Social media in 2013

<p> Daca anul 2012 a fost unul al Facebook, iar retelele sociale au ocupat prima pozitie in topul canalelor de promovare, 2013 promite o serie de schimbari demne de luat in calcul.</p> <p>  </p> <p> Nu mai este un secret pentru nimeni ca social media au un efect masiv in termeni de loializare a clientilor pentru o foarte mare parte dintre companii, insa cand vine vorba despre contributia retelelor sociale la vanzari, organizatiile nu mai sunt la fel de incantate. Ce contribuie pentru magazinele online la vanzari sunt optimizarea si publicitatea platita. In acest an, retelele sociale sunt detinatoarele “medialiei de aur” pe podiumul promovarii.</p> <p>  </p> <p> Cu toate acestea, o alta realitate mai putin optimista a anului curent  este ca tot 2012 este anul cu cele mai mici incasari in media, si tot perioada in care advertiserii isi retrag in mod public investitii de pe Facebook, potrivit unei prezentari sustinute de Bogdana Butnar, blogger si Industry Manager la Google Romania. “Trebuie sa ne educam, sa stim incotro se indreapta piata, trebuie sa fim productivi, nu sa masuram campaniile in like-uri si share-uri”, a avertizat Bogdana Butnar in cadrul prezentarii din cadrul “Social Media Snow Camp”, eveniment de trei zile, organizat de Biz la Paraul Rece. Motivul? Tot Industry Managerul Google Romania a citat un studiu realizat pe directori de marketing locali, potrivit caruia, 70% dintre cei chestionati au precizat de blogosfera este irelevanta pentru ei.</p> <p>  </p> <p> Vestile rele pentru mediul online nu se opresc insa aici. “Anul 2012 este anul in care politicul  modifica o lege care poate anihila complet indutria de publicitate din Romania”, a mai precizat Industry Managerul Google Romania. Tot Bogdana Butnar a mentionat ca anul viitor numarul oamenilor din publicitate va scadea, la fel si salariile acestora, ceea ce inseamna ca acestia vor avea o pregatire mai slaba in viitorul apropiat. </p>