MarComm Digital

Rodica Mihalache, Data Intelligence Lead Publicis Groupe România

23 dec. 2021 2 min

Rodica Mihalache, Data Intelligence Lead Publicis Groupe România

Reading Time: 2 minute

Când orice agenție, de media, de creație sau PR, pornește în rezolvarea unui brief – de la înțelegerea comportamentelor consumatorilor prin ana­liza de date, stabilirea indicatorilor de monitorizare a succesului și urmărirea în date a realizării acestora, are nevoie de o echipă dedicată pe acest domeniu, spune Rodica ­Mihalache, Data Intelligence Lead Publicis Groupe România.

Busolă în oceanul de date

Toate cercetările, monitorizările și analizele întreprinse de echipa Data Intelligence sunt menite să răspundă unor obiective stabilite împreună cu clienții noștri, să răspundă unor provocări concrete, interpretând semnalele primite de la consumatori.

Chiar și în epoca big data, pentru noi datele nu sunt doar niște cifre, sunt ­indicii comportamentale care trebuie investigate și analizate pentru a răspunde cât mai bine nevoilor consumatorilor și pentru a atinge obiectivele de business.

Nu avem o rețetă universală pentru analiza datelor, dezvoltăm structuri de analiză și data tools în funcție de obiectivele clienților noștri. Astfel au luat naștere toate soluțiile Data Intelligence de pe www.dataintelligence.ro, analizând mii de puncte de date pentru a răspunde unor provocări clare din sfera de comunicare, construcție de brand, înțelegerea consumatorului și business. În funcție de obiectivele clienților, adaptăm soluțiile existente sau dezvoltăm altele de la zero.

Viziune bazată pe date

De mai bine de doi ani avem viziunea data@core în Publicis Groupe România, viziune transmisă de la ­nivel global în Publicis Groupe. Aceasta ­presupune că, în adresarea oricărui brief primit de la client, orice agenție, fie de media, fie de creație sau PR, va porni de la înțelegerea comportamentelor consumatorilor prin analiza de date, își va stabili indicatorii de monitorizare a succesului și va urmări în date realizarea lor. Astfel, orice coleg din Publicis Groupe contribuie la materializarea acestei viziuni.

Pentru a oferi acces ­într-un mod facil și sigur la sursele de date, la nivel de grup s-a investit în tehnologie și în resurse umane (avem o echipă de peste 20 de colegi specializați în data strategy, advanced analytics, data sciences, consumer research sau data visualization). Majoritatea surselor de date sunt ­accesate prin dashboard-uri interactive, ce încorporează și ­algoritmi de analiză, printr-o platformă securizată denumită AiQPortal.

Colaborare cu clienții

Deja observăm că marile companii din domeniul telecom, financiar-bancar, de servicii sau e-retail au specialiști în analiza de date, colectând un volum mare de informații și având nevoie de un timp de reacție cât mai scurt. Noi colaborăm îndeaproape cu acești specialiști și direct cu echipele de marketing din companiile care nu au făcut încă acest pas.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: