Business Interviuri Management

Singura platformă de beneficii extrasalariale din România5 min

17/09/2019 3 min read

Singura platformă de beneficii extrasalariale din România5 min

Reading Time: 3 minute

Bugetele cheltuite de companii prin BenefitOnline.ro, singura platformă de beneficii extrasalariale din România care le permite angajaților să își aleagă singuri beneficiile pe care și le doresc, utilizând bugetele alocate de angajatori, au fost de 114 milioane de lei anul trecut, în creștere cu 150% față de anul precedent. Am stat de vorbă cu Stelian Bogza, co-fondator al BenefitOnline.ro, despre cum funcționează și ce înseamnă această platformă inedită pe piața românească.

Ce avantaje oferă BenefitOnline angajaților? Dar angajatorilor?

Angajații au libertatea de a-și alege beneficiile dorite dintr-o varietate de peste 3.400 de beneficii unice de la circa 2.200 de furnizori, iar pentru angajatori soluția oferă avantaje de ordin fiscal și de eficientizare a bugetelor de beneficii, ajutând și la reducerea gradului de încărcare operațională a departamentelor de HR şi financiar, contribuind, în același timp, la creșterea nivelului de motivare şi retenție a angajaților. 

Angajații care se simt apreciați la locul de muncă sunt mai puțin interesați să își schimbe jobul, iar cu cât angajatorii sunt mai atenți la nevoile angajaților și arată flexibilitate în relația cu aceștia, cu atât vor reuși să crească nivelul de motivație și, implicit, retenția lor în companie.

Într-o cercetare făcută în rândul partenerilor noștri, peste 75% dintre companiile care au ales BenefitOnline.ro pentru a-și motiva angajații spun că utilizarea platformei de beneficii flexibile le facilitează administrarea mai ușoară a beneficiilor acordate și îi ajută în procesul de retenție. Aceste avantaje au fost validate până acum de aproximativ 4% din companiile sectorului privat (reprezentați de cca. 155.000 de angajați care folosesc soluția).

Acest lucru este evident mai ales din evoluția bugetelor de beneficii flexibile pe care angajatorii le-au acordat angajaților – în 2018, spre exemplu, valoarea medie anuală a bugetului de beneficii flexibile acordate unui angajat a fost de 4.260 de lei, aproape dublă față de bugetul din anul 2014, când BenefitOnline.ro a lansat soluția de beneficii flexibile în România.

Care sunt criteriile pe baza cărora acceptați furnizori în platformă?

BenefitOnline.ro a ajuns să aibă peste 2.200 de furnizori în cei 6 ani de activitate, dar cei mai mulți – aproximativ 65%  – au fost propuși în mod direct de departamentele de HR ale companiilor client sau de angajații acestora. Dăm o mare importanță propunerilor venite din partea clienților noștri și, de aceea, tratăm cu prioritate acești furnizori, care provin din toate domeniile de activitate pe care noi le includem în platformele de beneficii.

Totuși, atunci când acceptăm un nou furnizor în platformă, avem un minimum de criterii pe care îl luăm în calcul și care ține de solvabilitatea companiei, de a nu proveni din industrii sensibile (ex: jocuri de noroc), să aibă un website de prezentare, iar uneori să ofere prețuri preferențiale clienților noștri, etc.

Care este, în prezent, suma medie acordată lunar de companii pentru beneficiile extrasalariale ale angajaților?

Sumele alocate lunar de angajatori beneficiilor pentru angajați variază între 200 și circa 750 de lei per angajat, dar media lunară de angajat este de aproximativ 355 lei. 

În primele 8 luni ale anului în curs, bugetul cheltuit de angajați pentru beneficiile extrasalariale alese din platforma BenefitOnline.ro a fost de aproximativ 165 de milioane de lei, depășind suma cheltuită în tot anul precedent (în 2018 – 114 de milioane de lei).

Valoarea pachetelor de beneficii extrasalariale în România a crescut de la aproximativ 7% din total venituri anuale ale unui angajat în anul 2014, până la circa 12% în anul 2019. În continuare, ne așteptăm ca segmentul de beneficii să capete o importanță tot mai mare în rândul angajatorilor, care vor acorda atenție sporită și resurse, în același timp, pentru a-și motiva angajații și a crește gradul de retenție în companie.

Angajatorii vor fi tot mai interesați să își eficientizeze bugetele de beneficii, iar acest lucru va conta în decizia de a lucra cu resurse proprii sau de a utiliza o soluție completă, care le ușurează munca echipelor de HR și reduce din costuri.

Putem vorbi, astfel, de o maturizare a pieței de beneficii din România, prin diversificarea din ce în ce mai mare a paletei de categorii, furnizori și sisteme de acordare, aproape întotdeauna corelate și cu alte instrumente de motivare și învățare implementate de echipele de HR, în funcție de profilul și nevoile angajaților din aceste companii.

Pentru ce beneficii extrasariale optează, în general, angajații români? 

În prima jumătate a anului 2019, categoria de vacanțe (turism intern) a ajuns în top 3 beneficii alese de angajați (după valoarea cheltuită), după tichete de masă și cadouri.

Atât în 2018, cât și în 2017, în topul preferințelor angajaților în materie de beneficii extrasalariale s-au aflat: tichetele de masă, cadourile (carduri și tichete cadou), decontarea transportului (către/de la serviciu), turismul intern (tichetele de vacanță) şi pensiile private (pilonul 3).

Ați inclus și tichetele culturale în categoria de beneficii extrasalariale? Ce estimări aveți în privința acestora?

În lista de beneficii deductibile au fost incluse din acest an și tichetele culturale, care pot fi acordate lunar, în limita a 150 de lei (sau 300 lei ocazional), fiind taxate doar cu 10% impozit pe venit pentru angajați, la fel ca în cazul tichetelor de masă și celor de vacanță.

Anticipăm că vor deveni curând destul de populare în rândul angajaților, care le pot utiliza pentru a achiziționa abonamente și bilete la spectacole, concerte, proiecții cinematografice, muzee, festivaluri, filme, etc. 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE