Analize Digital MarComm

Digitas România prezintă liderii de categorie în Auto, Bănci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici, DYI și Soft Drinks pentru luna iunie

15 iul. 2021 2 min

Digitas România prezintă liderii de categorie în Auto, Bănci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici, DYI și Soft Drinks pentru luna iunie

Reading Time: 2 minute

Iunie 2021 a adus în digital o realitate idilică. Peisajul creat de branduri reamintește că măsurile s-au relaxat, piscinele sunt pline și surprinse din toate unghiurile pe Instagram, festivalurile vând bilete, se plănuiesc iar concedii în afara țării. Momentan, vedem reclame la creme de soare și explicații despre cum să le aplicăm, se promovează aparate de aer condiționat și accesorii pentru amenajat terasele, discuțiile de sezon luând locul celor dificile și creatoare de panică anterioare, legate de COVID-19. 

Cu toate acestea, în perioada cea mai relaxantă a anului, sentimentul negativ al textelor analizate pe luna iunie a crescut față de luna mai: cu 13% în categoria Auto (aproape dublu), cu 3% pe Retail, pe Soft Drinks, cu 4%. De asemenea, sentimentul pozitiv oscilează: pe Auto a crescut cu 5%, pe Retail a crescut cu 5% și pe Soft Drinks a scăzut cu 15%.

Astfel, în ciuda conținutului care promovează lipsa de griji, cele 136.000 data points înregistrate în prima lună de vară, aferente unei liste de 69 de branduri din diferite categorii, arată o stare generală schimbătoare.

“Este adevărat, Auto, Retail și Soft Drinks sunt și categoriile cele mai active în iunie, cu cele mai multe interacțiuni, alături de Finance, stabil indiferent de sezon. Este normal să polarizeze subiectele noi, totuși se vede o creștere subită pe extreme: sentiment pozitiv și sentiment negativ. Așadar, cu mult mai puțin sentiment neutru, starea noastră denotă, de fapt, un grad de încordare, o tensiune încă nerezolvată”, a pus Alexandra Caciur, Head Of Data & Business Intelligence – Digitas România.

Recomandarea Digitas pentru branduri este să fie în continuare atente la comportamentele consumatorilor, să țină aproape de comunitățile lor, să se adapteze la realitatea lor adevărată, mixtă, cu griji ascunse dar, în același timp, să nu uite de anxietatea acumulată recent, pentru a nu-și pierde conexiunea.

Legat de canalele de comunicare folosite, se remarcă o diversificare din ce în ce mai mare, iar constantele pozitive rămân: prezența influencerilor, creșterea numărului de parteneriate de conținut și creșterea, pe anumite categorii, a conținutului audio (ex. podcasts).

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: