Companii

Rezultate in crestere pentru Ikea

20 oct. 2014 3 min

Rezultate in crestere pentru Ikea

Reading Time: 3 minute

In anul de catalog 2014 (1 septembrie 2013 – 31 august 2014), magazinul Ikea din Romania a inregistrat vanzari in valoare de 468.400.249 lei (inclusiv TVA), in crestere cu 6,45% fata de anul de catalog anterior.

Magazinul Ikea din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara, pe 21 martie 2007. Pana in luna martie 2010 a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea Ikea Romania a devenit parte din Ikea Group.

3.232.810 persoane au trecut pragul magazinului din Romania, cu 30.820 mai multe fata de anul precedent, si au plecat acasa cu 13.258.148 produse Ikea. Dintre acestea, 60% au fost obiecte de mobilier, iar 40% accesorii si decoratiuni. Dintre produsele de mobilier, familia Hemnes (mobilier de depozitare pentru dormitor, living si baie) a avut cel mai mare succes, cu 15.691 de bucati cumparate. Dintre accesorii si decoratiuni, familia de tigai, oale, borcane si ustensile de bucatarie Ikea 365+ a atins si anul acesta cel mai mare numar de vanzari, cu 281.653 de bucati vandute.

Departamentul Ikea Food, compus din restaurantul Ikea, Magazinul de Delicatese Suedeze si Bistro, a inregistrat vanzari cu 3% mai mari fata de anul trecut. In anul de catalog Ikea 2014 au fost vandute 4.266.667 de chiftelute. Numarul de hot-dog vanduti a fost 3.430.367.

Pe 15 iulie 2014 Ikea Romania a lansat serviciul de comenzi online cu livrare la domiciliu.

“La 30 de minute de la lansarea bannerului pe site-ul nostru aveam deja prima comanda. Clientul a comandat patul cu depozitare MALM. Intr-o luna si jumatate de la lansare am ajuns la 3.500 de comenzi plasate. Dar cel mai mult ne bucura faptul ca avem comenzi din toata tara si ca din ce in ce mai multi romani se bucura de produsele Ikea. Am avut comenzi si din Bucuresti, dar si din Viseul de Sus”, declara Mihaela Muresan, Marketing Manager, Ikea Romania.

Numarul de vizitatori ai website-ului pana in prezent este de 7.409.056 de persoane, iar pagina de Facebook Ikea Romania numara 109.971 de fani.

Din totalul comenzilor plasate pana la 31 august 2014, aproximativ 17% dintre comenzi au fost plasate din Bucuresti, iar restul din tara, cele mai multe comenzi fiind din judetele Cluj, Timis, Iasi si Constanta. Dupa numarul de bucati comandate, cele mai vandute articole au fost: ceasul de perete RUSCH (426), scaunele pentru copii MAMMUT (220), masuta LACK (139) si scaunul pliant TERJE (98). Valoarea celei mai mari comenzi a fost de 22.000 lei (TVA inclus, valorile nu includ costurile de colectare si transport).

Mai multe proiecte de sustenabilitate

Toata energia electrica consumata de magazinul Ikea provine din surse regenerabile (hidro, eolian, solar, biogaz). In anul de catalog 2014 s-au consumat 4.543 MWh energie electrica (cu 25% mai putin fata de anul trecut) si 1.657 MWh gaz (cu 32% mai putin fata de anul trecut).

Din totalul deseurilor generate, magazinul Ikea a reciclat un procent de 73%.In anul de catalog 2014 au fost colectate si reciclate 799,3 tone de carton si hartie, 22,2 tone de metal, 76,2 tone de lemn, 62,4 tone de plastic, 12,2 tone de sticla, 18,3 tone de deseuri de echipamente electrice si electronice, in care am inclus bateriile si becurile uzate si peste 1,4 tone de ulei comestibil.

Totodata, echipa magazinului Ikea a dezvoltat proiectul “Impreuna pentru casele familiale din SOS Satul Copiilor Bucuresti”, in cadrul caruia 3 case familiale au fost mobilate cu produse de mobilier si decoratiuni in valoare de 270.000 lei.

Campanii globale, implicare locala

Pe durata celei de-a patra Campanii a Jucariilor de Plus desfasurate in perioada 3 noiembrie 2013 – 4 ianuarie 2014 in magazinul Ikea din Bucuresti, clientii romani au luat acasa 49.226 de jucarii de plus. Pentru fiecare, Ikea Foundation a donat 1 euro pentru pentru proiecte educationale realizate de UNICEF si Salvati Copiii in toata lumea.

Campania “O viata mai buna pentru refugiati” a fost organizata in perioada 3 februarie – 29 martie 2014 in magazinul Ikea din Bucuresti. Pentru fiecare LEDARE (bec LED) dintre cele 18.485 becuri cumparate in Romania, Ikea Foundation a donat 1 euro catre Inaltul Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati (UNHCR), pentru imbunatatirea conditiilor de viata ale refugiatilor din toata lumea.

Resurse umane Ikea

Numarul total de angajati Ikea in anul de catalog 2014 a fost de 496, dintre care 310 au vechime de peste 3 ani, iar 37 de colegi fac parte de echipa inca de la inceput. In anul de catalog 2014 a fost lansat Tack! – Programul de Loialitate al Ikea Group, care le ofera angajatilor Ikea Group din toata lumea o contributie la planurile de pensie, dupa o perioada de calificare de cinci ani consecutivi de la angajare.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: