

O altă provocare a venit din partea autorităților care ne-au cerut un studiu de însorire care a condus într-un final la retragerea ultimului etaj, astfel încât să se integreze cât mai bine cu clădirea-muzeu din vecinătate. Provocarea s-a transformat în oportunitatea amenajării unei terase care oferă un view extraordinar și o panoramă deosebită a cetății Brașovului. În tot acest decor deosebit am integrat și un Sky Bar, astfel încât vizitatorii noștri să aibă o experiență completă.

În timpul săpăturilor am descoperit zidul vechii cetăți a Brașovului, pe care l-am conservat și în jurul căruia am creat o cramă intimă care oferă degustări lângă un edificiu medieval.

Practic, toate provocările avute s-au transformat în atuuri valoroase pentru Radisson Blu Aurum Brașov.

Cum a fost întâmpinat proiectul după deschidere?

Radisson Blu Aurum Brașov a fost foarte bine primit atât de localnici, cât și de turiști. Ne bucurăm să vedem că se menține un interes crescut. Practic, câte camere au fost disponibile, atâtea au fost solicitate. În prima lună, media de ocupare a fost de peste 65%.

Care este cifra de afaceri pe care o estimați pentru anul viitor?

Cifra de afaceri directă estimată pentru primul an de funcționare este de 6,5 milioane de euro, iar cea indirectă – a impactului în societate – este de alte cel puțin 6,5 milioane de euro, sumă pe care clienții noștri o vor cheltui în oraș.

Care sunt așteptările unui client care vine într-un hotel de 5 stele în Brașov?

Clienții caută confortul, serviciile de calitate, prețurile corecte și echilibrate. Radisson Blu Aurum Brașov oferă un design echilibrat, finisaje naturale și de cea mai bună calitate, totul într-o îmbinare armonioasă a culorilor. Avem facilități care aduc experiențe dintre cele mai diferite – de la Sky Bar la rooftop și piscină – dar și restaurant cu un meniu international plus o experiență asiatică. Avem o echipă care se asigură că fiecare oaspete primește servicii de calitate.

Cum a fost primit restaurantul în comunitatea locală, fiind printre puținele cu filozofie asian-fusion din oraș?

Recunosc că am avut emoții legate de modul în care va fi primit, însă feedbackul este foarte bun. Toată lumea apreciază calitatea, servirea și se bucură să deguste meniuri la același nivel ca în străinătate. Atenția chefilor la fiecare detaliu este una foarte mare, ingredientele sunt de cea mai bună calitate iar gusturile bune descoperite aici îi invită practic pe clienți să revină. Avem localnici sau turiști care vin special, pe lângă cei care sunt cazați la Radisson Blu Aurum Brașov. Restaurantul oferă 85 de locuri și opțiuni pentru majoritatea gusturilor, cu o serie de preparate europene și asiatice.

Cât de importantă este echipa în ecuația succesului?

Noi ne-am propus să formăm o echipă de profesioniști. Managementul este alcătuit din colegi fie reveniți în țară din străinătate, fie cu o experiență bogată în alte orașe și pe care i-am relocat în Brașov.  Ne dorim să aducem un suflu nou în turismul local prin colegii noștri și căutăm să adăugăm permanent un plus de valoare inclusiv prin chelneri, ospătari, personalul din bucătărie, cameriste etc. Angajații nostri beneficiază permanent de traininguri prin platforma Radisson și îmbunătățesc astfel standardul și nivelul serviciilor din turismul românesc.

Cum arată cererea pentru zona de conferințe și evenimente?

Sala de evenimente se poate partiționa în trei părți, astfel încât răspunde ușor nevoilor, fie că e vorba de întâlniri, conferințe sau evenimente. Putem găzdui între 10 și 160 de oaspeți la mese sau chiar până la 200 de persoane. Sistemul audio multi-zonă, dar și cel video vin în susținerea organizatorilor, iar spațiul este configurabil în funcție de nevoi. Există și o zonă de terasă, foarte apreciată de participanții la evenimente.

Avem programate dineuri, lansări de produse de la multinaționale care operează în România, dar și numeroase evenimente, inclusiv unele private pentru a marca momente importante din viața familiilor.  Unul dintre principalele noastre avantaje îl reprezintă amplasarea hotelului, în centrul țării, dar și al Brașovului, astfel încât este ușor accesibil.

Până acum investiția în hotel s-a ridicat la 16.3 milioane de euro. Ce investiții aveți în vedere pentru anul viitor?

Căutăm să ne concentrăm acum pe partea de traininguri, de pregătire a echipei și de accesorizare a tuturor facilităților.

Cum credeți că va fi anul 2023 pentru HORECA și pentru Radisson Blu Aurum Brașov?

Credem într-un 2023 bun, mai ales că așteptăm deschiderea aeroportului, ceea ce ne va aduce și turiști internaționali . Pot să vă spun și că avem motive pe optimism pentru că, studiile făcute de noi, arată că Brașovul oferă atât turism de business cât și de vacanță, un mix echilibrat ajutat și de amplasarea în inima țării, dar și în centrul Braovului. Pe de-o parte, pentru turiștii de business, Brașovul este la 2-3 ore distanță de orașe importante. Pe de altă parte, pentru vacanțe sunt foarte multe obiective turistice pe o rază de 30 km în jurul Brașovului sau în oraș, astfel încât pot să găsească, de exemplu, în fiecare weekend alte obiective de care să se bucure.

Noi sperăm la un an bun și să ne descopere cât mai mulți dintre turiștii din România care-și doresc să petreacă la munte câteva zile și să beneficieze de un nivel ridicat al serviciilor. În același timp am constat un interes crescut pentru hotelurile de cinci stele din partea vizitatorilor care vin în Brașov. În urmă cu șapte ani, când am început investiția, am făcut un studiu care ne-a indicat cerința în creștere pentru unități de cazare de patru și cinci stele și observăm acum că este într-o continua creștere cererea pentru locații premium. Cu alte cuvinte, orientarea clienților pentru calitate este tot mai mare, iar Radisson Blu Aurum Brașov răspunde pe deplin celor mai înalte așteptări.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 369 (19 decembrie 2022 – 15 februarie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: