Secretele mașinilor second hand. Fiecare a doua mașină rulată a adus probleme clienților
Reading Time: 4 minuteAchiziționarea unei mașini rulate este încă o sursă de îngrijorare și de experiențe neplăcute pentru mulți șoferi europeni, a arătat un sondaj realizat de Carvago pe șapte piețe diferite. Cele mai mari temeri ale publicului european sunt vânzătorii necinstiți, kilometrajele modificate și defectele ascunse. Iar experiențele reale ale respondenților confirmă că acestea nu sunt doar temeri nefondate sau amintiri istorice ale unor fenomene demult dispărute. Carvago, cu modelul său unic de servicii – de la inspecția fizică detaliată a mașinii, CarAudit, la gestionarea tuturor formalităților administrative și până la livrarea la ușa clientului – abordează direct aceste probleme și deschide calea către o achiziție sigură de oriunde din Europa.
Diferențe regionale semnificative
Cea mai importantă constatare a sondajului o reprezintă diferențele regionale semnificative în percepția riscurilor legate de achiziționarea unei mașini rulate. Datele dezvăluie o linie clară de demarcație: în România, 88% dintre respondenți o percep ca fiind „foarte” sau „destul de stresantă”, în Polonia 84,4%, iar în Slovacia 78,9%, în timp ce în Austria doar 15,7%. Italia (51%) și Republica Cehă (36,5%) se află la mijlocul acestui spectru. Chiar și în Germania, adesea considerată în mod eronat o garanție de facto a unei achiziții fără probleme, fiecare al patrulea respondent (23,9%) a descris achiziționarea unei mașini rulate ca fiind stresantă.



Nivelul de îngrijorare se corelează cu problemele reale pe care respondenții le-au întâmpinat în legătură cu achiziționarea unei mașini rulate, cum ar fi fraudele cu kilometrajul modificat sau vânzarea de mașini prost reparate după accidente grave. Intensitatea temerilor variază de la o regiune la alta: teama de un kilometraj modificat atinge apogeul în România (78,3%) și Polonia (74,6%).
„Rezultatele sondajului nostru arată clar că, în domeniul vânzărilor de mașini rulate, Europa rămâne împărțită simbolic în două lumi. Scopul nostru la Carvago este să eliminăm această prăpastie și să oferim tuturor clienților noștri, indiferent dacă locuiesc la București, Praga sau Milano, același standard înalt de siguranță și certitudine la achiziționarea unei mașini”, spune Vlad Ion, Country Manager Carvago Romania.
Aproape jumătate dintre cumpărători se confruntă cu reparații neașteptate
Sondajul a arătat clar că temerile publicului nu sunt nefondate. Respondenții au fost întrebați și despre experiențele lor reale cu achiziționarea unei mașini la mâna a doua, în cazul în care ei înșiși sau cineva apropiat a făcut o astfel de achiziție în ultimii ani. S-a dovedit că 57,4% dintre cumpărători au trebuit să rezolve o problemă. Cea mai frecventă a fost o defecțiune tehnică ce a necesitat reparații (în medie 48%), iar în Slovacia, de exemplu, procentul a fost chiar de 54,9%. În aproape un sfert din cazuri, costurile de reparație au depășit 1000 de euro.
Nu este de mirare că, având în vedere experiențele negative cu dealerii locali, oamenii iau adesea în considerare achiziționarea unei mașini prin alte mijloace, inclusiv importul din străinătate. Cu toate acestea, ei percep ca principale bariere complexitatea întregului proces (48,2%), îngrijorările legate de garanție (în Italia 53,3%, în Slovacia 57,6%) și bariera lingvistică (de exemplu, în Cehia 42,5%). Serviciul Carvago este conceput astfel încât clientul să nu trebuiască să se ocupe de niciuna dintre aceste probleme în practică.
„Vedem rezultatele sondajului ca pe o confirmare clară a misiunii noastre. Fiecare teamă, fiecare barieră menționată de respondenți este o problemă pentru care noi, la Carvago, am dezvoltat o soluție concretă. Construim o piață paneuropeană unde achiziționarea unei mașini rulate din străinătate este la fel de simplă, sigură și transparentă ca orice altă achiziție dintr-un magazin online modern. Vrem ca clienții noștri să se poată concentra pe un singur lucru – bucuria de a avea o mașină nouă”, adaugă Vlad Ion.
Carvago: Soluția pentru o achiziție sigură de oriunde din Europa
Compania Carvago și-a construit modelul de afaceri ca un răspuns direct la problemele și preocupările relevate de sondaj.
- Împotriva defectelor ascunse, accidentelor și fraudelor: Inspecția CarAudit Fiecare mașină este supusă unei inspecții tehnice certificate, CarAudit™, cu până la 270 de puncte de verificare. Un mecanic verifică la fața locului starea tehnică, detectează chiar și accidentele bine mascate și verifică istoricul mașinii în bazele de date europene, eliminând astfel riscul unui kilometraj modificat și al unor vicii juridice.
- Împotriva vânzătorilor necinstiți și pentru reclamații simple: Achiziție de la o companie locală Clientul încheie întotdeauna un contract cu sucursala locală Carvago, nu cu un vânzător necunoscut din străinătate. Astfel, este protejat de legislația locală și gestionează toate reclamațiile în limba sa maternă. Perioada de 14 zile pentru returnarea mașinii servește, de asemenea, ca o garanție suplimentară.
- Împotriva reparațiilor neașteptate: Garanția Carvago Guard Fiecare mașină beneficiază gratuit de o garanție extinsă. Aceasta rezolvă atât cea mai frecventă problemă reală a clienților, cât și preocupările legate de aplicarea garanției pentru mașinile importate din străinătate.
- Împotriva barierelor administrative și lingvistice: Serviciu la cheie Carvago se ocupă de întregul proces pentru client, de la A la Z: achiziție, transport, radiere din țara de origine, inspecție tehnică și înmatriculare în țara de destinație. Totul se desfășoară în limba locală, iar Carvago poate aranja și finanțarea pentru mașinile din străinătate.
Sondajul a fost realizat online în Republica Cehă, Italia, Polonia, Germania, Austria, România și Slovacia în septembrie 2025. Statisticile răspunsurilor individuale includ doar respondenții care au declarat în întrebarea introductivă că ei înșiși sau cineva apropiat lor a cumpărat o mașină rulată de la un dealer de mașini, un dealer de marcă sau un vânzător privat în ultimii cinci ani.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz