Business Stiri Tech

Sfaturi pentru fintech-uri în relația cu băncile

11 mart. 2021 3 min

Sfaturi pentru fintech-uri în relația cu băncile

Reading Time: 3 minute

Înconjurați-vă de cât mai mulți lideri și fiți răbdători, modești când lucrați cu băncile: acesta sunt câteva dintre sfaturile oferite de unii dintre cei mai importanți specialiști în investiții și fintech în timpul evenimentului NEXT FinTechThe Bridge to Inclusive Finance. Evenimentul care a fost finalul celui mai extins program de accelerare pentru startup-uri fintech din România a fost organizat de Techcelerator și Facilitatea de Dezvoltare a Fondului European pentru Europa de Sud-Est (EFSE DF).

Câștigătorii

La sesiunea de pitching au fost selectate de către juriul internațional patru startup-uri câștigătoare: 22Trust Venturetitlul de BEST PRODUCT, Leaseman – BEST STARTUP, Investory – BEST PITCH și ZOOM Report – POPULARITY AWARD. 

22Trust Venture este un produs B2B dedicat băncilor de retail care le permite să propună prețuri dinamice, utilizând tehnologia AI în activitățile de creditare, Investory – folosește învățarea bazată pe jocuri pentru a ajuta copiii să înțeleagă finanțele; Leaseman – este o platformă pentru închirierea și managementul spațiilor comerciale disponibile; ZoomReport oferă utilizatorilor date publice integrate, localizate geografic și îi ajută să analizeze medii locale socio-demografice& economice pentru decizii de afaceri.

Ce spun antreprenorii

Cel mai important sfat pe care Teodor Blidăruș, CEO FintechOS, consideră că îl poate oferi altor antreprenori este să se înconjoare de partenerii potriviți în dezvoltarea afacerii.

Nu deveniți obsedați de poziționare, mai ales la început. Știu, fiecare VC, fiecare investitor vă va spune: «Trebuie să vă poziționați, trebuie să vă dezvoltați pe o anumită nișă!». În general, acesta este un sfat bun, dar trebuie să fiți deschiși către oportunități. Există atât de multe oportunități în domeniul serviciilor financiare, în special în segmentul de fintech, încât s-ar putea să începeți într-o zonă, să operați acolo, să întâlniți o mulțime de oameni, iar, în cele din urmă, s-ar putea să pivotați într-o altă zonă. Așadar, fiți deschiși la ceea ce vă spune piața. Lucrați cu investitorii locali, lucrați cu VC-urile locale. Acestea vă pot ajuta cu adevărat: înțeleg piața, vă pot ajuta cu conexiuni, vă pot pregăti. Nu vă duceți doar după nume mari din Marea Britanie și SUA: este vorba de a crea valoare pentru clienți, nu doar despre a strânge bani”, a explicat Teodor Blidăruș, CEO și co-fondator al FintechOS, una dintre cele mai de succes startup-uri fintech din Europa.

Cosmin Cosma, președintele RoFin.Tech – Asociația Română de Fintech, i-a sfătuit pe antreprenori să fie foarte răbdători și modești atunci când lucrează cu băncile.

Cred că este foarte dificil să dezvolți un fintech dacă nu ai experiența lucrului cu băncile. Dacă nu știi cum să colaborezi cu ele, sistemul te poate respinge deși poate ai cel mai bun produs de pe piață. Unii antreprenori nu au foarte multă răbdare vis-a-vis de modul în care băncile lucrează: în domeniul bancar, săptămânile pot fi secunde sau secundele pot fi săptămâni. Timpul este foarte diferit. Dacă doriți să lansați un site web, puteți face acest lucru în două zile, dacă vreți însă să dezvoltați ceva cu o bancă, trebuie să vă gândiți că poate dura de la șase până la douăsprezece luni. Acest tip de experiență, acest tip de răbdare, de modestie în lucrul cu băncile cred că este un un factor esențial pentru succesul pe care l-ar putea avea startup-urile fintech”, a spus Cosmin Cosma.

Un mesaj similar despre modul în care startup-urile ar trebui să se pregătească atunci când interacționează cu marile companii a fost punctat și de Dan Oros, Head of Marketing Google & Youtube România.

„Primim solicitări de la foarte multe startup-uri și este important cum sunt formulate aceste cereri – dacă au fost scrise la momentul potrivit, dacă fondatorii știu ceea ce solicită. Aici este o oportunitate pentru acceleratoare, pentru consultanți și asociații, de a ajuta startup-urile în procesul de conectare cu băncile și companiile mari. Startup-urile au un numar limitat de potențiale interacțiuni cu acești parteneri și e important să evite anumite greșeli de abordare”, a explicat Dan Oros.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: