Management

Sectorul auto cu frana trasa

4 oct. 2013 2 min

Sectorul auto cu frana trasa

Reading Time: 2 minute

<p> Fuziunile si achizitiile din sectorul auto ar putea scadea cu 25% de-a lungul acestui an, de la 180 de tranzactii derulate la nivel global. Concluzia apartine unui studiu realizat de PwC, care mai arata ca in ciuda cresterilor inregistrate de aproape toti producatorii globali de componente auto si, mai ales a faptului ca activele din sector sunt in continuare subevaluate, activitatea de fuziuni si achizitii din industrie va suferi un declin de 25%. Potrivit celei de-a sasea editii a raportului “Consolidation in the Global Automotive Supply Industry”, realizat de PwC, producatorii de componente auto nord-americani au cea mai agresiva strategie de expansiune. In acelasi timp, valoarea medie a unei tranzactii ar putea creste, ceea ce va duce valoarea totala a tranzactiilor din sector la 14 miliarde de dolari anul acesta, semnificativ mai mare decat in ultimii doi ani. Studiul mai arata ca, pentru al treilea an consecutiv, furnizorii europeni de componente auto sunt tintele preferate ale tranzactiilor, iar cumparatorii sunt, de obicei, companii din SUA.</p> <p>  </p> <p> “In ultimele 12 luni, activitatea de fuziuni si achizitii s-a redus semnificativ la nivel global, iar aceasta tendinta se estimeaza ca se va mentine pe masura ce companiile europene se confrunta cu efectele crizei datoriilor suverane si scaderii vanzarilor auto pe piata europeana”, spune Ionut Simion, Partener Consultanta Fiscala si Liderul Grupului de Servicii pentru Sectorul Automotive din cadrul PwC Romania.   </p> <p>  </p> <p> Mai mult, tot studiul mai arata ca, de asemenea, cea mai rapida expansiune a fost inregistrata anul trecut de companiile din Coreea de Sud, cu o rata medie de crestere de 20% in ultimul an pentru cei 46 de jucatori sud-coreeni din domeniu, in vreme ce companiile japoneze au scazut cu 5% in aceeasi perioada. Profitabilitatea furnizorilor chinezi a scazut cu 19%, probabil pentru ca au subestimat tendinta de decelerare a productiei auto din China. Lista celor mai mari zece potentiali cumparatori cuprinde sase companii nord-americane, trei europene si una din China.  Acestia au facut in medie 11 tranzactii in ultimii cinci ani. Toti acestia au fost evaluati in functie de “ratingul de cumparator”, un indicator al capacitatii lor financiare si operationale de a achizitiona alti furnizori, precum si pentru “atitudinea de cumparator”, o evaluare a disponibilitatii acestora de a face achizitii. </p> <p>  </p> <p> Foto Articol: <a href=”http://www.shutterstock.com/pic-113997763/stock-photo-engineer-drawing-plan-scheme-automotive-transmission-comprising-gears-and-shafts.html?src=Ca_mjOdUzuwFsKV_NvmMVg-3-68″>Shutterstock</a></p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: